Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
manzano schreef:Ik neem aan dat je dan de verticale lengte bedoelt?Spenk schreef:Ik vind hem juist wel netjes zitten echt veel beter dan de amigo die helemaal strak trekt. Ik verwacht ook zeker niet dat dat opgelost is met een V sluitin.De deken zakken inderdaad ook nog wat uit/vormen naar de rug.
Je zou dominick inderdaad nog kunnen proberen. Die vallen wel breed op de schouders is mijn ervaring.
Nee maar wel met een Rhino wellicht. Vind die hals lijn veel beter passen bij het paard dan de vierkante bucas, net als de lengte aan de onderkant van de deken.
Maar blijft lastig van een foto. Uiteindelijk voel je zelf het beste hoe strak hij ligt.
Spenk schreef:De lengte is echt prima zo hoort een deken ook te zitten.
Maar mensen zijn nog altijd bang ze dan koude billen krijgen en kopen dan maar een maat te groot die gaat schuiven en trekken.
Mijn bucassen zit ook zo bij de kont hoor!
Fika schreef:Bedankt voor alle tips.
Ik heb de bucas nog een keer gepast en ik vind hem toch niet verkeerd zitten.
[ [url=m/TJSlHT.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0HGmAj.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HrIyYQ.png]Afbeelding[/url] ]
Slmt9 schreef:Dit is de voorkant.Ik vind hem ook goed zitten qua maat. Ik keek alleen even naar de schouderbladen thv de hals. Op de foto lijkt het wat wijder, maar ik weet niet hoe dat er van de voorkant uit ziet? Bij mijn paard gaat het inregen als het daar open staat. Dat zou je nog kunnen bekijken. Zou zonde zijn van zo’n dure deken.
different1 schreef:Ik heb vorig jaar de Irish aangeschaft voor onze merrie en ben er nog steeds heel blij mee!
Ze krijgt van alle dekens (ook Amigo met dubbele rechte sluiting) schuurplekken op haar schouders, en met deze bucas gelukkig niet.
Hij zou nog iets ruimer op de schoft mogen, maar ze is absoluut niet gevoelig daar.
Deken blijft ook mooi recht liggen.
[ [url=m/dnLIwF.jpg]Afbeelding[/url] ]
En kerst komt vroeg dit jaar, de blauwe recuptex lag voor geen meter, veel te wijd rond de hals dus de limited besteld.
Ook erg blij mee, was bang dat hij achter de schoft zou komen omdat de deken best elastisch is, maar hij zakt mooi een stukje naar voren als ze eet.
[ [url=m/vZbsZG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze heeft een ontzettend moeilijk lijf voor dekens, hele hoge schoft, smalle schouders/borst en een hele hoge staartimplant waardoor dat qua lengte geen graadmeter is (letterlijk haar halve bil zou bloot liggen als ik de dekennaad=staartimplant aanhoud).
Ik heb haar destijds wel opgemeten.
Marigo schreef:Mooie 50gr deken van Felix Buhler gekocht. Bij het passen dacht ik: die zit top. Helaas nu na 24 uur dragen trekt ie toch enorm…balen want deken is te vies om terug te kunnen vrees ik.
Pffffff……baal daar zo van. Soms is alleen passen niet echt voldoende om echt te zien hoe de deken zit na beweging, liggen, rollen etc…
[ [url=m/0Udi7L.jpg]Afbeelding[/url] ]