[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 19:29

Rainer schreef:
Ik gebruik de horseware liners al jaren onder bucas dekens, gaat prima.

Ja, maar die 'matchen' met de liners van horseware, die kun je vastmaken. Dat was volgens mij nu net het punt van de vraag.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 19:32

lies schreef:
Ik zou zonder achter vastmaken niet (meer) aandurven. Gisterochtend zag ik dat de liner onder de deken vandaan was gekomen, hing naast mijn paard en ze is er regelmatig op gaan staan, er zit nu een gat in.
Was vergeten de clipjes aan de achterkant dicht te doen.
Voorkant maak ik sowieso nooit vast trouwens.

Voorkant zou ik dan weer niet bewust los durven te laten.

Heel wat jaren terug had mijn paard een deken op met enkele borstsluiting. Die is kapot gegaan en de deken is naar achter geschoven met een paard in paniek door eigen draad maar ook prikkeldraad van de buren.

Zie het al helemaal voor me met wel achter de klipjes vast de deken die er achteraan sleept

Verder geen ervaring onder andere deken

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 19:52

DuoPenotti schreef:
lies schreef:
Ik zou zonder achter vastmaken niet (meer) aandurven. Gisterochtend zag ik dat de liner onder de deken vandaan was gekomen, hing naast mijn paard en ze is er regelmatig op gaan staan, er zit nu een gat in.
Was vergeten de clipjes aan de achterkant dicht te doen.
Voorkant maak ik sowieso nooit vast trouwens.

Voorkant zou ik dan weer niet bewust los durven te laten.

Heel wat jaren terug had mijn paard een deken op met enkele borstsluiting. Die is kapot gegaan en de deken is naar achter geschoven met een paard in paniek door eigen draad maar ook prikkeldraad van de buren.

Zie het al helemaal voor me met wel achter de klipjes vast de deken die er achteraan sleept

Verder geen ervaring onder andere deken

Oh, new fear unlocked! Goeie :D
Ga die ook vastdoen voortaan.
Op zich wel een doodkalm paard, dus zie dat niet heel snel gebeuren, maar toch.

Muze

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 20:21

Ja mijn vraag gaat specifiek over het blijven liggen onder een ander merk deken ( en dus niet kunnen vastmaken)
Heb nu een 100 gram liner besteld, voor onder de Rhino. Eerst maar eens zien of ik het principe prettig vindt. En dan evt nog een 200 grams liner erbij.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 20:30

Aan de achterkant van mijn EJ deken zitten ringetjes voor de beenkoorden. Daar zou je in principe ook gewoon je liners aan vast kunnen maken. Gezien je dat voorbeeld specifiek noemt.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 20:33

Nouja ej dekens passen als t goed is mijn pony ook wel goed, dus wellicht wil ik daar ook nog een outdoordeken van halen. Maar dan een 100 grams.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 22:04

lies schreef:
Rainer schreef:
Ik gebruik de horseware liners al jaren onder bucas dekens, gaat prima.

Ja, maar die 'matchen' met de liners van horseware, die kun je vastmaken. Dat was volgens mij nu net het punt van de vraag.

Past dat gewoon goed Horseware liners onder Bucas ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 22:06

Ik vond van niet. De ringen van bucas zitten veel hoger dus de achterkant gaat wel helemaal omhoog staan bij het vastmaken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 22:13

Ik maak serieus nooit een liner vast aan de bovendeken. :+ niet aan de voorkant en niet aan de achterkant. Alles ligt hier los en alles onder elkaar, maar net wat er op dat moment uitkomt om op te leggen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 22:13

Spenk schreef:
Ik vond van niet. De ringen van bucas zitten veel hoger dus de achterkant gaat wel helemaal omhoog staan bij het vastmaken.

Oké dat idee had ik ook, dat de ringen van de bucas hoger zitten dan die van de Horseware dekens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 22:15

MyWishMax schreef:
Ik maak serieus nooit een liner vast aan de bovendeken. :+ niet aan de voorkant en niet aan de achterkant. Alles ligt hier los en alles onder elkaar, maar net wat er op dat moment uitkomt om op te leggen.

Die van horseware ook niet? Die zijn zo glad en bewegelijk en van zichzelf geen mooie pasvorm. Die schuiven alle kanten op.

Niet te vergelijken met bucas onderdekens bijvoorbeeld haha! Die laat ik ook meestal los. Die schuiven nooit.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 22:22

Heb bij verschillende paarden verschillende onderdeken gehad en geen enkel merk ooit vast gemaakt. := of horseware erbij zat weet ik niet meer zeker. Had er wel een bovendeken van,maar ook kans dat er een ander merk onder lag. Volgens mij bij 1 pony wel, maar die dekens had ik niet zelf gekocht

Vond het altijd vreselijk, werd veel te zwaar en lag dan net niet meer lekker als het in 1 keer erop moest. Dus altijd alles 1 voor 1 gedaan. En beter netjes te leggen en beter te doen voor mijn lijf (alle kleine beetjes helpen als je het eigenlijk niet kan :') ) Zou voor mij al een reden zijn om die liners dan niet te nemen

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 10:03

Vraagje, heb gisteren onderstaand hummeltje opgehaald. Is wat schraal en hoest. Ivm buiten staan wil ik hem toch even een dekentje op doen. Heb hem opgemeten en van schoft tot staat is ie zo’n 85cm en van midden borst tot bil ongeveer 118. Hij is 1,5 en zal nog groeien en zwaarder worden. Welke maat zouden jullie pakken?

Hier in de buurt hebben ze een Harry en Hector dekentje op voorraad maar dan maat 115 of 125..

Afbeelding
Afbeelding

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 10:47

different1 schreef:
Weet niet meer wie het vroeg, maar hierbij een foto van de recuptex limited onder dezelfde maat Irish.
Steekt aan de onderkant een heel klein randje uit, aan de achterkant niks.
[ [url=m/lLoUow.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dank je wel, ik was dat haha.

Maakt dan denk ik niks uit met me gewone helaas. Ik zal de irish er vanmiddag ook eens opgooien.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 10:49

118cm komt waarschijnlijk het meeste overeen met de meeste 115 dekens. Maar zal per merk en vooral per pasvorm verschillen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 10:54

MyWishMax schreef:
Heb bij verschillende paarden verschillende onderdeken gehad en geen enkel merk ooit vast gemaakt. := of horseware erbij zat weet ik niet meer zeker. Had er wel een bovendeken van,maar ook kans dat er een ander merk onder lag. Volgens mij bij 1 pony wel, maar die dekens had ik niet zelf gekocht

Vond het altijd vreselijk, werd veel te zwaar en lag dan net niet meer lekker als het in 1 keer erop moest. Dus altijd alles 1 voor 1 gedaan. En beter netjes te leggen en beter te doen voor mijn lijf (alle kleine beetjes helpen als je het eigenlijk niet kan :') ) Zou voor mij al een reden zijn om die liners dan niet te nemen

Ik doe de liner ook altijd apart op. Maak hem voor niet vast. De 2 clipjes achteraan wel, maar dat is nauwelijks een moeite. Onderdekens hebben vaak buiksingels om ze op de plek te houden, maar die moet je dan ook vast maken. Dus qua handelingen maakt het niet zo veel uit. Moet toch de staart ook even over bilkoord doen of de beenriemen vast maken.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 13:08

MarjanB schreef:
Vraagje, heb gisteren onderstaand hummeltje opgehaald. Is wat schraal en hoest. Ivm buiten staan wil ik hem toch even een dekentje op doen. Heb hem opgemeten en van schoft tot staat is ie zo’n 85cm en van midden borst tot bil ongeveer 118. Hij is 1,5 en zal nog groeien en zwaarder worden. Welke maat zouden jullie pakken?

Hier in de buurt hebben ze een Harry en Hector dekentje op voorraad maar dan maat 115 of 125..

[ [url=m/FcbteY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/V4laHb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leukerd.

Is de 115 / 125 zeker weten de onderlengte? Ik ben daar ook een keer mee de mist in gegaan. Bestelde altijd voor mijn pony een 125 ruglengte en toen kreeg ik er een keer 1 met onderlengte van 125.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 13:34

gr_roos schreef:
MarjanB schreef:

[ [url=m/FcbteY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/V4laHb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leukerd.

Is de 115 / 125 zeker weten de onderlengte? Ik ben daar ook een keer mee de mist in gegaan. Bestelde altijd voor mijn pony een 125 ruglengte en toen kreeg ik er een keer 1 met onderlengte van 125.

Ruglengte is 90cm en onderlengte lijkt 118 t is een smal ding. Hij is 115 hoog dus zou eigenlijk 130 mogen.. dus wat ik nu moet?

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 13:35

Ik gebruik liners onder de PE en maak ze alleen achter vast. Bij de Wug dekens ook.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 13:42

MarjanB schreef:
Ruglengte is 90cm en onderlengte lijkt 118 t is een smal ding. Hij is 115 hoog dus zou eigenlijk 130 mogen.. dus wat ik nu moet?

Beide ophalen en passen en retour welke niet past?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 15:01

MarjanB schreef:
gr_roos schreef:
Wat een leukerd.

Meestal zitten ze in die leeftijd nog beter in veulendekens, juist omdat de maat dan nog wat afwijkt. Maar je hebt kans dat ie straks een groeispurt gaat maken. Dan worden ze ook langer en dan zou ik gaan voor de 125.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 15:04

Niet maar stokmaat kijken iig.
Je hebt er niks aan om een te lange deken.op te gooien bij zo'n smal ding, dat gaat trekken en ligt niet. Maar je zal sowieso dekens krijgen waar hij uitgroeit.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 16:40

Slmt9 schreef:
Ik gebruik liners onder de PE en maak ze alleen achter vast. Bij de Wug dekens ook.

En die maak je dan vast aan een ander ringetje?
Blijft goed liggen?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 19:00

Echte mannen dragen roze met paars

Maat 125
Afbeelding
Afbeelding

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 20:53

Muze schreef:
Slmt9 schreef:

En die maak je dan vast aan een ander ringetje?
Blijft goed liggen?

Gewoon aan de bevestiging van de staartriem en ligt als een huis.