[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jippie5

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 12:55

Ik heb die ook nog nooit kunnen vinden, zou je eerder een Horseware liner aanraden, ongeveer even duur en blijft zelfs onder een gewone deken prima liggen!

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 12:59

Een 100 grams hh highliner heb ik niet kunnen vinden. Ik zou idd voor een horseware liner gaan. Ej heeft ook een 100 grams staldeken, zo heb ik het opgelost.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 13:05

Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Ik heb mijn Haflinger gisterenmiddag en vannacht zonder deken gezet. Ze zit al voor 95% in der zomervacht (op een paar kleine plekjes na waar je ziet dat ze geschoren is) en heeft het snel warm. Hiervoor had ze 100 grams op. Nu wordt het de aankomende week overdag tussen de 10 en 15 graden en 's nachts boven de 5 graden. Ze staat 's nachts op stal en overdag buiten. Verder heeft ze (bijna) onbeperkt hooi. Haar zomervacht bestaat uit langere haren dus ze kan der vacht goed opzetten waardoor ik denk dat ze zelf ook wel aan de 100 grams komt zegmaar. Maar ze heeft natuurlijk wel het afgelopen half jaar met deken op gestaan dus ze is het niet meer gewend.
Wat zou jullie doen? Weer 100 grams opgooien of vanaf nu helemaal zonder deken laten (tenzij het echt weer koud wordt).

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 13:32

Iemand een tip voor een goed passende vliegendeken die ook sterk is voor een haflinger met dikke nek en brede schouders? Ik heb nu de Rambo protector en de bucas big neck besteld.Maar hoor ook graag andere opties.

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 13:44

Wesco schreef:
Iemand een tip voor een goed passende vliegendeken die ook sterk is voor een haflinger met dikke nek en brede schouders? Ik heb nu de Rambo protector en de bucas big neck besteld.Maar hoor ook graag andere opties.

De Fedimax zebra past hier netjes bij onze model tank dames. Gaat hier straks het 3e seizoen in. Bucas buzz off maat "olifantje" 213 ipv hun normale dekenmaat 206 ook.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 14:15

MadelonSunny schreef:
Ik heb mijn Haflinger gisterenmiddag en vannacht zonder deken gezet. Ze zit al voor 95% in der zomervacht (op een paar kleine plekjes na waar je ziet dat ze geschoren is) en heeft het snel warm. Hiervoor had ze 100 grams op. Nu wordt het de aankomende week overdag tussen de 10 en 15 graden en 's nachts boven de 5 graden. Ze staat 's nachts op stal en overdag buiten. Verder heeft ze (bijna) onbeperkt hooi. Haar zomervacht bestaat uit langere haren dus ze kan der vacht goed opzetten waardoor ik denk dat ze zelf ook wel aan de 100 grams komt zegmaar. Maar ze heeft natuurlijk wel het afgelopen half jaar met deken op gestaan dus ze is het niet meer gewend.
Wat zou jullie doen? Weer 100 grams opgooien of vanaf nu helemaal zonder deken laten (tenzij het echt weer koud wordt).

Ik zou ze nu niet zonder zetten want ze voorspellen aardig wat regen

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 14:21

Vallen de vliegendekens van Fedimax ruimer dan de gewone dekens? Ik heb een regendeken en winterdeken van Fedimax maar zijn beide te smal op de schouders.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 14:25

MoniekV schreef:
MadelonSunny schreef:

Ik zou ze nu niet zonder zetten want ze voorspellen aardig wat regen

Oja, vergeten erbij te zetten :P Met regen staat ze niet buiten. Het heeft hier vanochtend geregend dus ze is vanmiddag pas naar buiten gegaan. Maar jij zou het alleen niet doen als het regent dan?

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 15:24

Ik heb een hh highliner 100 gram. Wel ouder model

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 17:00

Bij mij is de deken eraf. Paard had het snikheet eronder. Ligt nog wel op stal voor het geval dat, maar hoop dat het definitief af is nu :)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 17:05

Gister hele dag af gehad savonds weer onder 50 gram gezet. Vandaag opgelaten i.v.b. met voorspelde regen maar kon m makkelijk af doen. Hoop dat ik m morgen ook af kan gaan doen, wil af gaan bouwen!

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 17:13

Ik wil denk ik deze week terug naar de gevoerde regendeken. Gezien er nog wel veel regen is voorspelt. Ze is geschoren eind oktober. Onder hoeveel staan die van jullie?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 17:14

hier onder 200 en onder 100, raar weer, harde koude wind en dan weer wolken en dan weer heel even een streepje zon

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 17:16

Nouvel schreef:
hier onder 200 en onder 100, raar weer, harde koude wind en dan weer wolken en dan weer heel even een streepje zon

Ja hier ook nog 200 gram nu. Morgen eens aanvoelen hoe ze dan is. Vind dit altijd zo'n rot tussen periode.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 20:00

Hoi allemaal, even mijn vraag hier: mijn paard staat onder een 100g deken, en de laatste dagen vaak overdag al zonder, zijn vacht is nog vrij dik en hij verhaart momenteel erg. Met de stijgende temperaturen deze week ben ik aan het twijfelen of ik de deken 's nachts nog op doe of al helemaal eraf haal. Hij heeft veel jeuk (verharen) en last van zijn deken, zou het kwaad kunnen als ik het al af laat? Ben benieuwd hoe anderen het nu doen.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 08:52

Ik vind met de hoeveelheid regen die er gevallen is niet prettig om mijn paard nu al zonder te zetten.
Ik borstel wel wat vaker. Maar daarna gaat hij wel gewoon weer op.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:00

Die van mij gaan gewoon binnen staan, die worden echt niet nat :+ Heb er ook al een zonder deken staan en de andere geschoren met de smartex rain,

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:54

Hier ook Maar eens verder afbouwen. Komend weekend geeft ie al zo'n 16 graden aan hier :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:12

Als komend weekend nog steeds die temp aangeven ga ik van 400 naar 250.

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:34

Britt1 schreef:
Hoi allemaal, even mijn vraag hier: mijn paard staat onder een 100g deken, en de laatste dagen vaak overdag al zonder, zijn vacht is nog vrij dik en hij verhaart momenteel erg. Met de stijgende temperaturen deze week ben ik aan het twijfelen of ik de deken 's nachts nog op doe of al helemaal eraf haal. Hij heeft veel jeuk (verharen) en last van zijn deken, zou het kwaad kunnen als ik het al af laat? Ben benieuwd hoe anderen het nu doen.

Hoe precies het zelfde. Ik laat me deken alleen af met mooi weer. Hoop wel snel over te kunnen gaan op me regendeken en dan zo snel mogelijk zonder.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:40

Nog steeds onder 0 gr gaat af met droge dagen met regen nu nog weer op.tijd voor lente weer!!!

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:01

Ik had begin van de week een gevoerde regendeken op en nu heeft hij een ongevoerde regendeken op.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:39

Hier 10 graden met keiharde wind en buien...
eentje met 200 en hals er aan voor dit weer, en eentje met 100 en hals

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 13:08

Hier ook echt storm. Geschoren onder 200 gram nu. Overdag met mooi weer haal ik wel de liner er onderuit of eventjes lekker zonder deken, lekker rollen enzo haha

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 15:06

Hier ook harde wind en regenbuien, nog steeds 250 en 200 en de halzen eraan gedaan.