Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Faitherr schreef:toch maar even een vraagje, mijn haflinger staat 24/7 buiten. En ik denk dat jullie wel weten hoe een wei er dan uit ziet . ze heeft van zich zelf hele kleine sokjes maar ze zitten wel altijd helemaal onder de modder en ik vind het gewoon niet zo netjes. Ik weet niet of het zelfs kwaad kan als die altijd zo modderig blijven? Nu wilde ik dus vragen of ik de sokjes kan scheren of dat dit niet verstandig is als ze 24/7 in de weide staat.
DarkCupid schreef:Faitherr schreef:toch maar even een vraagje, mijn haflinger staat 24/7 buiten. En ik denk dat jullie wel weten hoe een wei er dan uit ziet . ze heeft van zich zelf hele kleine sokjes maar ze zitten wel altijd helemaal onder de modder en ik vind het gewoon niet zo netjes. Ik weet niet of het zelfs kwaad kan als die altijd zo modderig blijven? Nu wilde ik dus vragen of ik de sokjes kan scheren of dat dit niet verstandig is als ze 24/7 in de weide staat.
kan prima de sokjes wegscheren, dan kan je de benen ook stukken beter schoonmaken. heb ik ook altijd gedaan en mijn paard stond ook in een wei waar een groot gedeelte echt bagger was
Faitherr schreef:]
dus je vergroot de kans op mok hier niet mee?
Marg schreef:Wat voor verdoving geven jullie als je paard bang is voor het scheerapparaat? Ik heb de borst eruit geschoren maar met praam. Was anders niet te doen. Nu blijkt het nog niet afdoende te zijn en wil ik een groter stuk eruit scheren. Keuze is weer praam of iets geven. Maar wat?
Jester_ schreef:Als je voor helemaal gaat zou ik wel zorgen dat je tot 600 gram kunt gaan, dus iig nog een goede winterdeken erbij. Benen moet je zelf weten, het is echt niet veel kouder zonder haar en het beschermt ook niet tegen mok