[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 18:59

Dat gaat toch op zich nog wel?
Maar is 300 niet aan de warme kant nu of heeft ‘ie dat wel nodig?

Celebi

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 19:01

Mijn black Friday deal in binnen! Eindelijk weg met die 3 jaar oude stinkende deken die een maat te groot was. :=

Dat was mijn nooddeken trouwens, maar nu de Rhino op stal net te warm was elke keer gebruikte ik die deken toch wel vaak, dus nu een schoon nieuw passend dekentje erbij. *\o/*

Afbeelding

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 19:06

Nouvel schreef:

Ja ze valt net tussen 2 maten in dus dan liever de grotere denk ik, kan er ook nog een liner onder mocht het ooit nodig zijn. Pony heeft geen grammetje te veel (je ziet de ribben best goed, wordt aan gewerkt) en loopt veel voor de wagen dus ik denk dat ze het wel kan hebben zo 24/7 buiten (wel met schuilstal). Bucas is er niet in 200 gram in haar maat :( Echt wel lastig als je pony niet de makkelijkste bouw heeft en het aanbod ook nog beperkt is, dat was met mijn Fjord een stuk makkelijker..

Deken hierboven zit mooi denk ik!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 19:18

Gaaf die sterren deken!

Teteltee schreef:
Nouvel schreef:

Ja ze valt net tussen 2 maten in dus dan liever de grotere denk ik, kan er ook nog een liner onder mocht het ooit nodig zijn. Pony heeft geen grammetje te veel (je ziet de ribben best goed, wordt aan gewerkt) en loopt veel voor de wagen dus ik denk dat ze het wel kan hebben zo 24/7 buiten (wel met schuilstal). Bucas is er niet in 200 gram in haar maat :( Echt wel lastig als je pony niet de makkelijkste bouw heeft en het aanbod ook nog beperkt is, dat was met mijn Fjord een stuk makkelijker..

Deken hierboven zit mooi denk ik!

Ja dat is lastig, dan liever ietsje ruim inderdaad…

Ik wissel inderdaad nu ook mijn bucas 150 steeds met de rambo 200 (100 + 100 liner) met dit wisselende weer.
Als de pony het kan hebben qua tempo gewoon lekker zo laten inderdaad.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 12:26

manzano schreef:
Therapy deken proberen... Volgens mij is hij goedgekeurd :))

[ [url=m/ycrXDF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Merk je echt duidelijk verschil? Ik ben in twijfel hem aan te schaffen. Ik heb een paard met een wat lastige rug, maar ik hoor veel verschillende verhalen of het wel of niet werkt.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 12:28

Ik zweer bij de therapy dekens. Geen stijf paard meer :)

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 13:25

Onze merrie is nooit stijf ofzo, maar staat wel heerlijk te dutten onder de therapiedeken.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 15:08

Klinkt goed. Hebben jullie eentje die je altijd op gooit, of zet je hem er even onder voor je gaat rijden?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 15:11

Ik heb eens een Bucas therapy deken mogen lenen. Paste niet maar voor op stal voor een uurtje prima.
Maar zag geen verschil. Of is een uurtje te kort?

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 15:20

Ik heb de zwarte, limited edition, de blauwe was veel te wijd rond de hals.

Onze merrie heeft vrijdag een ongelukje gehad, 4 dikke benen en een dikke schouder.
Ik heb de deken 2 nachten als onderdeken gebruikt en alles is nu alweer dun.

Het soezen onder de deken doet ze na het rijden, waar ze normaal veel staat te hinniken om weer naar buiten te mogen, stond ze vd week heerlijk te dutten.
Toeval allemaal? Kan zeker! Maar hij geeft sowieso op de rug wat extra warmte en dat is al een fijn idee vind ik.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 15:48

DuoPenotti schreef:
Ik heb eens een Bucas therapy deken mogen lenen. Paste niet maar voor op stal voor een uurtje prima.
Maar zag geen verschil. Of is een uurtje te kort?

Hier moet hij minimaal een uurtje op liggen voor ik merk dat de spieren zachter zijn.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 16:11

prugelpiet schreef:
Klinkt goed. Hebben jullie eentje die je altijd op gooit, of zet je hem er even onder voor je gaat rijden?

Die van mij heeft 24/7 de turnout op.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 16:22

Ik heb de onderdeken 24/7 op, of nou ja :+ 22/7 Merkte met een uurtje maar weinig verschil (maar mocht hem een paar weken lenen van stalgenootje)
Paard is van zichzelf wat stijver en vooral tijdens hengstigheid strak en gevoelig. Met deken was dat normale stijve veel minder al en rond hengstigheid 85% verbeterd, laatste beetje gaat weg door supplementen. Maar alleen supplementen was niet genoeg.

Maar goed, ik weet niet of het voor de vorige gewerkt had, die was heel soepel en flexibel van zichzelf dus misschien lekker, maar losser zou die er niet van geworden zijn haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 17:26

Ik kan wel een wetenschappelijk artikel delen waarin is aangetoond dat zulke dekens niet werken :+

Mensen vonden de paarden ook heerlijk soepel en los onder de dekens waar de werkzame stof uitgehaald was := (maar wat ze uiteraard niet wisten)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 17:51

Ach, zelfs als het alleen door de extra warmte is ben ik er blij mee. Fysio voelde ook meteen verschil. Ik ben ook sceptisch of het echt door die stof komt of gewoon omdat het warmer is, maar paard doet het er fijn onder haha.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 18:08

Spenk schreef:
Ik kan wel een wetenschappelijk artikel delen waarin is aangetoond dat zulke dekens niet werken :+

Mensen vonden de paarden ook heerlijk soepel en los onder de dekens waar de werkzame stof uitgehaald was := (maar wat ze uiteraard niet wisten)

Een placebo effect is ook een effect zeg ik altijd maar :j

Ik vind de therapie deken vooral fijn als onderdeken of op de trailer als het van dit weer is. Beetje als een vliegendeken met dichte rug. Net een beetje extra warmte op de bovenlijn, maar niet te warm door de dunne stof aan de zijkant.

femkepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 18:23

Zou ik dit zelf kunnen herstellen? _-:(
Afbeelding

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 18:25

Dag 1 van de nieuwe deken.. -O-

Afbeelding

Die oude deed al 3 jaar zijn werk en deze is nu al stuk.. Werkt TearAid ook op deze stof?

Edit: het is de dag van de kappote dekens zo te zien. :')

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 18:51

Spenk schreef:

Ben ik wel benieuwd naar! Aan de andere kant ook niet, omdat het hier gewoon werkt.
Mijn paard heeft pssm en ik controleer 4x per week bepaalde spiergroepen en maak die los als nodig. Als hij heel strak staat doe ik hem die deken op en is het met een uur los, dat lukt mij met de hand niet. Dat gebeurd met een normale deken ook niet. En al zeker niet als ik hem niet zelf behandel :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 18:52

Ik heb al heel veel verschillende soorten therapie dekens gehad en uitgebreid getest. Sommigen deden niks, anderen zeker wel en het verschilde ook weer per paard. Dus het is een dure hobby, maar echt kwestie van testen. Heb voor mn oude pony echt veel dekens gehad voor ik iets had waarmee ik positief effect had dus het is niet dat ik er zonder meer in "geloof" en daarom effect denk te zien.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 18:57

Ja, dat had ik ook. De rambo Ionic deed hier niets, de Fedimax heb ik een hele tijd het idee gehad dat die wel wat deed, maar aan het einde niet meer. De recuptex maakt de spieren veruit het zachtste.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:01

Ik ben heel blij met de Fir Tech Pro rugwarmer. Ik noem het altijd mijn mobiele solarium. Dierenarts is er ook positief over.

Tuurlijk lost het geen problemen op, maar de infrarode warmte is wel fijn voor de rugspieren. Ik gebruik het in de winter voor het rijden om zo alvast op te warmen.

Oke, het is geen deken. Terug on topic :=

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:09

mavantos schreef:
Ik ben heel blij met de Fir Tech Pro rugwarmer. Ik noem het altijd mijn mobiele solarium. Dierenarts is er ook positief over.

Tuurlijk lost het geen problemen op, maar de infrarode warmte is wel fijn voor de rugspieren. Ik gebruik het in de winter voor het rijden om zo alvast op te warmen.

Oh maar dit is wel ook heel interessant! Maar ik wist niet dat het bestond. Mijn paard houd uit zichzelf veel spanning vast en krijgt hierdoor een stijve rug met zelfs spierknopen als ik niet oplet. Ze raadde aan nog extra te ondersteunen door warmte in de rug te krijgen. Ik heb nu een oude zweetdeken met ingenaaide zakken waar ik pittezakken in kan doen, maar dat is wel erg houtje touwtje :')
Hoe lang doe je hem op per keer? En elke keer dat je gaat trainen?

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:15

mavantos schreef:

Wat een mooi product! Kende ik ook nog niet! Werkt dat met een powerbank? Of moet je de hele warmer opladen?

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 20:15

Het is gewoon een kleine accu die in de deken zit met een rits. Die haal je er zo uit en kan je opladen.

De rugwarmer heeft drie verschillende standen (rood, groen en blauw). Ik gebruik voor het rijden de rode stand voor 15-20 minuten.

Ik heb er wel een extra dekensingel omheen, anders blijft die niet goed liggen imo.

Edit ter aanvulling: je hebt nu ook de Equilibrium Massage Pad Heatsense. Die verwarmd ook de rug én masseert. Is overigens wel een tikkeltje duurder :$