Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
liedjuh2 schreef:HELP! Mijn paard staat nu met 200 grams op stal. Hij voelt onder zijn deken lekker aan. Maar aan zijn oren, hals/hoofd en benen voelt hij steenkoud aan. Daarnaast was laatst de DA op stal en die vond dat hij het koud had. Ook zag ik gisteren dat hij dikkere vacht aan het aanmaken is. Onder het rijden is het ook een ontzettende bom en gaat hij ook de 1e 10 minuten uit zijn dak tot hij het weer lekker warm heeft en goed aan het werk kan! Nu heb ik een Bucas all in one 300 grams nog liggen. Nu is mijn vraag, wel of niet omdoen. Verder heb ik geen dekens meer liggen maar kan wel als het nog kouder wordt die 200 + 300 grams overelkaar leggen...... Maar zit nu echt in dilemma wat ik moet doen. Want wil vacht het liefste voorkomen aangezien wij nu druk aan het trainen zijn om in Januari weer te gaan starten, daarbij is het sowieso al een paard dat van nature tijdens het werken snel zweet.
Ps. Ik vind het persoonlijk ook al koud als ik op stal ben.
nicky_rilana schreef:je kunt niet op ieder deken een hals doen hoor, je hebt dekens waar ze niet aan kunnen
nicky_rilana schreef:dan hou je geen maan over,
800 gram is echt niet veel voor een sportpaard hoor, de mijne heeft 400 gram op, en als hij het koud heeft, dat is ook niet fijn