[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 21:13

Hier staan ze nu onder de 200 grams. Het was toch best een koude wind vandaag.

Aaronsroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 21:49

Ik had de mijn deken gewisseld van 400 met hals naar 350 zonder hals met het mooie weer en aangezien ze zo aan het ruiven was al, nu heeft ze ineens (terug) wintervacht gekregen op 1-2dagen tijd??

Zou die 50 gr of hals zo verschil maken? Is mijn paardje dan zo een koudkleum? Nog iemand die hier ervaring mee heeft... Ik baal best. :(

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 22:08

Het lijkt me stug dat in 2 dagen tijd de wintervacht ineens terug is, vacht wissel gaat vooral op het langer licht zijn en niet op het warmer zijn.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 22:12

Nouvel schreef:
Het lijkt me stug dat in 2 dagen tijd de wintervacht ineens terug is, vacht wissel gaat vooral op het langer licht zijn en niet op het warmer zijn.

Inderdaad

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 22:37

Aaronsroos schreef:
Ik had de mijn deken gewisseld van 400 met hals naar 350 zonder hals met het mooie weer en aangezien ze zo aan het ruiven was al, nu heeft ze ineens (terug) wintervacht gekregen op 1-2dagen tijd??

Zou die 50 gr of hals zo verschil maken? Is mijn paardje dan zo een koudkleum? Nog iemand die hier ervaring mee heeft... Ik baal best. :(

Komt omdat de hals de haren plag drukt en nu er geen hals op zit kan de haren weer wat ruimer zitten.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 22:46

Nu ze aan het vergaren zijn groeit er geen wintervacht meer, alleen zomervacht.

Ik had ze eerst onder 300 met hals staan maar sinds het snachts (bijna) niet meer vriest gewisseld naar 200 zonder hals. 24/7 buiten

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 23:32

Ik heb een deken van EJ, maar helaas sluit hij niet goed aan, en krijgt mijn paard een schuurplek op de schoft. Ben als de dood dat er witte haren gaan groeien en ben dus druk opzoek naar een nieuwe deken.
Ik zit te denken aan de Amigo Bravo Light vanwege het liner systeem, maar bij EJ kan je dus voor de gewone en de 'Wug' variant kiezen.
Wug ziet er wel goed uit, maar ik ben bang dat het de manen als het ware af laat breken (ik heb een pre met lange manen)
Zijn er mensen met ervaringen met een wug deken?

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 18:23

sorry maar even heel asociaal een upje,
want ik heb geen idee welke ik moet nemen..

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 19:09

Onder een wug passen officieel geen liners en er kan ook geen hals aan.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 19:19

Ik zou gaan voor de Amigo Bravo. Die heb ik ook 1200 denier.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 19:47

Ik ben ook aan het twijfelen of ik de Smartex Rain aflaat op een ongeschoren, serieus verharend paard

Fieah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:09

Deze week scheen de zon een paar dagen, en omdat ik al veel insecten zag rondvliegen heb ik direct een eczeemdeken opgelegd bij mn pony Yatzee. Dit is onze eerste lente samen (heb hem van september) dus ik dacht beter te vroeg het deken erop dan te laat.

Op aanraden van forumgebuikers hier kocht ik de Rambo Sweet itch hoodie.

Na 3 dagen heeft meneertje er al een scheur in gemaakt.. Nu dat kan ik wel naaien denk ik..

Nu nam ik vandaag het deken af en heeft Yatzee een kale plek in zijn manen!!! Ik vind geen manen in de deken zelf...
Iemand een idee waarom hij een kale plek heeft, van waar dit kan komen? Dit kan normaal toch niet van het deken zijn.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het is ook niet te klein, had 2 maten gepast om zeker te zijn dat ik de beste maat heb.. (ik heb wel het probleem dat z'n oren er niet in blijven, voor de rest past het perfect en zit nergens te vast)

De maat die te groot was
Afbeelding
De maat die ik gehouden heb (1 maat kleiner)
Afbeelding

Dus om eerlijk te zijn valt m'n eerste ervaring met een eczeemdeken wel wat tegen... Het bezorgt me precies meer last..

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:10

Hier gister nog teruggezet naar 50gr, maar vandaag helaas moeten inruilen voor de eczeemdeken + liner eronder.
Ongeschoren paard die lekker in de rui is.

Edit: wat een gekke plek uit de manen. Zo zien de schuurplekken er hier niet uit. Zeker niet als er een deken tussen zit. Kan het zijn dat er gespeeld is en er op die manier een pluk manen uitgetrokken is?
Laatst bijgewerkt door Marvel op 20-03-16 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:14

Ik vind die kale plek op een schuurplek lijken, weet je zeker dat die er niet al langer zit? En hoe zijn de haren er omheen?

Fieah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:15

heel zeker dat die er niet zat, voor ik het deken heb opgelegd nog uitgebreid geborsteld, manen gekamd en nog gaan rijden en toen was er nog niets te zien (ik controleer elke zondag zijn manen en staart omdat hij afgelopen zomer bij zn vorige eigenaar zich kaal had geschuurd, dat wil ik echt niet meer zien gebeuren)
errond zijn de manen gewoon.. niet afgebroken ofzo. t lijkt echt of iemand daar een stukje heeft weggeschoren, heel vreemd.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 23:58

IsabelHx schreef:
Ik heb een deken van EJ, maar helaas sluit hij niet goed aan, en krijgt mijn paard een schuurplek op de schoft. Ben als de dood dat er witte haren gaan groeien en ben dus druk opzoek naar een nieuwe deken.
Ik zit te denken aan de Amigo Bravo Light vanwege het liner systeem, maar bij EJ kan je dus voor de gewone en de 'Wug' variant kiezen.
Wug ziet er wel goed uit, maar ik ben bang dat het de manen als het ware af laat breken (ik heb een pre met lange manen)
Zijn er mensen met ervaringen met een wug deken?

Hier veel ervaring met de WUG deken heb nu de Rambo WUG medium (200 gram) nu grootste deel van de wintermaanden opliggen en voor en na-jaar heb ik de Rambo WUG light en super tevreden over.
Voorheen bij mijn vorige paardje ook altijd de WUG versies gehad van zowel Rambo als Amigo Bravo en ook hier heel tevreden altijd over geweest.
Nooit afgebroken of uitgedunde manen ervan gehad en als het regent dan regenen deze dekens ook niet in. Echt ik zou lekker voor een WUG gaan ik weet zeker dat je niet anders meer wilt :j

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 09:55

Patt! dankje voor je reactie! Ik ga denk ik voor de wug haha :)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:38

De wug klinkt goed! Ik wil 'm ook in 200gr en 0gr voor mijn pony. Door zijn schoft gaan veel dekens wat trekken en blijven zijn manen niet heel.

Mocht er nog iemand interesse hebben in een Bucas Turnout Light (50gr) met afneembare XXS hals maat 137, ik verkoop die van mij :) Deken is maar kort gedragen en niet beschadigd/kapot oid.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:47

wortelsussie schreef:
Gladijs schreef:
@wortelsussie nee ik heb die ook gehad, een hele mooie roze 8-) maar om die reden ook overgestapt op de irish turnout, daaraan kan het wel... Bij de freedom is het of geen hals of een vaste hals -O-

Hmm balen want is een mooie deken maar wil echt een losse hals.

Heb een amigo waar hals aan kan maar wil die deken ruilen voor een ander. Ligt niet lekker.

Weet iemand anders een goede regendeken met losse hals rond de 100 euro?

Bucas irish light
Die van mij heeft hem nu vanaf dat hij geschoren is om
Heeft een weekje(toen het vroor en onder de 5 graden was) onder de extra high neck gestaan maar staat nu weer onder de light
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen gekocht voor €108 excl hals in de aanbieding

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:25

Heb vorige week de irish turnout light met hals gekocht! Was een aanbieding, met hals en verzendkosten samen 135,-

Onwijs blij mee!

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 15:01

wortelsussie schreef:
Heb vorige week de irish turnout light met hals gekocht! Was een aanbieding, met hals en verzendkosten samen 135,-

Onwijs blij mee!

Dat is inderdaad een mooi prijsje.
Veel plezier er mee :)

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:16

Veel plezier ermee!! Je gaat het vast top vinden :j

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:43

Gladijs schreef:
Veel plezier ermee!! Je gaat het vast top vinden :j

Onwijs blij mee! Gister met regen de hals eraan gezet, ideaal! Nog nooit een hals gehad dus top!

PeterVH72

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:02

Welk eczeemdeken raden jullie aan voor een paard dat hoofdzakelijk aan de buik schuurt?

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:51

PeterVH72 schreef:
Welk eczeemdeken raden jullie aan voor een paard dat hoofdzakelijk aan de buik schuurt?

Boett