Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Niek123 schreef:Ik zit te twijfelen! Bij divoza is op moment de onderdeken van Pagony in de aanbieding, deze is 300gr. Heb een fries die nu onder 200gram staat (is niet geschoren) maar wil haar graag kort in het haar houden als ik in januari wedstrijden ga rijden. Is straks 500gram in totaal veel (als het overdag vriest) voor een ongeschoren fries?
Laurrren schreef:Dilemma! Hier gaat het vannacht een graad vriezen. Paard is volledig geschoren behalve benen en hoofd.Staat in een buitenstal. Ik heb er nu 370 gr met honderd grams hals opliggen met en een ongevoerde regendeken met halve hals erover. Zou ik overgaan naar 500 gram of ben ik nu overbezorgd... Iemand advies zodat ik goed kan slapen als ik het huidig deken oplaat?
Veulen84 schreef:Vuurneon: dat hangt toch echt van het paard af hoor. Die van mij staat nu onder 400 en die gaat straks ook onder de 500gram. Hangt af van veel factoren.
vuurneon schreef:Veulen84 schreef:Vuurneon: dat hangt toch echt van het paard af hoor. Die van mij staat nu onder 400 en die gaat straks ook onder de 500gram. Hangt af van veel factoren.
Daarom zeg ik ook; ik vrees dat het te warm gaat worden.
Voor een gezond paard, met een goede wintervacht zal het snel te warm zijn als het maar een paar graden vriest. Paarden hebben meer moeite met vocht dan droge vorst. Vandaar dat ik op die van mij alleen een regendeken heb liggen (en max tot 200 gram ga). Paard staat 24/7 buiten.
Bovendien helpt het niet om de vacht korter te maken, dan moet er toch echt geschoren worden. Of lekker in een heel goed verlichte stal parkeren of naar een plek waar de zon langer schijnt nabij de evenaar![]()
Dan is de wintervacht zo verdwenen
quintusgl schreef:Nog steeds 200 op. Voelt prima. Maar ja.................daaaaar gaan de temperaturen weer de lucht in........pfffff geloof dat ik niet eerder heb gehad dat de temperaturen zo lang schommelen!
Niek123 schreef:Ik zit te twijfelen! Bij divoza is op moment de onderdeken van Pagony in de aanbieding, deze is 300gr. Heb een fries die nu onder 200gram staat (is niet geschoren) maar wil haar graag kort in het haar houden als ik in januari wedstrijden ga rijden. Is straks 500gram in totaal veel (als het overdag vriest) voor een ongeschoren fries?