[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:30

Ik scheer maar 1x. Altijd gedaan

1x 2e keer moeten scheren. Toen stond hij op trainingingstal en zadelden hem op zonder dek op de flanken en stond dan ff bloot tot stalruiter er op stapte. Ook in en uit stapoen zonder dek. Toen schoot hij zo weer in het haar.

Beau_Myrthe

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 16:47

Hier ook alweer flink in het haar. Normaal scheer ik 1 keer maar dat wordt dit keer toch 2.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 20:17

Even een vraagje...
Vorig jaar heb ik een Sectolin Tondeuse (SE-210) gekocht, dus vandaag was ik hiermee het hoofd aan het scheren en ineens "scheerde" die gewoon niet meer. Blijkt dat het bovenste kammetje/mesje scheef is gaan staan.
Iemand enig idee hoe ik dit recht zet? Staat nu een paard op stal met een half kaal hoofd :+
Het gaat om deze; https://www.ej.nl/paard/poetsen-toilett ... orId=10429

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 20:37

Op welke manier is ie scheef gaan staan? Is er niks afgebroken? Want anders heb je ook voor een paar euro een nieuw kopje bij de EJ

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 20:55

ierusju schreef:
Op welke manier is ie scheef gaan staan? Is er niks afgebroken? Want anders heb je ook voor een paar euro een nieuw kopje bij de EJ

Nee niet afgebroken denk ik, ik denk dat ie aan een kant los zit

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:22

Afbeelding

Want ik heb wel een keer met een tondeuse gehad dat het verticale ijzer wat je ziet was afgebroken, toen zat het onderste mes ook scheef.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:33

Ga hem morgen even losklikken, zag net op youtube dat dat kon :=
Bij mij zit dat witte mesje scheef.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:41

Oh dat moet je wel echt vaker doen hoor! Daar moet je alle haren tussen uithalen en na of voor ieder gebruik even olieën. Zo hou je je machine langer netjes.
Als je witte mesje scheeft zit, is waarschijnlijk dat ijzer afgebroken.

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:44

Heb een groot deel terug gelezen maar toch nog een vraag.
Mijn paard wordt zaterdag geschoren, maar ik twijfel nog over het 'model'. Vorig jaar niet geschoren, jaren ervoor een dekenmodel met halve of geen hals. Hij stond altijd in een binnenstal, dus voor mij was dat prima.
Nu staat hij in een overdekte loopstal, maar wel met 1 zijwand helemaal open. En overdekte buitenstal dus eigenlijk.
Ik wil hem niet helemaal scheren, en ik twijfel over het oude model. Hij is afgelopen jaar behandeld aan een sarcoid in zijn lies, en laat zich slecht aanraken door vreemden. Ik wil dus eigenlijk zo min mogelijk scheren.

Aangezien hij veel zweet op zo'n boeg, hals en bij de singel zijn dat de plekken die ik er uit wil scheren. Rest niet. Alleen, hoe laat ik dat een beetje netjes overlopen op de rest van de vacht? Wordt het mooier alleen hals/boeg eruit? Of toch de singelplek ook mee?

Mocht iemand een idee hebben hoor ik het graag, ben natuurlijk wel nog een beetje ijdel... ;)

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:53

ierusju schreef:
Oh dat moet je wel echt vaker doen hoor! Daar moet je alle haren tussen uithalen en na of voor ieder gebruik even olieën. Zo hou je je machine langer netjes.
Als je witte mesje scheeft zit, is waarschijnlijk dat ijzer afgebroken.

Dit is pas de eerste keer dat ik hm heb gebruikt :=

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 22:15

TinGu schreef:
Heb een groot deel terug gelezen maar toch nog een vraag.
Mijn paard wordt zaterdag geschoren, maar ik twijfel nog over het 'model'. Vorig jaar niet geschoren, jaren ervoor een dekenmodel met halve of geen hals. Hij stond altijd in een binnenstal, dus voor mij was dat prima.
Nu staat hij in een overdekte loopstal, maar wel met 1 zijwand helemaal open. En overdekte buitenstal dus eigenlijk.
Ik wil hem niet helemaal scheren, en ik twijfel over het oude model. Hij is afgelopen jaar behandeld aan een sarcoid in zijn lies, en laat zich slecht aanraken door vreemden. Ik wil dus eigenlijk zo min mogelijk scheren.

Aangezien hij veel zweet op zo'n boeg, hals en bij de singel zijn dat de plekken die ik er uit wil scheren. Rest niet. Alleen, hoe laat ik dat een beetje netjes overlopen op de rest van de vacht? Wordt het mooier alleen hals/boeg eruit? Of toch de singelplek ook mee?

Mocht iemand een idee hebben hoor ik het graag, ben natuurlijk wel nog een beetje ijdel... ;)

Ik zou vanaf de hals schuin naar beneden, schouders en singelplek meepakken. Je kunt, als dat niet genoeg is, altijd nog een stukje flank scheren of besluiten de hele buik te scheren.
Maar zoals jij het beschrijft denk ik dat het eerste wel genoeg zou moeten zijn....

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 22:21

Afbeelding

Model 9 of 10 bedoel ik dus :+

Edit.... 8 kan ook, dus de hals wat verder maar bijvoorbeeld de buik niet helemaal...

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 09:58

Die van mij heb ik altijd buiten gehad zonder deken met model 9 alleen dan tot achter de singel scheren en verder niet (dus niet de hele buik kaal) en het hoofd er ingelaten, alleen wel onder het hoofd geschoren.

Borst, halve hals en tot net achter de singel de buik kaal. Dat werkte hier super mooi.Afbeelding

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 12:34

Oh dat zijn inderdaad wel mooie modellen! Model 8 is geen optie, meneer vindt het niet leuk als je bij zijn hoofd scheert en laat zich dan al snel van zo'n slechtste kant zien. Maar 9 of 10 zou moeten lukken!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 12:38

Je hoef niet perse een model aan te houden je kan ook gewoon dat zo scheren zoals het je zelf uit kom. Dus je kan altijd 8 nog doen alleen dat je het hoofd zo laat. ;)

Marit1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 15:09

Mijn binkie is vandaag ook weer geschoren **\O/**
Zeg maar dag dikke teddyvacht.
Afbeelding

Afbeelding

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 19:44

Kan ik hier ook advies vragen met betrekking tot scheermachine's? Ik heb zelf een sectolin scheermachine, altijd heel fijn mee geschoren, wilde afgelopen week de messen wisselen, en nu scheert hij in eens niet goed meer? Hij pakt de haren op de één of andere manier niet... ik heb hem waarschijnlijk verkeerd afgesteld, maar heeft iemand tips? Losser strakker draaien bovenop de schroef helpt niet.. ook uiteraard goed oliën. Iemand ook advies waar ik het kan oplossen, ik heb hem niet zelf aangeschaft in de winkel, dus terug gaan wordt lastig.. voordat ik de messen heb gewisseld ook geen enkel probleem..?

Toen heb ik het apparaat van een vriendin geleend, een oude(re) liscop, dat ding had 3 keer zoveel vermogen als die van mij.. hij maakte wel een hoop meer herrie, maar dat komt wellicht omdat hij wat ouder is. Ik overweeg nu om zelf een ander apparaat te kopen, met meer vermogen dan de sectolin, hebben jullie wellicht tips, advies of ideeën?

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 19:49

Marit1995 schreef:
Mijn binkie is vandaag ook weer geschoren **\O/**
Zeg maar dag dikke teddyvacht.
[ [url=m/eWiT9b.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/66ZWvK.png]Afbeelding[/url] ]

Heb je die liezen enz mee geschoren?
Of alleen de buik? En waarom doe je de benen niet? Morgen wordt mijn tinker ook ongeveer zo geschoren alleen ik ben aan het overwegen om de benen tot de knieen te scheren. Hij heeft altijd zo een lange haren op zijn bovenbenen, knip die sowieso altijd kort dus misschien dat ik het nu gewoon scheer.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 20:13

Michelleex schreef:
Kan ik hier ook advies vragen met betrekking tot scheermachine's? Ik heb zelf een sectolin scheermachine, altijd heel fijn mee geschoren, wilde afgelopen week de messen wisselen, en nu scheert hij in eens niet goed meer? Hij pakt de haren op de één of andere manier niet... ik heb hem waarschijnlijk verkeerd afgesteld, maar heeft iemand tips? Losser strakker draaien bovenop de schroef helpt niet.. ook uiteraard goed oliën. Iemand ook advies waar ik het kan oplossen, ik heb hem niet zelf aangeschaft in de winkel, dus terug gaan wordt lastig.. voordat ik de messen heb gewisseld ook geen enkel probleem..?

Toen heb ik het apparaat van een vriendin geleend, een oude(re) liscop, dat ding had 3 keer zoveel vermogen als die van mij.. hij maakte wel een hoop meer herrie, maar dat komt wellicht omdat hij wat ouder is. Ik overweeg nu om zelf een ander apparaat te kopen, met meer vermogen dan de sectolin, hebben jullie wellicht tips, advies of ideeën?

Zijn de messen wel scherp?

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 20:30

Ja had er juist een net geslepen set opgezet. Messen zijn vorig jaar geslepen en kreeg ze terug in een stukje papier verpakt netjes in het vet.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 20:34

En waar laten slijpen? Soms zijn we niet goed geslepen

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 20:52

Bij een bekende van mij, die slijpt ze elke keer.. nog geen enkele keer problemen mee gehad.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 21:28

Ik heb met mijn moser tondeuse hetzelfde gehad. Heel lang goed geschoren. Toen laten slijpen.
Deden ze t niet meer.. Hoe ik m ook vast deed zetten. Oliën. Niets werkte.
Was bang dat apparaat stuk was.
Laats mee gedaan naar andere slijper en nu doet hij t weer!! Waren dus toch niet scherp schijnbaar na t slijpen de keer daarvoor. Hij bleef maar vast lopen in t haar.

Nu doet t weer goed en ben ik blij dat ik m nog niet opgegeven had :))

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 22:34

MarliesV schreef:
Die van mij heb ik altijd buiten gehad zonder deken met model 9 alleen dan tot achter de singel scheren en verder niet (dus niet de hele buik kaal) en het hoofd er ingelaten, alleen wel onder het hoofd geschoren.

Borst, halve hals en tot net achter de singel de buik kaal. Dat werkte hier super mooi.[ [url=m/efHEOT.jpg]Afbeelding[/url] ]

stond hij 24/7 buiten?

Marit1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 22:58

nieky1993 schreef:
Heb je die liezen enz mee geschoren?
Of alleen de buik? En waarom doe je de benen niet? Morgen wordt mijn tinker ook ongeveer zo geschoren alleen ik ben aan het overwegen om de benen tot de knieen te scheren. Hij heeft altijd zo een lange haren op zijn bovenbenen, knip die sowieso altijd kort dus misschien dat ik het nu gewoon scheer.

Liezen bij zijn voorbenen en buik is er ook helemaal uit.
Mijn paard heeft niet bar veel geduld met scheren, staat veelal buiten in de winter, dus hij is vooral zo geschoren wegens praktische overwegingen ;)
Zo kan hij tijdens het rijden lekker zijn warmte kwijt, maar is ie niet helemaal kaal.