Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ArGieVai schreef:Hier een geschoren paard alweer onder de 500 grams staan... Paard kreeg nu alweer een vachtje en heeft het niet eens warm onder deze deken, verbazingwekkend genoeg... Gewoon een fijne lichaamstemperatuur! staat wel de hele dag buiten en 's nachts in een stal waar de deuren gewoon open zijn (behalve geen wind dus geen verschil in temperatuur), ga hem in januari nog een keer scheren... En staat zonder hals trouwens
ArGieVai schreef:Snap je inderdaad welPaardlief heeft nogal een aparte vorm, hij is van voren heel breed en hij is erg lang gebouwd. Heb dus enorm veel moeite met dekens vinden voor hem
(maat 215 is aan de voorkant goed maar net iets te lang = schuren, maat 205 is qua lengte goed maar qua breedte aan de voorkant te smal, dekens met hals is helemaal een hel, zelfs met losse hals, of ik moet heeeeeel diep in de buidel gaan tasten... Wat ik best berijd ben te doen, maar moet ik toch echt een paar maandjes voor sparen) Gelukkig nu een aantal gevonden die hem goed liggen (amigo regendeken en harry's horse highliner als onderdeken, wel hogere hals dus). Hals is altijd goed warm, oren ook (dat houd ik altijd een beetje als graadmeter, zijn oren, en die zijn nu warm, ook als hij op het land staat).
Moet zeggen dat ik hem liever nu onder een dunnere deken had gehad met hals, maar dan was zijn vacht helemaal lang geworden en al mijn dekens zijn net stuk gegaan (letterlijk allemaal, regendeken, 150gr, 200 gr, 300gr, 400 gr, allemaal stuk of niet meer waterdicht).... Nek zit wel alweer ietsjes langer in het haar dan de rest van zijn lijf, denk ook dat dit alles qua warmte weer een beetje in evenwicht brengt
@ Nouvel; ik heb nooit last van inregenen moet ik zeggenook na regen op de hals is paard niet koud
Hij lijkt er dus geen last van te hebben, en ook zijn hals is altijd goed op temperatuur. Daarnaast is de hals het warmste deel van het paard, dus kan ook wat meer hebben wat dat betreft... En benen en buik zijn ook bloot bij de meeste paarden, toch?
Sodeletuut schreef:Wow Darkness, dat is wel heel bijzonder! Ook buiten is hij warm?