PSC schreef:Het lijkt erop dat veel van jullie problemen ervaren met schuurplekken van dekens.Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met dekens en ontstane schuur- en drukplekken (soms ook met witte haren) zoals op de borst en de schoft om het probleem in kaart te kunnen brengen.
Kunnen jullie laten weten:
1. Welk melk deken(s) je gebruikt?
2. Of je deken schuurplekken geeft, ja of nee?
Zo ja, waar ontstaan de plekken? En wat wat heb je geprobeerd om de plekken tegen te gaan?
3. Of je een borstbeschermer gebruikt onder de deken?
Ik heb met mijn eerste paard er getobd met passende dekens, altijd kale schouders, Bucas, BR en nog wat andere merken geprobeerd.
Tot op advies van iemand op Dominick over ben gegaan, en toen waren alle schuurplekken verdwenen!
Daarna nog lang alleen maar Dominick gebruikt.
Onze huidige paarden staan onder Rambo op dit moment wat goed bevalt.
Geen schuurplekken, maar wel een kleine pluk manen op de rand van de deken die aan het eind van de winter dunner wordt.
Vorig jaar erger dan dit jaar.
Ik gebruik geen borstbeschermer, ooit eens geprobeerd, gaf een enorme drukking in de hals op de manen.
Ik spray wel regelmatig even antiklit op de schouders en het stukje manen dat onder de rand van de deken valt.
Een paardje dat ik voor iemand anders rijd heb ik nu onder een Bucas irish staan met Amigo onderdekens of Bucas onderdekens, gladde voering en dat gaat ook goed.
Al zag ik van de winter wel heel licht iets van schuurplekken op de schouders ontstaan.