Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
TinGu schreef:Heb een groot deel terug gelezen maar toch nog een vraag.
Mijn paard wordt zaterdag geschoren, maar ik twijfel nog over het 'model'. Vorig jaar niet geschoren, jaren ervoor een dekenmodel met halve of geen hals. Hij stond altijd in een binnenstal, dus voor mij was dat prima.
Nu staat hij in een overdekte loopstal, maar wel met 1 zijwand helemaal open. En overdekte buitenstal dus eigenlijk.
Ik wil hem niet helemaal scheren, en ik twijfel over het oude model. Hij is afgelopen jaar behandeld aan een sarcoid in zijn lies, en laat zich slecht aanraken door vreemden. Ik wil dus eigenlijk zo min mogelijk scheren.
Aangezien hij veel zweet op zo'n boeg, hals en bij de singel zijn dat de plekken die ik er uit wil scheren. Rest niet. Alleen, hoe laat ik dat een beetje netjes overlopen op de rest van de vacht? Wordt het mooier alleen hals/boeg eruit? Of toch de singelplek ook mee?
Mocht iemand een idee hebben hoor ik het graag, ben natuurlijk wel nog een beetje ijdel...
Marit1995 schreef:Mijn binkie is vandaag ook weer geschoren
Zeg maar dag dikke teddyvacht.
[ [url=m/eWiT9b.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/66ZWvK.png]Afbeelding[/url] ]
Michelleex schreef:Kan ik hier ook advies vragen met betrekking tot scheermachine's? Ik heb zelf een sectolin scheermachine, altijd heel fijn mee geschoren, wilde afgelopen week de messen wisselen, en nu scheert hij in eens niet goed meer? Hij pakt de haren op de één of andere manier niet... ik heb hem waarschijnlijk verkeerd afgesteld, maar heeft iemand tips? Losser strakker draaien bovenop de schroef helpt niet.. ook uiteraard goed oliën. Iemand ook advies waar ik het kan oplossen, ik heb hem niet zelf aangeschaft in de winkel, dus terug gaan wordt lastig.. voordat ik de messen heb gewisseld ook geen enkel probleem..?
Toen heb ik het apparaat van een vriendin geleend, een oude(re) liscop, dat ding had 3 keer zoveel vermogen als die van mij.. hij maakte wel een hoop meer herrie, maar dat komt wellicht omdat hij wat ouder is. Ik overweeg nu om zelf een ander apparaat te kopen, met meer vermogen dan de sectolin, hebben jullie wellicht tips, advies of ideeën?
MarliesV schreef:Die van mij heb ik altijd buiten gehad zonder deken met model 9 alleen dan tot achter de singel scheren en verder niet (dus niet de hele buik kaal) en het hoofd er ingelaten, alleen wel onder het hoofd geschoren.
Borst, halve hals en tot net achter de singel de buik kaal. Dat werkte hier super mooi.[ [url=m/efHEOT.jpg]Afbeelding[/url] ]
nieky1993 schreef:Heb je die liezen enz mee geschoren?
Of alleen de buik? En waarom doe je de benen niet? Morgen wordt mijn tinker ook ongeveer zo geschoren alleen ik ben aan het overwegen om de benen tot de knieen te scheren. Hij heeft altijd zo een lange haren op zijn bovenbenen, knip die sowieso altijd kort dus misschien dat ik het nu gewoon scheer.