[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

carolina1278

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 20:06

Hier voorheen ook allerlei dikte van dekens gehad, maar nu ik een liner systeem heb wil ik gewoon niets anders meer.. ik wil zo min mogelijk sluitingen en buiksingels en dan zijn de liners gewoon ideaal, je klikt ze eraan vast en het gaat geen kant op.. wassen doe je de liners en niet de outdoordeken en liners kun je combineren..

Tja als er zoveel mensen zijn die de liners fijn vinden, dan krijg je zulke antwoorden, maar dat wil niet zeggen dat er maar 1 weg naar Rome leid hoor.. ieder zijn eigen ding en eigen ervaringen!

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 20:22

Juist door liner systeem is best stuk betaalbaarder, dan als ik van elk soort een outdoor deken moest kopen..

Ohh mensen ik zit met handen in het haar.
Ik kom tot de conclusie dat ik echt 110/155 moet hebben, veel reguliere dekens vallen hierdoor af.
Weet iemand of rambo bv, ik wilde de orginal kopen, of de fabriek deze op aanvraag ook een maat kleiner maakt ?

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 20:36

Ik ben ook heel tevreden over het liner systeem! Ik ben zelf in bezit van de amigo bug rug waar je bijvoorbeeld de regenonderdeken zou kunnen bevestigen dmv linersysteem, een amigo bravo 0 gram met linersysteem, een rhino 200g met linersysteem en dan nog een 200g liner en 300g liner dus kan alle kanten op. Alles kan lekker in de was, ideaal! Liners ook een keer tussendoor gewassen, gewoon om het fris te houden. Ze slapen en staan toch hele dag in dezelfde jas, een aantal maanden lang. Zou ik zelf ook niet willen zonder te wassen :=

chantycom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 20:57

Zijn er meer mensen die de rambo duo willen aanschaffen? Dan is de 2 = 3 actie van EJ wellicht interessant als we samen kopen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 20:58

Sorry ik heb er al een! :)
Ben wel aan het kijken voor de liners, 100 en/of 200 grams! ;)

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 21:03

Ik ben wel van plan de Rambo Duo voor beide paarden aan te gaan schaffen maar wacht tot een 25% kortingsactie, aangezien ik verder niks in die prijsklasse nodig heb is de korting niet zo spectaculair :P.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 21:06

Wat de maten van die Amigo halzen betreft, hoe oud is jouw oudere deken?

De maten van de Rambo halzen zijn 2 jaar terug allemaal aangepast.
Wat een nu een L is bij Rambo was voorheen een XL, dus die zijn ook groter geworden.

Ik heb vorig jaar ook de Rambo duo in de aanbieding gekocht inderdaad, fijne deken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 21:18

Nouvel schreef:
Wat de maten van die Amigo halzen betreft, hoe oud is jouw oudere deken?

De maten van de Rambo halzen zijn 2 jaar terug allemaal aangepast.
Wat een nu een L is bij Rambo was voorheen een XL, dus die zijn ook groter geworden.

Ik heb vorig jaar ook de Rambo duo in de aanbieding gekocht inderdaad, fijne deken!

Die heb ik vorig jaar gekocht :j

Nouja het vreemde is dat dit de hals was die geleverd werd bij de deken... Ik heb ook een nieuwe amigo bravo besteld en die net gepast die past super dat is een normale hals :')

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 21:28

nou ja, heel vreemd zeg... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 21:30

Ik vermoed.. dat er gewoon iemand een verkeerde label in die hals genaaid heeft :+

Want dit is echt maat plezierboot... De normale amigo L halzen zijn ong 87 cm en deze ruim 100 _O-

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 21:35

dan heb je alleen nog een hals nodig... _O-

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 21:40

Yvank_ schreef:
Ik vermoed.. dat er gewoon iemand een verkeerde label in die hals genaaid heeft :+

Want dit is echt maat plezierboot... De normale amigo L halzen zijn ong 87 cm en deze ruim 100 _O-

Blijft zn hoofd ook gelijk lekker warm en droog :'). Mijn merrie zou ervan dromen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 21:48

Hahhah :)) Ja als het dan regent komen de andere paarden bij hem schuilen :j

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 23:12

Nies_ schreef:
xLes schreef:
Oké, bedankt! Dan krijgt ze gewoon geen deken op deze winter :). Ik heb geen zin om honderd dekens te kopen om te kunnen afbouwen

Koop de rain met de select onderdekens.. Ga ik denk ik ook doen voor m'n nieuwe paard. Voor Angel heb ik wel honderd dekens, maar toen hadden ze die nog niet :+

Geen slecht idee. Ik heb speciaal die Smartex Extra gekocht om geen hoop dekens te moeten wisselen weer als het wat kouder of warmer wordt. De Rain heb ik al, mss nog een 100gr onderdeken erbij om af te bouwen en dat moet toch haalbaar zijn?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 01:47

Ja, 150 of 300 grams zijn die. Met de 150 erbij zou je makkelijk toe moeten komen :j

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 02:50

Ik kom even binnen vallen..
weten jullie nog dekens onder de 80 euro met afneembare hals?
200 tot 300 grams

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 09:25

Voor iedereen die nog dekens wil bestellen van amigo met halsstuk die er al bij zit.. De maten zijn omdat horseware wereldwijd is gegaan aangepast. Deze enorme hals hoort nu helaas bij deze deken en daar komen heel veel klachten over. Inderdaad een XL maat hals is nu een L en de XL is een XXL.

Daardoor passen bij heel veel mensen de halzen niet.. Ze gaan nu informeren bij horseware of ze een kleinere hals kunnen leveren.

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 09:38

Yvank_ schreef:
Voor iedereen die nog dekens wil bestellen van amigo met halsstuk die er al bij zit.. De maten zijn omdat horseware wereldwijd is gegaan aangepast. Deze enorme hals hoort nu helaas bij deze deken en daar komen heel veel klachten over. Inderdaad een XL maat hals is nu een L en de XL is een XXL.

Daardoor passen bij heel veel mensen de halzen niet.. Ze gaan nu informeren bij horseware of ze een kleinere hals kunnen leveren.

Op zich snap ik het wel van horseware..

Ik heb namelijk ook een grotere hals gekocht bij mijn rambo protector, omdat deze als het paard eet, maar tot de helft komt.. ik vond dat al zo raar.. alles is goed bedekt en dan zit er zo'n kleine hals bij..De grotere past dus al beter, al staat hij op stal wel met een te grote hals als hij het hoofd omhoog heeft.

Misschien dat ze daarom nu dus over zijn gegaan op grotere halzen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 09:42

Ja maar de rambo protector is een heel andere hals dan de winterhalzen die moet ook langer.... En bij een deken van 195 cm wat bedoeld is voor een klein paard is een hals van een ruime meter natuurlijk wel heel overdreven :=

Dat ze bij grotere dekens grotere halzen doen snap ik.. want de 206 heeft de zelfde maat hals als een 195 terwijl je paard dan vaak wel groter is.

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 10:32

Het bokkers, vraagje. Ik heb een jaarling die altijd buiten loopt. (Uiteraard met schuilstal, maar hier staat ze weinig in.) Vorig jaar herfst en winter merkte ik dat dit, met name door de vele regen een grote belasting is voor haar. We hebben haar toen ook naar binnen gehaald. Nu wil ik dit liever niet en zie ik haar en haar maatje liever het hele jaar buiten. Mijn idee was om een regendeken te kopen en deze op de natte dagen haar op te leggen. Wat zouden jullie adviseren?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 10:39

Geen deken? Zoon jong dier moet je niet verwennen met dekens. Waarschijnlijk maakt die dit jaar een dikkere vacht aan dus niet nodig!

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 11:30

Yvank_ schreef:
Ja maar de rambo protector is een heel andere hals dan de winterhalzen die moet ook langer.... En bij een deken van 195 cm wat bedoeld is voor een klein paard is een hals van een ruime meter natuurlijk wel heel overdreven :=

Dat ze bij grotere dekens grotere halzen doen snap ik.. want de 206 heeft de zelfde maat hals als een 195 terwijl je paard dan vaak wel groter is.

nou ik vind juist bij een vliegendeken een lange hals belangrijk.. en daar zat dus een korte hals bij

Bij mijn winterdeken (Rambo Duo) vond ik de hals ook te kort als ik eerlijk mag zijn..als hij met zijn hoofd naar beneden staat is een deel van de hals dus niet bedekt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 11:41

Dat zeg ik toch ook dat die vliegenhals langer moet :) daarom heb ik ook geen protector want die hals is kort.

Rambo duo heeft een heel andere hals die scheelt zeker 15 cm met de hals zelfde maat die ik nu heb...

Maar dat ligt dus ook echt aan de dekenmaat van je paard.

Maar mijn probleem is opgelost horseware gaf ook aan dat dit heel veel problemen opleverde bij vooral de dekenmaat 6,6. Ze konden helaas geen losse hals leveren maar ik krijg van paardendrogist een kleinere :) !

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 11:43

Yvank_ schreef:
Dat zeg ik toch ook dat die vliegenhals langer moet :) daarom heb ik ook geen protector want die hals is kort.

Rambo duo heeft een heel andere hals die scheelt zeker 15 cm met de hals zelfde maat die ik nu heb...

Maar dat ligt dus ook echt aan de dekenmaat van je paard.

Maar mijn probleem is opgelost horseware gaf ook aan dat dit heel veel problemen opleverde bij vooral de dekenmaat 6,6. Ze konden helaas geen losse hals leveren maar ik krijg van paardendrogist een kleinere :) !

Goed opgelost dan! nette service :) Hoor er wel vaker mensen over inderdaad. Ik heb de Duo in 6'6 en de hals is L volgensmij, heb hem vorig jaar gekocht maar past gelukkig goed. Paard is ook wel vrij compact.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 11:45

Ja ik had ook nooit een probleem mijn paard heeft een vrij lange hals zelfs maar maat trekpaard werd toch ietsjes te ruim :')

Ja zeker nette service!