[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 23:06

Hoe zijn jullie ervaring met dekens van Hooks en bestelproces en retouren?
Ik ben nog niet overtuigd door mn Rambo supreme qua pasvorm.

Fika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 23:33

manzano schreef:
Spenk schreef:
Ik vind hem juist wel netjes zitten echt veel beter dan de amigo die helemaal strak trekt. Ik verwacht ook zeker niet dat dat opgelost is met een V sluitin.De deken zakken inderdaad ook nog wat uit/vormen naar de rug.

Je zou dominick inderdaad nog kunnen proberen. Die vallen wel breed op de schouders is mijn ervaring.

Nee maar wel met een Rhino wellicht. Vind die hals lijn veel beter passen bij het paard dan de vierkante bucas, net als de lengte aan de onderkant van de deken.
Maar blijft lastig van een foto. Uiteindelijk voel je zelf het beste hoe strak hij ligt.
Ik neem aan dat je dan de verticale lengte bedoelt?
Hij is vrij kort vergeleken met andere dekens inderdaad.

Ik heb nu de volgende dekens besteld:
HH Thor
Rhino Plus
Kavalkade Alaska IV
HKM Champion
Lemieux Kudos

Als hier niet een deken bij zit met een betere pasvorm dan de Bucas, dan ga ik toch voor die, aangezien het paard er zelf ook fijn op reageert.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 23:37

Dat je paard ee goed op reageert is belangrijkste! Ben benieuwd naar je bevindingen met de andere dekens.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 08:43

Spenk schreef:
De lengte is echt prima zo hoort een deken ook te zitten.

Maar mensen zijn nog altijd bang ze dan koude billen krijgen en kopen dan maar een maat te groot die gaat schuiven en trekken.

Mijn bucassen zit ook zo bij de kont hoor!

Nee, de deken is tekort!
Als de billen al zo duidelijk bloot zijn met het hoofd omhoog is de beken tekort. Bij het grazen gaat de deken nog verder naar voren.
De singels zitten ook zo ver naar voren omdat die deken te klein is.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 09:13

De singels bij de te grote bucas van mijn mini zitten ook zo ver naar voren als op de eerste fotos van Fika. Deken blijft gelukkig wel goed liggen, maar steekt bij hem achter teveel uit. In dit geval heeft hij helaas wel echt de werking van de recuptex nodig elke nacht dus dan maar een te grote deken op. De deken schuift ook niet, is alleen veel te lang van achteren en aan de zijkanten.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 09:15

Denk dat bucas gewoon geen match is voor betreffende paard.. gebeurt vaker. Zijn er ook zat die niet in horseware passen

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 10:13

Fika schreef:
Bedankt voor alle tips.
Ik heb de bucas nog een keer gepast en ik vind hem toch niet verkeerd zitten.

[ [url=m/TJSlHT.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0HGmAj.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HrIyYQ.png]Afbeelding[/url] ]

Ik vind hem ook goed zitten qua maat. Ik keek alleen even naar de schouderbladen thv de hals. Op de foto lijkt het wat wijder, maar ik weet niet hoe dat er van de voorkant uit ziet? Bij mijn paard gaat het inregen als het daar open staat. Dat zou je nog kunnen bekijken. Zou zonde zijn van zo’n dure deken.

Fika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 10:26

Slmt9 schreef:
Ik vind hem ook goed zitten qua maat. Ik keek alleen even naar de schouderbladen thv de hals. Op de foto lijkt het wat wijder, maar ik weet niet hoe dat er van de voorkant uit ziet? Bij mijn paard gaat het inregen als het daar open staat. Dat zou je nog kunnen bekijken. Zou zonde zijn van zo’n dure deken.
Dit is de voorkant.
Het paard heeft over het algemeen ook een halsdeken op, dus dat zal het inregenen wel tegengaan.
Afbeelding

Afbeelding

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 11:54

Ja, bij mijn paard zou ‘t idd gaan inregenen. Met een hals heb je daar idd geen last van.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 12:05

Volgens mij zit de deken prima

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 14:21

Ik heb vorig jaar de Irish aangeschaft voor onze merrie en ben er nog steeds heel blij mee!
Ze krijgt van alle dekens (ook Amigo met dubbele rechte sluiting) schuurplekken op haar schouders, en met deze bucas gelukkig niet.
Hij zou nog iets ruimer op de schoft mogen, maar ze is absoluut niet gevoelig daar.
Deken blijft ook mooi recht liggen.
Afbeelding

En kerst komt vroeg dit jaar <3 , de blauwe recuptex lag voor geen meter, veel te wijd rond de hals dus de limited besteld.
Ook erg blij mee, was bang dat hij achter de schoft zou komen omdat de deken best elastisch is, maar hij zakt mooi een stukje naar voren als ze eet.
Afbeelding

Ze heeft een ontzettend moeilijk lijf voor dekens, hele hoge schoft, smalle schouders/borst en een hele hoge staartimplant waardoor dat qua lengte geen graadmeter is (letterlijk haar halve bil zou bloot liggen als ik de dekennaad=staartimplant aanhoud).
Ik heb haar destijds wel opgemeten.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 14:49

Bij jou vind ik de Bucas idd mooi liggen.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 16:36

different1 schreef:
Ik heb vorig jaar de Irish aangeschaft voor onze merrie en ben er nog steeds heel blij mee!
Ze krijgt van alle dekens (ook Amigo met dubbele rechte sluiting) schuurplekken op haar schouders, en met deze bucas gelukkig niet.
Hij zou nog iets ruimer op de schoft mogen, maar ze is absoluut niet gevoelig daar.
Deken blijft ook mooi recht liggen.
[ [url=m/dnLIwF.jpg]Afbeelding[/url] ]

En kerst komt vroeg dit jaar <3 , de blauwe recuptex lag voor geen meter, veel te wijd rond de hals dus de limited besteld.
Ook erg blij mee, was bang dat hij achter de schoft zou komen omdat de deken best elastisch is, maar hij zakt mooi een stukje naar voren als ze eet.
[ [url=m/vZbsZG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze heeft een ontzettend moeilijk lijf voor dekens, hele hoge schoft, smalle schouders/borst en een hele hoge staartimplant waardoor dat qua lengte geen graadmeter is (letterlijk haar halve bil zou bloot liggen als ik de dekennaad=staartimplant aanhoud).
Ik heb haar destijds wel opgemeten.

Chique deken die limited, knap paard heb je <3

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 16:55

Ik vind de gewone recuptex te ruim voor mijn paard, steekt ook onder de irish uit.
Heb jij vd limited dezelfde maat als je bovendeken? Zou jij de irish er eens overheen kunnen doen kijken of die uit steekt aan de achterkant?,

Zonee overweeg ik misschien om de limited te bestellen.
Afbeelding

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 17:00

@slmt9: ja, vond ik ook, stiekem wel blij dat de blauwe niet paste :D En dank je wel, we zijn onwijs gek met haar <3

@JenniferU: ik heb van beide idd de 5.9.
Ik zal morgen de Irish er overheen leggen, en een foto maken.

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 17:38

Mooie 50gr deken van Felix Buhler gekocht. Bij het passen dacht ik: die zit top. Helaas nu na 24 uur dragen trekt ie toch enorm…balen want deken is te vies om terug te kunnen vrees ik.
Pffffff……baal daar zo van. Soms is alleen passen niet echt voldoende om echt te zien hoe de deken zit na beweging, liggen, rollen etc…
Afbeelding

Is deze deken: https://www.kramer.nl/Paard/Paardendeke ... t-Fit-50-g

Waterkolom van 5000mm. Teflon coating. Zit padding in de hals zodat we geen druk op komt.
Wheee….ik baal zo :( maat groter gaat nog meer trekken en maat kleiner zal echt tot halverwege z’n billen komen.
Mocht iemand interesse hebben: maat 185
Laatst bijgewerkt door Marigo op 08-11-23 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 17:41

Marigo schreef:
Mooie 50gr deken van Felix Buhler gekocht. Bij het passen dacht ik: die zit top. Helaas nu na 24 uur dragen trekt ie toch enorm…balen want deken is te vies om terug te kunnen vrees ik.
Pffffff……baal daar zo van. Soms is alleen passen niet echt voldoende om echt te zien hoe de deken zit na beweging, liggen, rollen etc…
[ [url=m/0Udi7L.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een deken dat een dag gedragen is kan natuurlijk niet meer terug :=

De foto is niet duidelijk, maar het deken lijkt wat lang. Dan gaat het sneller trekken.

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 17:45

Yep….het zat net op het randje. Is denk ik 3-5cm te lang, de 175 gaat dan 5cm te kort zijn. Niet gedacht dat ie dan zo zou trekken. Aangezien 185 wel zijn normale maat is.
Helaas gewoon geen goede pasvorm voor mijn haf.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 18:01

Oo balen zeg, lijkt inderdaad naar achteren te trekken.. :(

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 18:29

Kramer dekens vallen groot/lang is mijn ervaring ook. Altijd jammer dat zij geen tussenmaten hebben, want zijn mooie dekens.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 18:31

Kunnen de gespen nog korter?
Misschien dat dat nog helpt

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 11:36

Mijn Rambo is helaas ook niet helemaal waterdicht meer. Nog geen 2 jaar oud. Dochorse een mail gestuurd. Ik dacht dat er 3 jaar garantie op zat?

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 15:00

Mijn kleine speknek haflinger heeft nu een Bucas Turnout power en Irish Turnhout, Bigneck maat 125/168. Echter is die op de kont eigenlijk te lang, nek/ borst past perfect, deze maat in gewone variant is te krap op de borst/nek. Zou ik de lengte kunnen oplossen door een maat kleiner te kopen en een borstverbreder ertussen te doen?

Wie heeft hier ervaring mee?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 10:00

Sorry geen ervaring mee. In theorie zou je denken dat dat moet kunnen, maar praktijk zou natuurlijk anders uit kunnen vallen.

Ik zoek een deken die valt als Rhino dekens, maar dan in 150/200 gram.
Iemand die een vergelijkbare heeft?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 10:13

Welke model van Rhino?