Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wesco schreef:Iemand een tip voor een goed passende vliegendeken die ook sterk is voor een haflinger met dikke nek en brede schouders? Ik heb nu de Rambo protector en de bucas big neck besteld.Maar hoor ook graag andere opties.
MadelonSunny schreef:Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Ik heb mijn Haflinger gisterenmiddag en vannacht zonder deken gezet. Ze zit al voor 95% in der zomervacht (op een paar kleine plekjes na waar je ziet dat ze geschoren is) en heeft het snel warm. Hiervoor had ze 100 grams op. Nu wordt het de aankomende week overdag tussen de 10 en 15 graden en 's nachts boven de 5 graden. Ze staat 's nachts op stal en overdag buiten. Verder heeft ze (bijna) onbeperkt hooi. Haar zomervacht bestaat uit langere haren dus ze kan der vacht goed opzetten waardoor ik denk dat ze zelf ook wel aan de 100 grams komt zegmaar. Maar ze heeft natuurlijk wel het afgelopen half jaar met deken op gestaan dus ze is het niet meer gewend.
Wat zou jullie doen? Weer 100 grams opgooien of vanaf nu helemaal zonder deken laten (tenzij het echt weer koud wordt).
MoniekV schreef:MadelonSunny schreef:Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Ik heb mijn Haflinger gisterenmiddag en vannacht zonder deken gezet. Ze zit al voor 95% in der zomervacht (op een paar kleine plekjes na waar je ziet dat ze geschoren is) en heeft het snel warm. Hiervoor had ze 100 grams op. Nu wordt het de aankomende week overdag tussen de 10 en 15 graden en 's nachts boven de 5 graden. Ze staat 's nachts op stal en overdag buiten. Verder heeft ze (bijna) onbeperkt hooi. Haar zomervacht bestaat uit langere haren dus ze kan der vacht goed opzetten waardoor ik denk dat ze zelf ook wel aan de 100 grams komt zegmaar. Maar ze heeft natuurlijk wel het afgelopen half jaar met deken op gestaan dus ze is het niet meer gewend.
Wat zou jullie doen? Weer 100 grams opgooien of vanaf nu helemaal zonder deken laten (tenzij het echt weer koud wordt).
Ik zou ze nu niet zonder zetten want ze voorspellen aardig wat regen
Britt1 schreef:Hoi allemaal, even mijn vraag hier: mijn paard staat onder een 100g deken, en de laatste dagen vaak overdag al zonder, zijn vacht is nog vrij dik en hij verhaart momenteel erg. Met de stijgende temperaturen deze week ben ik aan het twijfelen of ik de deken 's nachts nog op doe of al helemaal eraf haal. Hij heeft veel jeuk (verharen) en last van zijn deken, zou het kwaad kunnen als ik het al af laat? Ben benieuwd hoe anderen het nu doen.