[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:44

Snollygoster schreef:
Is het te laat om nu nog te scheren?

Kan nog wel.

Nu zijn paarden nog niet bezig met hun zomervacht, dan is het echt te laat om te scheren.

Ajpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:19

Snollygoster schreef:

Nee hoor, is zeker niet te laat, ik heb mijn pony vorig jaar in maart nog geschoren en zat prima in haar zomervacht.

NikkiLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:44

Snollygoster schreef:

Ik ga het ook volgende week doen na lang twijfelen

Snollygoster

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 14:24

Zou iemand mij een foto van het vooraanzicht van model 11 kunnen laten zien? Of tenminste uitleggen hoe het eruit ziet :D
Ik denk dat ik mijn paard straks in dat model ga scheren. Heb wel alleen een hondentondeuze, maar dat zal ook wel lukken, of niet?

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 21:30

Ok, ik heb gewoon een kleine streep over de luchtpijp geschoren tot ongeveer het midden van zijn borst. Eerst zien als het iets uit gaat halen, als hij nu nog gaat zweten scheer ik 'm helemaal |o

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 21:52

Ik heb Dublin bijna helemaal, alles behalve zadelplek hoofd en benen. Nu nog is hij wel eens nat als ik een intensieve les gehad heb, ben dus heel blij dat ik het gedaan heb!

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 23:28

mag van mam ponylief niet helemaal scheren maar wil zo graag n figuurtje hahaha. heeft iemand ervaring om de haren inde vorm van een hartje weg te scheren ?

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 23:32

Niet met wegscheren, maar wel met laten staan. Dat hebben wij nu :D

Er zijn wel veel mensen die het doen, meestal worden er vormpjes gebruikt. Lijkt me wel lastig met die lange haren dat ze er niet overheen vallen

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 23:48

Pony zit niet dik in de vacht, ietsje dikker als zijn zomervacht,hij heeft nu de 300 grams deken liggen

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 21:35

Nee, heb mijne 2 weken geleden voor de 2e keer geschoren...

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 01:38

Weer even een vraag. Ik denk toch echt wel dat ik hem nu volledig ga scheren (misschien op de benen en zadelvlak na), maar hij heeft nu mét vacht een 300 grams deken opliggen, als ik hem laat scheren moet ie dan een dikker deken ophebben of maakt dat niet uit?

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 21:29

Ik doe altijd 100/200 erbij voor geschoren paarden. Alleen lijkt me 400 met deze temps een beetje veel.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 21:30

Maar hij staat binnen in een dichte stal, komt vrijwel geen wind door. Aangezien ze hier tegen eind januari pas vries geven zal hij het niet zo snel koud hebben.. Zou het kwaad kunnen? Anders moet me nog een nieuw deken gaan aanschaffen :=

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 21:38

Welnee, mijne is geschoren (wel wat aangegroeid weer) en staat in stal met 35 paarden, wel bij een open deur. Hij heeft 200 gr op en dat is voldoende.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 21:18

hoi, mijn paard zweet altijd enorm hard in de hals, borst en in de lies... ze heeft redelijk dikke haren dus was ook aan het denken om ze te laten scheren maar wel in patroon... welk patroon kan ik dan het beste nemen? Gaan jullie paarden nog gewoon buiten? hoeveel dekens leggen jullie dan op? ik heb nog nooit een paard geschoren/laten scheren dus alle tips zijn welkom!

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 22:04

IK HEB EINDELIJK DE STAP GEZET.
Ik heb mijn paard volledig geschoren (op het zadel na), wat ben ik nu opgelucht!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 22:38

Veranderd er ook veel in gedrag? Worden ze frisser? Dat wordt hier wel een gezegd...

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 22:42

Oh dat weet ik niet, ik heb nog niet gereden hoor :). Ik weet wel dat een merrie die ik twee jaar geleden heb gereden wel frisser werd van het scheren. Maar die van mij is nogal een koele kikker dus ik betwijfel het :')

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 23:44

Ik blijf het ook heel moeilijk vinden wat ik nu moet doen, scheren of niet.
Hij staat nu onder een 200 gr deken en een regendeken er over maar hij heeft toch een behoorlijke vacht.

Met rijden en trainen zweet hij enorm , kan niet eens zeggen waar hij het meeste zweet.

Maaar, hij staat de hele dag buiten en s'nacht onder een overkapping ingedeeld in stalgedeeltes.

Ik zie bij de meeste scheerpatronen de hals er als eerste uit, geeft dat geen verkoudheid op de luchtwegen?
En de buik eruit maar daar zit nu net geen deken of kan dat geen kwaad?

Ik wil er eigenlijk niet nog meer deken opleggen, dus welk patroon is nu het slimste?

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 23:51

Kay_Kim schreef:
Veranderd er ook veel in gedrag? Worden ze frisser? Dat wordt hier wel een gezegd...

Hier zag ik dit jaar niet veel verandering in, ze is wel wat frisser.. Bokt voor mijn idee wat meer. Maar denk dat ze dat met vacht ook wel had gedaan :=

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 23:53

spatter schreef:
Ik blijf het ook heel moeilijk vinden wat ik nu moet doen, scheren of niet.
Hij staat nu onder een 200 gr deken en een regendeken er over maar hij heeft toch een behoorlijke vacht.

Met rijden en trainen zweet hij enorm , kan niet eens zeggen waar hij het meeste zweet.

Maaar, hij staat de hele dag buiten en s'nacht onder een overkapping ingedeeld in stalgedeeltes.

Ik zie bij de meeste scheerpatronen de hals er als eerste uit, geeft dat geen verkoudheid op de luchtwegen?
En de buik eruit maar daar zit nu net geen deken of kan dat geen kwaad?

Ik wil er eigenlijk niet nog meer deken opleggen, dus welk patroon is nu het slimste?

Ik zou dan denk ik rond 8 gaan zitten. Als de hals er als eerst uit is, kunnen ze al een groot deel van de warmte kwijt. Dit geeft geen verkoudheid ect. Altijd goed uitstappen na het rijden. Die van mij staat ook altijd met een blote nek.

louux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 17:35

haha had ik maar een paard die ik mocht scheren haha lijkt me ontzettend leuk om te doen :')

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:13

Elina is dan toch nog geschoren vandaag :) met een hondepootje op der poep!

Els_175

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:15

Ik heb een vraag:

Ik heb mijn paarden nu al een paar keer laten scheren en wil het eigelijk zelf gaan doen.
Nu zag ik bij hhdeals dit scheerapparaat: happyhorsedeal.nl/acties/hhd-200-watt-clipper-paarden-scheermachine.html wat vinden jullie ervan?

Ik heb het vergeleken met anderen en kan zo op het eerste oog geen grote verschillen vinden.
Ik vind het belangrijk dat hij redelijk geluidsarm is, comfortabel in de hand en goede kwaliteit apparaat.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 20:44

http://happyhorsedeal.nl/acties/hhd-200 ... chine.html

Ik kan je geen advies geven over deze machine, maar heb geregeld gehoord dat voor dergelijke machines amper onderdelen te krijgen zijn als er iets mee is. Ik kan je qua duurzaamheid en goede klantenservice/garantiebeleid heiniger adviseren. Persoonlijk vind ik de heiniger progress qua aanschafprijs (266 euro) wel meevallen voor een machine waar ik jaarlijks 60 paarden mee scheer. Gaat elk jaar naar kommer biopharm voor onderhoud. En aan de eisen die jij stelt voldoet de progress.