deken vraagje: hoeveel gram hebben jullie er nu op ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dabo

Re: deken vraagje: hoeveel gram hebben jullie er nu op ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 11:56

Ja, dan de voorknieen bedoel ik he Haha! Meestal voelen die wel frisjes aan, maar ik heb toch echt niet het idee dat mijn paardje het koud heeft! Haha!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 12:00

Nee inderdaad, denk ook niet dat je het aan de vooknieen kan voelen, als ze dan bijvoorbeeld in de sneeuw hebben gelegen of liggen rollen voelen die gelijk koud aan, terwijl ze het dan niet koud hebben

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 12:25

Bonny4life schreef:
en waar staan jullie geschoren paardjes nu onder?

660 gram, 1 HH Highliner van 300 gram en 1 Weatherbeeta mét buikflap ed. van 360 gram.
En hij is/was geschoren, maar zit alweer wat langer in het haar hoor, je ziet het gelpadje enzo. nog wel, maar hij blijft haar aanmaken Hamer

_Fieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 21:44

Taac staat onder een 440 grams met een dikke wolle deken er onder. Hij staat in een buitenstal en is geschoren, en hij is echt een kale kikker Haha!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 23:54

Ilse schreef:
Bonny4life schreef:
en waar staan jullie geschoren paardjes nu onder?

660 gram, 1 HH Highliner van 300 gram en 1 Weatherbeeta mét buikflap ed. van 360 gram.
En hij is/was geschoren, maar zit alweer wat langer in het haar hoor, je ziet het gelpadje enzo. nog wel, maar hij blijft haar aanmaken Hamer

WOW.. is dat niet een beetje te veel? Bloos

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 00:03

De mijne staat nu onder een 300 grams en een fleecedeken eronder.
Zeker omdat hij toen ik hem kocht echt een teddybeer was en ik daar nu niet op zit te wachten.
Nu heeft ie lekker geen wintervachtje Vingers aflikken dus ik hoop dat ik deze winter niet hoef te scheren.
Als het straks echt een paar graden onder 0 wordt gaat er een 200 grams onder en die fleece pas weer als het echt kouder wordt.
Maar ik blijf het ook een moeilijk iets vinden hoor die dekens.

Troy_Koska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 11:22

Ik heb nu een 250 gram deken op en dat is een deken met hals.. Owja mijn paardje is een fjord.

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 18:59

ik heb vandaag voor mijn paardje een deken met hals gekocht van 200 gram en de hals is tot zijn neus, met gaten voor oren en ogen.

hij had eerst een 300/400 grams deken en daarover heen een 200 grams regendeken..

heb nu eerst een fleecedekentje, daar over heen die nieuwe 200 grams deken met hals (wel een losse hals) en daar over heen die 200 grams regendeken..

vond het erg moeilijk welke deken ik er nou onder moest doen, omdat hij toch eerst die 300/400 grams ophad..

ik heb ook nog een 150 grams deken liggen, die zou er ook eventueel onder kunnen in de plaats van die fleece..

ik vind het erg moeilijk met die dekens, wat zouden jullie doen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 19:07

playboysches schreef:
ik heb vandaag voor mijn paardje een deken met hals gekocht van 200 gram en de hals is tot zijn neus, met gaten voor oren en ogen.

Nagelbijten / Gniffelen
mijn hemel, het vriest hier niet eens!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 19:18

mijn paardje staat compleet geschoren en buiten, onder een HH waterdichte deken 400 gr. en een fleecedeken eronder. meer als genoeg zou ik zeggen, ze doet het er maar mee!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 20:52

Mijn haf staat onder een highliner supreme van 550 grams en is dr op zich best lekker warm onder.
Ze is geschoren en heeft jammergenoeg best weer wat haar aangemaakt Boos!! Het vreemde nu is dat ze begint te verharen? En ze heeft het echt niet superwarm onder haar deken...
Ben wel benieuwd of ze dikker of dunner in dr vacht komt te zitten!

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 00:18

Zep schreef:
playboysches schreef:

Nagelbijten / Gniffelen
mijn hemel, het vriest hier niet eens!

nou bij mij vannacht anders wel, en vandaag was het echt bar koud
maar heb die deken voor hem gekocht omdat hij in een uitloop stal staat en dus veel buiten staat en hij een echte koukleum is.

(ik heb hem pas en hij heeft altijd in een binnenstal gestaan met een dikke winterdeken op, dat is dus wel een groot verschil met hoe hij nu staat)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 14:52

En wat ga je er in hemelsnaam nog opdoen als het 10 graden gaat vriezen Verward

Je paard is niet van suiker hoor

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 15:36

zoveel vriest het hier nooit, maar mocht het gebeuren dan heb ik nog een staldeken van 550 gram liggen..

ik heb een kruizing arabier/quarter en ik wil niet dat hij een dikke wintervacht krijgt, dit omdat het er niet uitziet en omdat ik hem elke dag train, en hij anders drijfnat is..

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 16:42

Mijn geschoren fjord (met alweer wat haar) staat onder een 350grams outdoordeken met halve hals. Ze voelt lekker warm aan, ook als er zo'n koude gure wind staat. Ze staat de hele dag buiten en 's nachts in een buitenstal. Als het echt kouder wordt en overdag ook gaat vriezen krijgt ze nog een onderdeken van 200grams erbij.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 17:31

omdat het nu weer rond de 10 gr gaat worden ,staat ze sinds vanmiddag weer onder 200gr
400gr is nu veel te warm ,ze was erg heet onder die deken Haha!
als het weer kouder word gaat de 400gr weer op Knipoog

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 17:32

ongeveer 500 gram denk ik.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 17:37

Wow ik sta echt versteld van de dekens die paarden hier al op hebben zeg Bloos!

Ik heb een ongeschoren paard, staat elke dag een paar uur buiten, heeft een ongevoerde regendeken met daaronder een 150 grams onderdeken en ze heeft een vachtje om 'U' tegen te zeggen Haha!
Als het écht koud word kan ik de ongevoerde regendeken vervangen voor een 200 grams winterdeken, maar meer gaat er niet op Tong uitsteken

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 17:48

Uhm nr 1 staat nu onder :fleece deken ,dikke fleece deken, staldeken 300 gram ,regendeken 150 gram.

Nr2. Fleece deken , wollen deken ,staldeken halve hals 250 gram.

Nr.3 Regendeken 350 gram.

Ze zijn alle 3 geschoren en alleen nr. 3 staat buiten .. andere staan op stal dag en nacht.

En het gaat er gewoon om of het paard het niet koud heeft onder ze deken en de een is gewoon meer koukleum dan ander

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 18:15

ik ga denk ik niet weer terug wisselen, ze heeft het niet heel koud maar toen ik terugwisselde wel, wacht dit gewoon af, heb ook geen zin in verkouden pony, is ze best gevoelig voor.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 18:47

Barbie1986 schreef:
Mijn haf staat onder een highliner supreme van 550 grams en is dr op zich best lekker warm onder.
Ze is geschoren en heeft jammergenoeg best weer wat haar aangemaakt Boos!! Het vreemde nu is dat ze begint te verharen? En ze heeft het echt niet superwarm onder haar deken...
Ben wel benieuwd of ze dikker of dunner in dr vacht komt te zitten!

Die van mij is ook aan het verharen en staat onder een 300 grams maar is wel geschoren Nagelbijten / Gniffelen

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 18:51

Mijn ervaring is dat je met dekens de haargroei maar heel weinig tegen kunt houden. Paarden die uit zichzelf een dikke vacht krijgen, blijven dit krijgen, de haren gaan wel platter liggen door het deken en daardoor lijkt het minder dik. Sommige paarden hebben gewoon een hele dunne vacht ondanks dat mensen geen dekens gebruiken. Ik heb genoeg bewijs bij mij op stal staan.

Daarbij zie ik aan mijn paard dat ze veel en veel meer op licht reageren dan op temperatuur. Tulan staat nu i neen buitenstal en heeft echt een teddyberenvacht, terwijl hij hiervoor op een binnenstal stond waar het licht tot 11 uur aanbleef en toen had hij een dunne vacht. Qua temperatuur scheelt dit echt niet zoveel.

Mijns inziens is het dus ook onzin om je paard driedubbel in te pakken, je houdt het toch bijna niet tegen.

liindatJee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 19:18

mijne staat nu nog zonder deken heb wel een dunne vach maar ga hem net verpeste.. want dalek is het 15 grade onder nul en heb hij het kou zal wel niet en ik hoe niks te done voor een dunne wintervacht want hij zit niet dik in zjin vacht

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 20:17

En nu in het Nederlands Scheve mond

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 21:08

hoihoi

vanavond haalde ik mn pony's dekens af zag ik aan beide kanten net onder dat dekje wat je zeg maar laat zitten met scheren een bultje (vierkant) zitten en aan de andere kant ook, op ongeveer beiden plekken, heel raar, ze reageerde er nie echt op, ik in de dekens kijken, zat niks. onder mn zadel of dekje maar daar ook niet.. lijkt me beetje vreemd dat het door de dekens komt? en ook dat ze aan beide kanten tegelijk ergens door gestoken is??