Rainer schreef:Ik gebruik de horseware liners al jaren onder bucas dekens, gaat prima.
Ja, maar die 'matchen' met de liners van horseware, die kun je vastmaken. Dat was volgens mij nu net het punt van de vraag.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lies schreef:Ik zou zonder achter vastmaken niet (meer) aandurven. Gisterochtend zag ik dat de liner onder de deken vandaan was gekomen, hing naast mijn paard en ze is er regelmatig op gaan staan, er zit nu een gat in.
Was vergeten de clipjes aan de achterkant dicht te doen.
Voorkant maak ik sowieso nooit vast trouwens.
DuoPenotti schreef:lies schreef:Ik zou zonder achter vastmaken niet (meer) aandurven. Gisterochtend zag ik dat de liner onder de deken vandaan was gekomen, hing naast mijn paard en ze is er regelmatig op gaan staan, er zit nu een gat in.
Was vergeten de clipjes aan de achterkant dicht te doen.
Voorkant maak ik sowieso nooit vast trouwens.
Voorkant zou ik dan weer niet bewust los durven te laten.
Heel wat jaren terug had mijn paard een deken op met enkele borstsluiting. Die is kapot gegaan en de deken is naar achter geschoven met een paard in paniek door eigen draad maar ook prikkeldraad van de buren.
Zie het al helemaal voor me met wel achter de klipjes vast de deken die er achteraan sleept
Verder geen ervaring onder andere deken
MyWishMax schreef:Ik maak serieus nooit een liner vast aan de bovendeken.niet aan de voorkant en niet aan de achterkant. Alles ligt hier los en alles onder elkaar, maar net wat er op dat moment uitkomt om op te leggen.
different1 schreef:Weet niet meer wie het vroeg, maar hierbij een foto van de recuptex limited onder dezelfde maat Irish.
Steekt aan de onderkant een heel klein randje uit, aan de achterkant niks.
[ [url=m/lLoUow.jpg]Afbeelding[/url] ]
MyWishMax schreef:Heb bij verschillende paarden verschillende onderdeken gehad en geen enkel merk ooit vast gemaakt.of horseware erbij zat weet ik niet meer zeker. Had er wel een bovendeken van,maar ook kans dat er een ander merk onder lag. Volgens mij bij 1 pony wel, maar die dekens had ik niet zelf gekocht
Vond het altijd vreselijk, werd veel te zwaar en lag dan net niet meer lekker als het in 1 keer erop moest. Dus altijd alles 1 voor 1 gedaan. En beter netjes te leggen en beter te doen voor mijn lijf (alle kleine beetjes helpen als je het eigenlijk niet kan) Zou voor mij al een reden zijn om die liners dan niet te nemen
MarjanB schreef:Vraagje, heb gisteren onderstaand hummeltje opgehaald. Is wat schraal en hoest. Ivm buiten staan wil ik hem toch even een dekentje op doen. Heb hem opgemeten en van schoft tot staat is ie zo’n 85cm en van midden borst tot bil ongeveer 118. Hij is 1,5 en zal nog groeien en zwaarder worden. Welke maat zouden jullie pakken?
Hier in de buurt hebben ze een Harry en Hector dekentje op voorraad maar dan maat 115 of 125..
[ [url=m/FcbteY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/V4laHb.jpg]Afbeelding[/url] ]
gr_roos schreef:MarjanB schreef:Vraagje, heb gisteren onderstaand hummeltje opgehaald. Is wat schraal en hoest. Ivm buiten staan wil ik hem toch even een dekentje op doen. Heb hem opgemeten en van schoft tot staat is ie zo’n 85cm en van midden borst tot bil ongeveer 118. Hij is 1,5 en zal nog groeien en zwaarder worden. Welke maat zouden jullie pakken?
Hier in de buurt hebben ze een Harry en Hector dekentje op voorraad maar dan maat 115 of 125..
[ [url=m/FcbteY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/V4laHb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat een leukerd.
Is de 115 / 125 zeker weten de onderlengte? Ik ben daar ook een keer mee de mist in gegaan. Bestelde altijd voor mijn pony een 125 ruglengte en toen kreeg ik er een keer 1 met onderlengte van 125.
MarjanB schreef:gr_roos schreef:Wat een leukerd.
Is de 115 / 125 zeker weten de onderlengte? Ik ben daar ook een keer mee de mist in gegaan. Bestelde altijd voor mijn pony een 125 ruglengte en toen kreeg ik er een keer 1 met onderlengte van 125.
Ruglengte is 90cm en onderlengte lijkt 118 t is een smal ding. Hij is 115 hoog dus zou eigenlijk 130 mogen.. dus wat ik nu moet?