Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Perryx schreef:hagelkruis schreef:Die van mij 4 weken geleden laten scheren, maar is nu alweer nodig.
Daarom besloten om er maar zelf 1 aan te schaffen
Precies hier om ga ik niet meer scheren, dan kan ik elke maand gaan scheren...... niet te doen.
xDenies schreef:Mag ik hier een vraag stellen?
Aankomende zaterdag wordt mijn merrie (noodgedwongen) geschoren. De laatste keer is zo'n 4 jaar geleden geweest en toen bleek het scheerapparaat halverwege te stoppen dus er is toen paniek geweest. Er is verder geschoren (dag later) met tranquigel (als advies).
Nu wilde ik dit van te voren halen, better safe than sorry, en toen kwam ik er dus achter dat het product uit de handel is gehaald en eigenlijk nergens meer te koop is. Na het één en ander te hebben gelezen kan ik het me ook wel voorstellen.
Máár .. wat kan ik nu gebruiken? Ik zie de Stressless van Primeval langs komen. Ik zie NAF Instant Magic? Kan iemand mij helpen?
Ik wil d'r absoluut niet platspuiten maar ik heb ook geen idee wat ik deze keer kan verwachten.
pol013 schreef:Kun je niet tot aan vrijdag je merrie voorbereiden? Iedere dag even iets met het scheer apparaat doen zodat je een beter beeld hebt bij hoe ze gaat reageren. Eerlijker naar je paard en dan weet je of je vooraf met een spuit aan de gang moet en er vrijdag 1 moet ophalen.
xDenies schreef:pol013 schreef:Kun je niet tot aan vrijdag je merrie voorbereiden? Iedere dag even iets met het scheer apparaat doen zodat je een beter beeld hebt bij hoe ze gaat reageren. Eerlijker naar je paard en dan weet je of je vooraf met een spuit aan de gang moet en er vrijdag 1 moet ophalen.
Dat wordt nogal lastig. Ze reageert niet op het geluid, ze reageert op de aanraking. Kan haar dus moeilijk iedere dag een stukje door iemand anders laten scheren. Voor volgend jaar zeker een optie, maar nu helaas even niet. Ik wil haar ook niet platspuiten zoals er nu gesuggereerd wordt. Ik wil het scherpe randje er voor de zekerheid vanaf. Het is geen piet paniek.
Na vier jaar is er een hoop verandert en aangezien ik enkel tranquigel ken heb ik hier mijn vraag gesteld. Ondertussen bekend met een heel hoop andere producten dus ik vind mijn weg zelf wel weer.
Ik heb nu al spijt van mijn vraag
CubaLibre schreef:Ik ben dan ook blij met de mijne, die staat gewoon letterlijk los terwijl ik aan bet scheren ben.... de jonge zet ik wel aan 1 lijn vast maar ook die staat gewoon te slapen.
Het paardje van mn stalgenoot die ik vorige week helemaal geschoren heb stopte ook telkens heel graag zn neus op mn machine en voor hem was dat ook de 1e keer dat die geschoren werd... ik neem ruimschoots de tijd om ze te laten wennen aan het geluid, de trilling enz en heb nog geen paard in mn handen gehad die ik niet zonder verdoving kon scheren.
Enkele jaren geleden n pony geschoren die levensgevaarlijk zou zijn bij alleen al het zien van n machine, nou.... die pony was zo mak als n lammetje en was binnen no time helemaal geschoren (zonder sedatie!). Zijn eigenaar vroeg zich wel af hoe ik dat zo snel en met zoveel rust voor elkaar gekregen had