Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
xxMaxx schreef:Ooh haha! Ja mijn pony heeft al een vachie. Die heeft nog geen deken op! Straks wanneer het blijven onder 0 is in de nacht krijgt hij 200 gram. Dan bij extreme kou dus -15 zijn 300 gr met hals! Hij heeft in winters nooit meer dan 300 gehad dus meer hoeft er dan voor mij ook niet op, als hij het is gewend! Hij mocht eerst zijn vachtje aanmaken voor deze tijden en als het kouder wordt help ik hem
xxMaxx schreef:Ooh haha! Ja mijn pony heeft al een vachie. Die heeft nog geen deken op! Straks wanneer het blijven onder 0 is in de nacht krijgt hij 200 gram. Dan bij extreme kou dus -15 zijn 300 gr met hals! Hij heeft in winters nooit meer dan 300 gehad dus meer hoeft er dan voor mij ook niet op, als hij het is gewend! Hij mocht eerst zijn vachtje aanmaken voor deze tijden en als het kouder wordt help ik hem
senna21 schreef:xxMaxx schreef:Ooh haha! Ja mijn pony heeft al een vachie. Die heeft nog geen deken op! Straks wanneer het blijven onder 0 is in de nacht krijgt hij 200 gram. Dan bij extreme kou dus -15 zijn 300 gr met hals! Hij heeft in winters nooit meer dan 300 gehad dus meer hoeft er dan voor mij ook niet op, als hij het is gewend! Hij mocht eerst zijn vachtje aanmaken voor deze tijden en als het kouder wordt help ik hem
Doe je je paard dan alleen 's nachts een deken op? Kun je uitleggen waarom?
Staat je pony buiten?
Het verschil tussen 200 gr. en 'niks' is wel groot hoor.. Ook al is het overdag warmer dan s' nachts.
S_uus schreef:xxMaxx schreef:Ooh haha! Ja mijn pony heeft al een vachie. Die heeft nog geen deken op! Straks wanneer het blijven onder 0 is in de nacht krijgt hij 200 gram. Dan bij extreme kou dus -15 zijn 300 gr met hals! Hij heeft in winters nooit meer dan 300 gehad dus meer hoeft er dan voor mij ook niet op, als hij het is gewend! Hij mocht eerst zijn vachtje aanmaken voor deze tijden en als het kouder wordt help ik hem
Dat WAS die van mij ook gewend, eerst tot 200, van stal veranderd, maar nog wel dezelfde uren op stal en wei, toch maakte ie meer vacht aan, dus dat jaar (2009?) een 300 bij gekocht.
Vorig jaar maakte hij door 300 heen nog vacht.
Dus gewenning wil niet altijd wat zeggen.
Lynn_x schreef:Als mijn paard met die dikke vacht moet werken is die na 20 min kapot en buiten adem, daar kan ik niks mee. Vandaar de deken. mijn standpunt jij de joune klaar.
FahyaFemke schreef:en suus ook. waarom als je er bent krijgtie een deken op, maar als je weggaat gaatie maar weer af. dat kán toch niet. wat moet dat lichaam nou denken van dat paard. die is gewoon een wintervacht aan het maken, wordt dan een bloedhete deken opgegooit voor zn gevoel, en vervolgens bam weer afgehaald.