Iris gaat morgen naar de kapper. Ik laat (kan het zelf niet) haar benen, hals en ws haar buik doen. Ik hoop dat ik er aan denk foto's te maken voor dit leuke topic!
Hihi, ja die beentjes zijn vooral voor de functie Bepaalde stukken van het weiland zijn erg modderig, dus wil ik zijn laarsjes niet uitdoen. Zo heeft hij toch nog wat bescherming.
Ik wil mijn shet nu ook scheren, vanwege het moeilijk verharen (ze krijg allemaal korte olekken en de rest is lang, en het is nu al begonnen) en zweten met mennen.. wat is jullie advies qua deken?
Mijn pony staat nu, vannacht, onder 200grams. (100grams regendeken, 100grams fleecedekentje) Overdag komt hij gewoon onder de regendeken, als het weer is zoals vandaag (dus rond de 20°) kan ie naakt.
Pandakaas
Geplaatst: 10-03-14 17:25
Ik heb pony vrijdag ook maar geschoren, hij had zo'n ontzettend last van zijn dikke vacht. Volgens mij is hij er erg blij mee, hij ziet er heel opgelucht uit
Voor:
Na:
En vandaag, heerlijk zonder deken op de wei:
shetjeIris
Geplaatst: 10-03-14 21:12
Nou, het is gebeurt hoor. Het ziet er niet uit, maar ben voor redelijk safe gegaan; strookje hals en borst, strookje buik en blote benen. Ze kan haar warmte beter kwijt en mocht het toch nog koud gaan worden heeft ze genoeg haar over.
Mijn haarbal voor:
en na:
Ze vond het scheren trouwens heerlijk. Ze stond helemaal relax en zat met haar bovenlip mee te kriebelen. Gekke pony! Over een maandje of twee de rest.
Ahw, wat ziet het dr toch leuk uit al die geschoren vachtjes! Zelf scheer ik mijn paardje (nog) niet aan gezien het niet echt nodig is. Maar echt geweldig om te zien dit.
Hier de hengst volledig geschoren, vind hem er superknap uitzien. Vond het eng de eerste keer een hengst scheren Ook van plan om een groter apparaat te halen voor egaler te scheren
voor
Na
Meggie_x
Geplaatst: 26-03-14 17:09
Ik vind het zo grappig hoe sommige paarden er ineens heel anders uitzien als ze geschoren zijn ;p
Morgen wordt mijn shetlander ook geschoren, helemaal behalve benen
Piekosjj
Geplaatst: 31-03-14 20:44
Ajpam schreef:
Morgen wordt mijn shetlander ook geschoren, helemaal behalve benen
Hier ook! Alleen dan geen Shet en ga ik me voor het eerst aan de benen wagen. Ponylief staat onder een exceemdeken en kan zo d'r vacht niet kwijt, arme ding heeft het veels te heet. Misschien iemand hier tips voor de benen?
@Piekosjj: mijne tillen automatisch hun beentjes op dus houd ik ze vast en strek ze uit zoals tijdens het bekappen. Zo blijven ze hier heel makkelijk staan, kijk alleen wel uit bij het begin van hun hoes, dat is gevoelig
Zo, alles hier helemaal top gegaan! Benen gaf ze geen kick op, netzoals de rest van d'r body. Echt duidelijk dat ze vroeger zeer waarschijnlijk met regelmaat is geschoren. Voor, in november zo geschoren.
En na, helemaal kaal! Ik was in m'n eentje en een kleine pony en een gigantisch apparaat is niet altijd even makkelijk, dus de ellebogen en knieen zijn erg lelijk geworden, en het stuk tussen haar voorbenen heb ik sowieso maar geskipt om grote wondjes te voorkomen. Maar wat is ze knap geworden, en wat glimt ze!