Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cathleen schreef:baudyh schreef:
Nee is niet gelijk. Want een laagje geeft extra warmte. Voor een laagje reken ik altijd 100 gram.
Dus een onderdeken van 400 gram met een regendeken erover zou ik als 500 gram rekenen.
1 laagje 100 gram? Bij een ongevoerde deken?
Na mijn idee is de enige functie van die regendeken dat de onderdeken droog blijft echt extra warmte geven doet die niet.
jolanda20 schreef:Valt me op dat er veel met hals hebben.
Die van mij is geschoren, staat onder 370 zonder hals. Overdag paddock en avond/nacht op stal
Wat is de reden van jullie om die hals erop te doen? Zo koud is het toch nog niet?
Chelinka schreef:oh, en nog een vraagje
wat doen jullie als je deken een gaatje heeft? nieuw deken kopen of hoe 'repareren' jullie?
Starbreeze schreef:jolanda20 schreef:Valt me op dat er veel met hals hebben.
Die van mij is geschoren, staat onder 370 zonder hals. Overdag paddock en avond/nacht op stal
Wat is de reden van jullie om die hals erop te doen? Zo koud is het toch nog niet?
Omdat je anders ziet dat het haar op de hals weer sneller terug groeit.
Daarnaast leg je op een geschoren lijf ook een deken. Ik vind het dan raar om de hals bloot te laten. Lijkt me niet zo comfortabel voor mn paard (staat bij open deur). Ook wanneer het regent terwijl hij in de paddock staat, vacht is waterafstotend, geschoren vacht niet.
Robin_Rikkie schreef:Ik ga morgen nog een onderdeken erbij halen.
Ik wilde eigenlijk gaan voor 300 grams (heb een 100 en 200 grams, kan dus naar de 500) aangezien ze dinsdag geschoren is. Alleen ze hebben daar 1 300 grams onderdeken, met fleecevoering. Ik ben bang dat dit gaat schuren. Iemand ervaring met een onderdeken met fleecevoering?
Gaat om deze deken
http://www.ej.nl/products/10000137/3440 ... EECE+300GR
Andere vraag, als ik het risico niet aandurf wil ik de 200 grams nemen, maar red ik het dan met 400 grams? (3 dekens over elkaar vind ik teveel)
Libertylove schreef:Ik lees dat meerdere van jullie een deken met hals op hebben.
Ik twijfel over een deken met hals. Mijn IJslandse merrie staat 24/7 buiten. Ze heeft nu gewone dekens zonder hals, vorige winter niet zoveel problemen gehad. Nu staan er meer paarden, waardoor zij niet altijd in de schuilstal staat. Ik scheer haar. Moet haar nu eigenlijk weer scheren. Twijfel over een deken met hals, maar ze heeft een enorme manenbos en ben bang dat dat eraan gaat.