vorst..sneeuw en ijs komt er weer aan.wat nu met de paarden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

YvonneV

Re: vorst..sneeuw en ijs komt er weer aan.wat nu met de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 23:12

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 23:32

yvonnedv schreef:
[EA-TK-AP] TK sneeuwbeslag paard rubber ring om onder het ijzer teslaan in dit topic zie je afbeeldingen van die ringen. Naar mijn idee helpen die alleen om de sneeuw uit de ijzers te houden maar gaan ze evengoed nog glijden als het iets glitsig is, sneller als zonder ijzers.

dat denk ik toch ook ja als ik het zo zie,maar hij gaat nu elke dag in de paddock dus toch niet gauw de neiging om te rennen beter iets exstra eronder dan niets lijkt me

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 23:34

Helpt idd niet tegen glijden.
Maar de paarden passen zich vaak aan aan de ondergrond waarop ze lopen.
Iris loopt ook voorzichtiger en eowyn ook zonder ijzers.

Maar helaas voorkomt t glijden dus niet, maar ze kunnen wel lekker naar buiten tijdens sneeuw.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 12:15

Zo mijn paard heeft nou rubberenzooltjes tussen de ijzers eronder,kan dus weer lekker naar buiten toe,het is dus geen sneeuwring dat vond mij smid niet goed werken,heb nou een kunstof plaatje eronder wat de sneeuw eruit drukt...ben benieuwd hoe dat gaat

hierbij een vergelijkbare foto Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Emaartje op 04-12-10 12:47, in het totaal 2 keer bewerkt

myhorselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 12:33

bij ons zijn ook al de drinkbakken bevroren en gaan we ze thuis vullen dus het is wel bekand om het kwatier waterbakken bij vullen word echt vervelend :z :D

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 12:42

Wout staat paar uurtjes buiten met zijn merrie, kan niet langer want er is geen water. (op stal heerlijk lauw water) Hij vermaakt zich wel in de sneeuw crosst er gewoon over :+

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 12:43

Naast de sneeuwringen krijgt mijn ruin lage stiften ingedraaid. Ze zijn iets van 5mm hoog maar werken genoeg tegen het glijden in de wei. Om te rijden vind ik die weer net te klein maar verwissel ze dan gewoon voor grotere.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 12:45

Hier een sneeuw jacht dat wil je niet weten. Vanaf t bevroren Marker/ Ijsel meer waait t zo (bijna) ;) bij me naar binnen. Dit is toch niet meer normaal??!! De drinkbakken op stal zin gisteravond op eentje na weer 'open' maar vorig jaar had ik de weergoden gesmeekt om niet zo'n zelfde winter. Maar ik denk dat ik t verkeerd heb gevraagd... We hebben nu er nog een tandje erbovenop.... :( :( :( :( :( :(

Niet leuk.... -:(-

En dan geven ze voor zaterdag of op zondag nacht ook nog ff ijzel op. Heerlijk toch?! :\ :n :brr:

De paarden kunnen dus nóg wel naar buiten, maar of ik ze daar nog een plezier mee doen.......

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 13:13

Hier sneeuwt het ook echt vréselijk hard.. als ik m'n raam open zou doen, zou het ook dik bij mij naar binnen waaien.. pfft..

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 13:25

Die van mij staat ook gewoon buiten met ijzers en ze krijgt er helemaal geen klonten onder ofzo! Ze rent soms ook echt keihard en bokken en gek doen! Maar ze vallen niet zomaar hoor! Weten zelf ook wel wat kan en wat niet! Ik wil ze ook perse elke dag buiten hebben want als ik ze 1 dag binnen hou en dan de volgende dag naar buiten dan zijn ze een stuk drukker en zullen er eerder ongelukken gebeuren! Staan nu maar binnen met dit weer! Pfff wat een sneeuw en wind!

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 13:29

Eciara schreef:
Die van mij staat ook gewoon buiten met ijzers en ze krijgt er helemaal geen klonten onder ofzo! Ze rent soms ook echt keihard en bokken en gek doen! Maar ze vallen niet zomaar hoor! Weten zelf ook wel wat kan en wat niet! Ik wil ze ook perse elke dag buiten hebben want als ik ze 1 dag binnen hou en dan de volgende dag naar buiten dan zijn ze een stuk drukker en zullen er eerder ongelukken gebeuren! Staan nu maar binnen met dit weer! Pfff wat een sneeuw en wind!

Mijn smid heeft afgebeld gisteren vanwege een ongeval, dus de mijne staat ook nog op ijzers.
Wel gewoon iets meer als een uur in de paddock, meer beweging kan ik haar op het moment niet geven..
Ik zorg we voor vermaak in stal zodat ze wat te knabbelen heeft.

mijn merrie heeft wel door dat ze een beetje kan rennen maar niet al te gek kan doen. Ze vallen niet zomaar.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 13:52

hier heeft het inderdaad ook heel de morgen gesneeuwd.. Het sneeuwt nu iets minder hard maar nog steeds hard genoeg. Is in een kleine 2 uur zeker 10 cm gevallen en t stopt voorlopig nog niet

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 16:03

ooh net heerlijk gereden!!! gister sneeuwbeslag eronder gekregen en de bak was onder de sneeuw nog mooi zacht, ik heb werkelijk zitten genieten en heerlijk kunnen rijden. ik voelde me op wintersport en er kwamen allemaal langlaufers voorbij!! gaaf

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 16:50

knollentuin schreef:
ooh net heerlijk gereden!!! gister sneeuwbeslag eronder gekregen en de bak was onder de sneeuw nog mooi zacht, ik heb werkelijk zitten genieten en heerlijk kunnen rijden. ik voelde me op wintersport en er kwamen allemaal langlaufers voorbij!! gaaf

Dat is zeker gaaf zeg :D:D Ik kom maar bij jou rijden :P :P

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:12

De sneeuw is hier gewoon door de kieren van de stal naar binnen gekomen en de drinkbakken waren bevroren. -O- Met warm water weer open gekregen en de kraan deed het gelukkig nog. Maar voor de zekerheid een ton met water gevuld. :D Als het goed is krijgen we wat mildere temperaturen maar wie weet hebben we vanaf nu wel echt winter. :D

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:13

Hier kwam de sneeuw ook door de kieren naar binnen. Heb nu maar hooi tussen die kieren gedaan.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 22:05

Eciara schreef:
knollentuin schreef:

Dat is zeker gaaf zeg :D:D Ik kom maar bij jou rijden :P :P

welkom!!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 10:18

Nou, zaterdag had ik in principe wel in de bak kunnen rijden. Het sneeuw was net zand. Alleen de paarden waren gewoon wel erg druk. Die hadden ook door dat ze na een week op de harde bodem, nu eens lekker los konden. Dus ze hebben elkaar genoeg beweging gegeven. En ik heb er foto's van gemaakt. ;) (zie link onderschrift).

Gisteren had ik wel de weg op gekund, maar druk met alle Sinterklaasvieringen. Hoop van de week weer wat te kunnen doen.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 10:39

emaartje: Helpt het bij jou? Die zooltjes? Mijn paard loopt op speciaal beslag met leren zooltjes,maar hier blijft alles onder plakken.. :=

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 11:04

@ sandra

Bij mij werkt het wel sandra die zooltjes. Heb gister gewoon 25 minuten gereden in de bak.. Helaas is die bak nu een ijsbaan vandaag. Nu lag niet heel de bak vol met sneeuw en heb de ergste klont stukken vermeden.. ben benieuwd hoe het gaat met een hele laag. Met buiten stappen werkte het wel zaterdag middag met die sneeuw.. Toen had ze nergens last van

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 11:26

De rest heb ik zonder ijzers en die hebben nergens last van ;) Maar deze loopt met zn ijzers na 2 uurtjes toch echt op klompen.. Balen,maar er af is geen optie :n

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 18:29

obelix schreef:
emaartje: Helpt het bij jou? Die zooltjes? Mijn paard loopt op speciaal beslag met leren zooltjes,maar hier blijft alles onder plakken.. :=

Hoi,je moet ook vragen naar de speciale kunstoffen en dat gaat prima,bij mij werkt het perfect!! :D

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 18:30

ik heb gewoon de standaart zwarte zooltjes ertussen...

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 18:44

luxket schreef:
ik heb gewoon de standaart zwarte zooltjes ertussen...

En wat is de reden dat jij dat altijd heb??
Die van mij heeft gewoon ijzers maar krijgt geen klonten erin hoor!

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 18:48

Helaas gaat dat bij die van mij niet ;) Ik heb speciaal beslag ivm atrose en hier loopt hij goed op en wil daar dus ook niks aan veranderen ;) :)