Zzimply, de doorbraak in vliegenafweer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ik gebruik Zzimply of ga het gebruiken

JA! ik ben een trouwe gebruiker
25 (5%)
NEE! ik ben trouw aan mijn vaste merk
29 (5%)
Ik heb de proefverpakking aangevraagd
380 (76%)
Ik heb het gebruikt, maar vind het niets
64 (12%)

Totaal aantal stemmen: 498

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:33

hofmanthuis schreef:
En over de werking van Zzimply geen discussie!
Op dit moment geven 80% van de gebruikers aan tevreden tot zeer tevreden te zijn over Zzimply.
Dit is een waarderingscijfer van maar liefst een 8. -:)

Pfoeh, dat vind ik wel boude uitspraken hoor :D

Waar heb je die enquete gehouden dan, zitten daar de resultaten van hier meegeteld (en dan praat ik alleen over de mensen die het daadwerkelijk getest hebben)?

germie

Re: Zzimply, de doorbraak in vliegenafweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:15

80%?
Hoeveel mensen hebben de enquete ingevuld? Wat is de standaard deviatie?
En hoe is de enquete opgesteld?
Soms krijg je een vragenlijst bij aankoop. Tja, dan reageren alleen mensen die in principe al tevreden zijn.

hofmanthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:18

Daar zijn proefflacons voor!
Gewoon om het uit te proberen toch!!
En bevalt het je niet dan is er nog altijd geen man over boord. Het was gratis!!
De 80% komt trouwens niet van Bokt.nl af maar van de testen die in 2007 en 2008 zijn uitgevoerd met Zzimply.
Maar nogmaals als het niet bevalt moet je gewoon verder kijken.
Op boerenwinkel.nl staan er meerdere op! Veerust, Atex Daas, Atex Insect. Dus keuze genoeg dacht ik zo!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:21

Oke, want inderdaad, ik heb bijvoorbeeld geen vragenlijst gezien.
Mij bevalt het spul van Kruidvat met DEET nog altijd het beste.

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:26

Wat bij ons goed werkt is azijn, water en paar druppels dettol (het ontsmettingsmiddel, niet de zeep) Denk dat ik daar maar weer op over ga, mijn paard wordt getorpedeerd door de vliegen en dazen.

Larachel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:00

Ik heb Zzimply nu een paar keer geprobeert en het werkt dus echt niet, helaas. Alle beesten kwamen gewoon weer op me paardje af !

ChiChi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:03

Ik heb het dit weekend ook geprobeerd, voor de rit flink ingespoten. Het werkte wel, maar niet compleet. Er waren toch nog een paar dazen die gingen zitten :(

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:13

ChiChi schreef:
Ik heb het dit weekend ook geprobeerd, voor de rit flink ingespoten. Het werkte wel, maar niet compleet. Er waren toch nog een paar dazen die gingen zitten :(

Nou voor een paar dazen doe ik het hoor ;)
Hier vliegen hele zwermen met je mee... ;(

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:26

hofmanthuis schreef:
Daar zijn proefflacons voor!
Gewoon om het uit te proberen toch!!
En bevalt het je niet dan is er nog altijd geen man over boord. Het was gratis!!
De 80% komt trouwens niet van Bokt.nl af maar van de testen die in 2007 en 2008 zijn uitgevoerd met Zzimply.
Maar nogmaals als het niet bevalt moet je gewoon verder kijken.
Op boerenwinkel.nl staan er meerdere op! Veerust, Atex Daas, Atex Insect. Dus keuze genoeg dacht ik zo!

In de zomer of in de winter getest?
Kan me aan de hand van de reacties nauwelijks voorstellen dat het in de zomer is geweest, sorry :')

hofmanthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 07:56

Ha ha Muisbal of muisbol wat ben je grappig.
Moet ik dit nu nog beantwoorden of............

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 07:59

hofmanthuis schreef:
Ha ha Muisbal of muisbol wat ben je grappig.
Moet ik dit nu nog beantwoorden of............

Je mag wel mijn pb naar jou lezen aub

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:20

Natascha13 schreef:
Wat bij ons goed werkt is azijn, water en paar druppels dettol (het ontsmettingsmiddel, niet de zeep) Denk dat ik daar maar weer op over ga, mijn paard wordt getorpedeerd door de vliegen en dazen.

En ik ga met je mee doen! Dat hielp bij ons ook altijd veel beter!

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:24

Ik heb de proefflacon ook besteld en tot nu toe één keer gebruikt, niet super tevreden over :n
Het was redelijk raar, nadat ik had gespoten merkte ik wel dat ie zichtbaar minder met zijn staart stond te zwiepen,
en minder zat te hupsen, maar de vliegen zaten er nog steeds.. :?

Vond het errug vreemd, ik ga het flesje gewoon nog wel opmaken denk ik en daarna bedenken wat het resultaat 'over all' was zeg maar..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:42

De proefflacon die ik heb binnegekregen gaat eerdaags naar een chemisch lab om daar geanalyseerd te worden :) Kijken welke stoffen erin zitten. Resultaten volgen later.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:49

Ik heb mijn paard gisteren volledig ingespoten. Ze is erg gevoelig voor vliegen en ik zag toch dat er minder vliegbeesten op haar landen. Maar toch nog redelijk wat, dus tijdens het rijden wel een keer acht af moeten stappen om dazen dood te slaan. Nou was het gisteren bij ons ook wel een drama qua vliegen dus daar kan het ook aan liggen.
Ik heb overigens nog geen enkel middel gevonden wat erg goed lijkt te werken. Misschien toch eens dat middel met dettol maken, kijken of dat helpt (is dat overigens niet erg agressief op de huid?).

Pluspunt was wel dat ze niet last had van een allergische reactie, wat ze bij veel andere vliegenmiddelen wel heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:19

Ik heb het nu ook een paar maal geprobeert op mn paarden en het werkt dus echt niet helaas. De 2 friezen zijn echt zeer aantrekkelijk voor vliegenbeesten dus wat bij hun het beste werkt is nat spuiten en laten rollen of een vliegendeken opgooien maar doordat die kapot is zet ik ze tegenwoordig maar op stal tussen de middag bij mooi weer.. Savonds gaan ze weer naar buiten, anders worden ze echt levend op gegeten gewoon.. Mn shet heeft het minste last van vliegen en dazen, maar die heeft dan ook weer een redelijk dikke (winter)vacht aangemaakt, daar komen ze niet doorheen.

hofmanthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:36

Aan Eveli

Kijk dat vind ik positief.
Wanneer is de analyse bekend en via welk buro laat je het onderzoeken. ;(
Welke methode passen ze daar toe. :#
De antwoorden mag je me mailen maar ook op deze site zetten.
Tot slot! Per wanneer verwacht je de uitslag en is het niet zo dat ze minimaal 100 ml product moeten hebben om een analyse te kunnen verrichten.
Dan heb je toch niet genoeg aan de proefflacon??
Op Zzimply.com kun je nu wel heel voordelig een flacons van 500 ml kopen namelijk voor slechts 11,95.
Groetjes van Hofmanthuis!! *\o/*

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:39

Hofmanthuis wat geef jij toch een ongelooflijk onprofessionele reacties :n

Spul werkt ook hier voor geen meter, spuit het paard royaal in maar alleen al de gewone bromvliegen trekken zich er niks van aan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:57

Hahaha, klopt Sappos, Hofmanthuis heeft blijkbaar geslapen in zijn lessen PR. Jij maakt echt enorme anti-reclame op dit moment.

Waarom accepteer je niet gewoon dat het niet bevalt bij de meeste mensen? Zo maak je echt geen klanten hoor.
Probeer het liever eens met deze verkooptechnieken op www.penny.nl, misschien werkt dat beter. :evaw:

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:02

Hofmanthuis: misschien laat ik het je weten en misschien ook wel niet gezien je verschrikkelijk onproffesionele reacties hier op het forum :)

daarnaast heb ik minimaal 1 proefflacon in huis en misschien wel meer ;) dus dat gaat helemaal goedkomen ;) Ga er in ieder geval geen nieuwe flacon voor aanschaffen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:06

evelli: en als je tekort komt wil ik je mijn proefflacon ook wel opsturen :j
na dit allemaal gelezen te hebben ga ik het niet meer opspuiten :n

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:08

Net lekker afgespoten, ingespoten met Zzimply.. zet haar weer op de wei en de vliegen zitten er meteen weer op.. :\

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:11

mischien heeft Evelli wel meerde proefflacons besteld op verschillende adressen..weet hofmanthuis veel..ik vind zijn reacties ook erg onproffecioneel overkomen..ik denk dat de tip van Niels nog wel het beste is voor deze persoon ;)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:12

Al die spuitjes van de flacons haken af.....

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:31

De berichten over die spray zijn nogal wisselend dus. Maar gezien het resultaat van de enquete in dit topic zijn de reacties niet geweldig lovend, aangezien op dit moment maar 1 % "trouwe gebruiker" is. En na die melding over dat opgezwollen hoofd durf ik mijn proefflesje even niet te gebruiken (ga bijna op vakantie namelijk).

Er is ook al over Deet gesproken. Van Deet is de werking bewezen, wordt ook in de tropen gebruikt tegen muskieten. Ellende is wel dat de concentratie Deet voldoende hoog moet zijn anders werkt het niet. Dus als je een vliegenspray ziet met 2% Deet laat die dan maar lekker staan want dat gaat gewoon niet werken. Bij het kruitvat hebben ze wel flesjes Deet die nog goed betaalbaar zijn.

Nadeel van Deet is ook dat als het paard gaat zweten er geurstoffen bij komen en wat je er dan aan Deet opgespoten hebt kan dat lang niet neutraliseren, dan zul je dus toch weer opnieuw moeten spuiten. En een ander nadeel is dat Deet reacties kan geven o.a. met plastic of rubber (iets in die categorie, weet niet meer zeker wat, ik weet WEL dat je geen Deet moet opsprayen terwijl je bv in een tent zit, want het kan je tent aantasten). En tsja, het blijft een chemische stof natuurlijk.

Aan natuurlijke middelen heb ik persoonlijk al vanalles geprobeerd en zelf ook heksenmengsels samengesteld ;-) ;-), bv uit azijn en kruidnagel en thee (helpt kort, maar helpt wel), ook met knoflookolie (tjesus wat een meur, maar gewone huisvliegen geven daar geen moer om), met hertshoornolie (lekker stinkennnnnnn), met cederolie (etherische olie), citronella (helpt volgens mij dan nog het beste tegen de gewone zwarte huisvliegen), nou ja, noem het maar op, van alles en alles geprobeerd. Maar elke spray heeft als nadeel dat als je paard gaat zweten het gebeurd is met de pret en zzzzzzz daar zzzzzzzijn ze weer, de vliegen, muggen en dazen. Helaas ben ik gezegend met een paard dat als er een vlieg op haar bil zit, zegt: DAAR ZIT EEN VLIEG EN DIE MOET EERST WEG (en dan blijft ze dus met 'r hoofd naar achteren gebaren: vlieg! vlieg! vlieg!).

Dus rij ik tegenwoordig met een volledige vliegendeken over het gehele paard, en wat er dan nog aan blote delen overblijft spuit ik in met Bremse, de "gewone" stinkiestinkie vliegenspray met hertshoornolie. En extra sprayen op de hals. Dat bevalt mij dan nog steeds het best en is dan nog een beetje te doen. En mezelf spuit ik in met Deet, vind ik wel zo prettig ook omdat teken dan ook niet op je af komen.
Laatst bijgewerkt door HannahFrouk op 29-06-09 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt