[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 11:40

Icrack schreef:
Beloven schreef:
[ [url=m/NNyh5x.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/IN32NY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat denken jullie? Ik vind hem niet te kort?

Ik vind de deken nogal aan de ruime kant als ik dat zo bekijk. De achterkant valt ruim over de staartaanzet en onder bij de buik oogt de deken erg lang en ruim. Nu kan het een vertekenend beeld geven natuurlijk, persoonlijk zou ik voor de zekerheid toch ook een maatje kleiner gepast hebben.

Kleiner zou echt niet passen, dit zou te kort worden en bij de borst zou dit niet meer passen en als ik de singels goed doe dan zit het prima. Denk dus dat het eerder vertekent.

Normaal heeft die 215 van amigo, dus was eerder bang dat 205 te klein was. But thanks :D!

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 12:12

Icrack schreef:
Beloven schreef:
[ [url=m/NNyh5x.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/IN32NY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat denken jullie? Ik vind hem niet te kort?

Ik vind de deken nogal aan de ruime kant als ik dat zo bekijk. De achterkant valt ruim over de staartaanzet en onder bij de buik oogt de deken erg lang en ruim. Nu kan het een vertekenend beeld geven natuurlijk, persoonlijk zou ik voor de zekerheid toch ook een maatje kleiner gepast hebben.

De deken moet echt nog even naar het paard vormen, ik vond de dekens bij mijn paarden eerst ook heel ruim ogen maar nu zitten ze precies goed.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 12:13

Weet iemand toevallig of de Amigo Hero Turnout Lite 50 grams dezelfde pasvorm heeft als de Amigo Bravo's? Of anders of de Bravo dezelfde pasvorm heeft als de Hero :-)

Anoniem

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 12:15

Ze kreukelen ook nog een beetje in natuurlijk, hihi

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 12:18

Jennyxx schreef:
Weet iemand toevallig of de Amigo Hero Turnout Lite 50 grams dezelfde pasvorm heeft als de Amigo Bravo's? Of anders of de Bravo dezelfde pasvorm heeft als de Hero :-)

Ik heb een amigo hero en amigo bravo van beide maat 206 en passen beide perfect !

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 12:21

Jennyxx schreef:

Bravo is iets ruimer vind ik

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 13:34

Ik vind de bravo's wat langer op de rug vallen maar wat smaller bij de hals dan de hero's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 14:49

Weet iemand toevallig hier waar je van die losse plastic dekenzakken kan kopen? :)

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 14:54

Beloven schreef:
Weet iemand toevallig hier waar je van die losse plastic dekenzakken kan kopen? :)

Ikea heeft van die dekbedzakken, die gebruik ik hiervoor en ze zijn ook vriendelijk geprijsd :)

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:04

Nouvel schreef:
Ik vind de bravo's wat langer op de rug vallen maar wat smaller bij de hals dan de hero's.

Hier was ik inderdaad al bang voor..

Bedankt voor de reacties.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:08

Hoi allemaal.
Heeft iemand enig idee waar je nu (redelijk) goedkoop Amigo of Rhino dekens kan scoren?
Ik ben opzoek naar een regendeken tot 200 gram, maat 190, maar het lijkt overal uitverkocht...

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:46

xLoki schreef:
Hoi allemaal.
Heeft iemand enig idee waar je nu (redelijk) goedkoop Amigo of Rhino dekens kan scoren?
Ik ben opzoek naar een regendeken tot 200 gram, maat 190, maar het lijkt overal uitverkocht...

Bij EJ is het 2e deken voor de halve prijs.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:11

[/quote] Kleiner zou echt niet passen, dit zou te kort worden en bij de borst zou dit niet meer passen en als ik de singels goed doe dan zit het prima. Denk dus dat het eerder vertekent.

Normaal heeft die 215 van amigo, dus was eerder bang dat 205 te klein was. But thanks :D![/quote]

Ah zo ja :D Vond de singels al wat vreemd hangen _O-

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:22

xLoki schreef:
Hoi allemaal.

niet heel goedkoop,wel in de aanbieding:
http://www.dochorse.nl/amigo-bravo-12-plus-lite.html

http://www.dochorse.nl/amigo-hero-6-plus-lite.html

http://www.dochorse.nl/amigo-bravo-12-lite.html

http://www.dochorse.nl/horseware-rhino- ... -lite.html

Ze hebben nog meer versies van Amigo hero en bravo, en Rhino, allemaal 10% korting nu.
(ook dikker)

http://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paar ... -lite-navy

http://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paar ... edium-navy

http://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paar ... olate?N=15

nog meer amigo hero en bravo op de site

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 18:26

Ah bedankt Nouvel, ik had nog niet gekeken bij Ooteman!

Ik heb nu Rhino Original Medium (200g) en Amigo Hero Fleece (50g) in het winkelwagentje liggen. Hebben jullie met deze dekens ervaring? Is de bedoeling dat paard hiermee 24/7 buiten komt te staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 18:55

Amigo valt kleiner dan Rhino, houd daar wel rekening mee.

Iemand hier enig idee of een 215 horseware liner onder een 205 rambo of 215 amigo gaat passen toevallig? :=

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 19:02

Beloven schreef:

Iemand hier enig idee of een 215 horseware liner onder een 205 rambo of 215 amigo gaat passen toevallig? :=

Ik denk dat de liner er uit gaat steken aan de achterkant.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 19:04

xLoki schreef:

Ik heb nu Rhino Original Medium (200g) en Amigo Hero Fleece (50g) in het winkelwagentje liggen. Hebben jullie met deze dekens ervaring? Is de bedoeling dat paard hiermee 24/7 buiten komt te staan.

Hero zijn niet echt stevige dekens en ik vind ook minder waterdicht dus ik weet niet of dat handig is met 24/7 buiten

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 19:20

Ayla schreef:
Maar het 'probleem' is welke ik dan moet kiezen.. aangezien ik eigenlijk alleen dekens met vaste halzen wil en eigenlijk ook meer dan een 0gr hals.. dus dan vallen de wug en all in one eigenlijk al af terwijl dit de enige dekens waren die ik op het oog had.
Ik denk dat ik er al uit ben, ik ga waarschijnlijk voor de Rhino WUg 0gr en de Rhino Wug 200gr. Dan maar geen hele halzen meer..

Dus mocht er iemand interesse hebben in een Bucas Irish Turnout Lite met afneembare XXS hals en/of een Amigo Pony Plus Medium met bijpassende afneembare hals, beide maat 135/137.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 19:27

MoniekV schreef:
xLoki schreef:

Hero zijn niet echt stevige dekens en ik vind ook minder waterdicht dus ik weet niet of dat handig is met 24/7 buiten

Ik heb een Amigo Hero voor mijn 24/7 buitenpaarden, nog geen probleem met de waterdichtheid. Dit is het tweede jaar dat het op ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 19:27

MoniekV schreef:
Beloven schreef:

Ik denk dat de liner er uit gaat steken aan de achterkant.

Dat kan mijn mams nog wel vermaken denk ik :P

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 19:30

bij mij op stal zijn er paarden die al jaren onder dezelfde hero's staan en die lekken nog steeds niet door, ik heb er zelf eentje van een aantal jaar oud en die begint nu bij veel regen door te lekken.

Halley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 23:24

Misschien kan iemand mij helpen:

Mijn mini pony staat in de herfst en winter van 9 tot 5 uur in de paddock, en daarna gaat hij naar stal.
Er wordt alleen niet gewisseld van dekens met het binnenhalen, dus ik moet iets vinden wat gewoon op kan blijven als hij van paddock naar stal gaat en andersom.
Ik zat te denken aan een 150 of 200 grams staldeken met daarover heen een 0 grams regendeken.
Misschien dat een outdoordeken van 200 gram ook gaat?
Een outdoordeken van 350 gram heb ik al, voor als het erg koud is.
Alvast bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 23:34

Outdoor 200 grams kan makkelijk denk ik. Zal je zelf ook fijner vinden dan 2 dekens op en af te moeten doen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 11:47

Ik ben zo goed als helemaal over op horseware.. Heb nu:
1x liner 300 grams zonder hals
1x liner 300 grams met hals
1x rambo regendeken met hals 0 grams
1x rambo outdoordeken met hals 400 grams
1x amigo outdoordeken met hals 250 grams

Wil tzt nog een 100 grams liner aanschaffen, dan ben ik wel compleet hoop ik.