[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:56

Gisteren de tondeuse geprobeerd. Ik haal het apparaat uit het doosje, en meteen stress, knorren, blazen, heen en weer trippelen etc... Dus ik dacht ik doe gewoon alsof het een borstel is, nog steeds stressen. Toen ben ik maar gewoon even gaan poetsen, tondeuse in mijn zak zodat hij het niet zag, daarna tondeuse er bij gepakt, en kon hem er rustig mee 'poetsen', zelfs scheerbewegingen! Totdat ik iets moest pakken en hij het apparaat weer zag. Ben er toen ook maar mee gestopt, met het apparaat ook daadwerkelijk aan heb ik niet geprobeerd, ben bang dat hij het dan ook door heeft. Zo gek! Alleen bij het zien begint hij te stressen.

Bonnelover

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 17:44

Dief, had je de Tranquigel wel 45 minuten laten inwerken?
Heb ook 1 pony die ik scheer die er dwars doorheen gaat. Daarvoor komt de dierenarts en die spuit hem dan met behoorlijk wat vloeistof.

Vandaag ook 1 geschoren met tranquigel. Was zondag al geweest en pony draaide ook door bij geluid van de machine. Was nog nooit eerder geschoren. En praam werkte ook nu. Vandaag was ie super te doen.

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 18:59

Had helemaal geen middel haha, vorige week zijn lijf geschoren met verdoving van de DA, zijn benen overgeslagen want dat durfde de scheerder niet. Dacht dat ie wel tegen een tondeuse zou kunnen, dus wilde zelf zijn benen doen. Maar doodsbang voor zowel scheerapparatuur als de tondeuse :(.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 21:17

Zit hier toevallig een scheerder die regio Noord Antwerpen komt? Ik wil mijn merrie laten scheren, maar graag iemand met veel ervaring en heel veel geduld.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 21:19

Seltje schreef:
Zit hier toevallig een scheerder die regio Noord Antwerpen komt? Ik wil mijn merrie laten scheren, maar graag iemand met veel ervaring en heel veel geduld.

Je kan Coline Schrauwen een berichtje sturen. Zij zit in de Noorderkempen. Ik zie goed werk van haar langskomen via vrienden en facebook :)

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 21:22

Die ken ik toevallig van vroeger, maar wist niet dat ze tegenwoordig ook paarden scheert.

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 00:47

ik heb geen idee of deze vraag al eerder is gesteld, zo ja, sorry :o

Ik laat mijn pony waarschijnlijk (als de scheerder kan) zaterdag scheren, ze staat 24/7 buiten met schuilstal. De benen worden klein beetje opgeschoren, die gaan verder niet kaal, de rest wel. Ze staat nu 's nachts buiten met regendeken met fleece. Moet ik dan, als ze geschoren is, overgaan op een 150 gram of nog warmer? Schuilstal is wel een echte stal, deur staat alleen open, maar ze staat dus wel uit de wind en met stro, staat ook hooi, dus ze wordt gestimuleerd om naar binnen te gaan :)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 07:06

Dat is afhankelijk van het weer tegen die tijd. Als het het dan net als nu ineens 15 graden is 's nachts zou ik geen (extra) deken op doen. Als het dan ineens vriest zou ik nog wel een dikkere op doen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 08:18

NoaHD schreef:
ik heb geen idee of deze vraag al eerder is gesteld, zo ja, sorry :o

Ik laat mijn pony waarschijnlijk (als de scheerder kan) zaterdag scheren, ze staat 24/7 buiten met schuilstal. De benen worden klein beetje opgeschoren, die gaan verder niet kaal, de rest wel. Ze staat nu 's nachts buiten met regendeken met fleece. Moet ik dan, als ze geschoren is, overgaan op een 150 gram of nog warmer? Schuilstal is wel een echte stal, deur staat alleen open, maar ze staat dus wel uit de wind en met stro, staat ook hooi, dus ze wordt gestimuleerd om naar binnen te gaan :)

pol013 schreef:
Dat is afhankelijk van het weer tegen die tijd. Als het het dan net als nu ineens 15 graden is 's nachts zou ik geen (extra) deken op doen. Als het dan ineens vriest zou ik nog wel een dikkere op doen.

Jester_ schreef:
Zullen we deken vragen gewoon weer in het centrale deken topic doen?

Er is een speciaal dekentopic:
[SV] [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

irisskib

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 12:53

Is er iemand in de buurt van Buinen die een haflinger tegen vergoeding wil scheren?

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 14:55

Leuk om te zien dat iedereen al aan het scheren is en in welk model.
Mijn messen komen deze week terug van de slijper dus als het goed is kan ik zondag mijn haflingers ook gaan scheren. Ik scheer het lijf altijd helemaal maar de benen en het hoofd laat ik meestal staan. Die van mij staan 24/7 buiten, hebben toegang tot de stallen maar gaan liever in de natte koude prut buiten liggen slapen...
Ik toiletteer de benen dan wel (scheer de sokken af), anders lijkt het net alsof ze van die ontplofte beenwarmers aan hebben hihi.

Ik zit nog te denk aan een figuur te laten staan waar niet teveel werk inzit maarja wat... ? Sterren heb ik al eens gedaan. Misschien een paar hartjes proberen.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 19:20

Hier kan ik mn messen morgenochtend weer op gaan halen (gisteravond ingeleverd) en dan gaat bij mij de 1e ook kaal... word t 1e jaar voor haar dat ze echt helemaal kaal word.

Daarna mag ik er nog 2 doen :)

Paardje van stalgenoot en mn eigen vroegere paardje (pas geleden verkocht).

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 19:27

Na een week heeft hij dus echt al veel haar terug.Hij begint al terug te zweten op zijn nek en aan zijn singel terwijl dat bv voor het weekend nog niet het geval was. Haarballetje blijkbaar.Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jessol op 25-10-17 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 19:30

Ik heb mijne vorige week geschoren en die was na de les drijfnat met schuim op zijn hals en billen, duurde ook 20 min voordat ie droog was. Het is best warm buiten en ze mogen toch wel zweten? De intentie van scheren is niet meer nooit zweten

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 19:40

Dat is niet meer dan normaal Jessol ;) Je legt de zweetklieren niet plat he. Het is best wel warm buiten en benauwd.

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 19:43

Het is de eerste keer dat hij geschoren is, dus het ontbreekt mij nog wat aan ervaring daarin. Het voelt ook aan alsof het al hard gegroeid is. Het is idd wel warm, hij stond vanmorgen ook wat te zweten onder zijn deken, dus maar terug een 0 grams voor de nacht.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 19:50

Een dunne deken is nu inderdaad echt nog genoeg. Heb er ook al een paar geschoren die momenteel gewoon in de blote billen op stal staan omdat het anders echt te warm is voor ze.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 20:04

Ik heb de mijne nu toch echt al onder de bucas staan. Hier best een windje vandaag en aankomende nacht ziet t ernaar uit dat t koud word.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 20:07

Hier geschoren ook nog onder een smartex rain staan. Lijkt ze het heerlijk onder te hebben.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 20:11

Ik heb een smartex medium trouwens.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 20:14

Die van mij haar vachtje is al zo hard teruggegroeid met dat warme waar dat ze staat te zweten onder een 0gr %)

DarkCupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 20:42

Laurievc schreef:
Die van mij haar vachtje is al zo hard teruggegroeid met dat warme waar dat ze staat te zweten onder een 0gr %)

Ik heb mijne gister geschoren op 2mm en die staat ook zo te zweten onder een 0gr deken

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:11

Het is ook wel erg lastig weer (hier dan) ene moment heb je zon en is het heerlijk. Terwijl het even later hartstikke hard waait met lekker wat regen er bij. :(

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:38

Het is inderdaad erg warm nog qua temperatuur, na flinke training is de mijne ook echt wel flink bezweet ondanks 2 weken terug geschoren. Lijkt ook al flink teruggegroeid inderdaad, maarja dan maar weer nog een keer. Ook geen drama, maar gelukkig hebben meer er 'last' van.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:56

Ik heb een vraag.

Ik heb een, 1 jaar oude Heiniger Progress style scheermachine. Nu heb ik hem Ong 4 x gebruikt en mogen de messen wel geslepen worden, en zou ik hem graag eens na laten kijken en onderhoud evt.

Weet iemand omgeving Den Bosch waar ze dit doen?

Edit: en hoe bergen jullie het apparaat op? Ik doe hem nu zo schoon mogelijk, de messen een klein beetje olie, en dan bakpapier en in zijn koffer... bakpapier had iemand op stal mij aangeraden vorig jaar, en de messen kwamen er idd net zo mooi uit als dat ik ze erin deed.