Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Somebitch schreef:Als het je niet uit maakt dat hij een dikke vacht krijgt dan kan je hem gewoon heel het jaar bloot houden hoor.
Zijn vacht zal zich aanpassen aan de temperaturen en dan zal hij het echt niet koud krijgen als hij gewoon gezond is verder.
ROMEEY schreef:Ik vind het erg overdreven om je paard in de dekens te zetten! Een paard leeft in het wild ook niet met dekens, en vaak vinden ze het nog niet eens leuk. En de baasjes maar raar opkijken als een paard weer een deken heeft kapot gemaakt?? Erg raar ja, ze vinden het gewoon niet leuk. Vanuit het paard zelf, bouwt hij een vetlaag op, en beginnen zijn haren te groeien. Een natuurlijk process. Daarom mag je ook niet teveel poetsen in de winter. En veel mensen doen een deken om om niet te hoeven poetsen. Nou sorry hoor; maar waarom heb je een paard dan? Al die onzin. En waar je dan ook nog is heel erg gevaar om loopt, is als je deken eens afdoet in de winter omdat je denkt het lijkt lekker weer tezijn en dan is het waarschijnlijk net iets warmer, loop je ook nog eens kans op een verkoudheid omdat je hem dus niet de kans hebt gegeven om zijn wintervacht te laten opbouwen. Een paard kan uiteindelijk tegen alles. Mijne staan dag en nacht, met elk weer buiten. En het zijn ontzettende sterke dieren.
DmNqUe schreef:Somebitch schreef:Als het je niet uit maakt dat hij een dikke vacht krijgt dan kan je hem gewoon heel het jaar bloot houden hoor.
Zijn vacht zal zich aanpassen aan de temperaturen en dan zal hij het echt niet koud krijgen als hij gewoon gezond is verder.
oke dankjewel voor de tip. Hij is verder kerngezond inderdaad!
Vienna2007 schreef:MiniLoe schreef:Nee mijn shet loopt niet in de sport, is hoefbevangen geraakt en kon dr vacht niet meer goed regelen.
Mn andere shet staat ook lekker in zn eigen winterjas, maar die is gezond
Dan kun je haar toch beter niet scheren? Kan die shet nog wel lopen met zo'n dikke deken om?
Vienna2007 schreef:MiniLoe schreef:Nee mijn shet loopt niet in de sport, is hoefbevangen geraakt en kon dr vacht niet meer goed regelen.
Dan kun je haar toch beter niet scheren? Kan die shet nog wel lopen met zo'n dikke deken om?
zap schreef:Vienna2007 schreef:Dan kun je haar toch beter niet scheren? Kan die shet nog wel lopen met zo'n dikke deken om?
Een paard kan dat toch ook?
Somebitch schreef:ROMEEY schreef:Ik vind het erg overdreven om je paard in de dekens te zetten! Een paard leeft in het wild ook niet met dekens, en vaak vinden ze het nog niet eens leuk. En de baasjes maar raar opkijken als een paard weer een deken heeft kapot gemaakt?? Erg raar ja, ze vinden het gewoon niet leuk. Vanuit het paard zelf, bouwt hij een vetlaag op, en beginnen zijn haren te groeien. Een natuurlijk process. Daarom mag je ook niet teveel poetsen in de winter. En veel mensen doen een deken om om niet te hoeven poetsen. Nou sorry hoor; maar waarom heb je een paard dan? Al die onzin. En waar je dan ook nog is heel erg gevaar om loopt, is als je deken eens afdoet in de winter omdat je denkt het lijkt lekker weer tezijn en dan is het waarschijnlijk net iets warmer, loop je ook nog eens kans op een verkoudheid omdat je hem dus niet de kans hebt gegeven om zijn wintervacht te laten opbouwen. Een paard kan uiteindelijk tegen alles. Mijne staan dag en nacht, met elk weer buiten. En het zijn ontzettende sterke dieren.
Heb je jezelf ook weleens verdiept waarom mensen een deken op doen? Echt niet omdat het dier het koud heeft hoor (indien gezond dan).
ROMEEY schreef:Oh dus jij wilt zeggen dat er paarden zijn die dekens om moeten? En waarom? Heb jij ooit in de natuur een paard gezien met een deken om dan? NeeIk vind het gewoon grote onzin waarom mensen dat doen bij hun paarden. De meeste vinden het niet eens leuk. Ook is afgevraagd hoe je paard er over denkt?
Vienna2007 schreef:Ach gossie, niet zo boos worden. Niets aan de hand.
Lijkt mij gewoon wat sneu, een 400 grams deken op zp'n klein mormeltje met van die korte beentjes.
ROMEEY schreef:Oh dus jij wilt zeggen dat er paarden zijn die dekens om moeten? En waarom? Heb jij ooit in de natuur een paard gezien met een deken om dan? NeeIk vind het gewoon grote onzin waarom mensen dat doen bij hun paarden. De meeste vinden het niet eens leuk. Ook is afgevraagd hoe je paard er over denkt?
AramisJames schreef:ROMEEY schreef:Oh dus jij wilt zeggen dat er paarden zijn die dekens om moeten? En waarom? Heb jij ooit in de natuur een paard gezien met een deken om dan? NeeIk vind het gewoon grote onzin waarom mensen dat doen bij hun paarden. De meeste vinden het niet eens leuk. Ook is afgevraagd hoe je paard er over denkt?
Sommige paarden worden gewoon intensief gereden... Ik weet niet of jij al een keertje hebt geprobeerd om te gaan hardlopen met een wollen jas aan? Ik heb me per vergissing wel eens te warm aangekleed en ik kan je vertellen, je wordt er niet blij van. Je bent sneller buiten adem en je lichaam moet harder werken om de warmte kwijt te raken. Aangezien ik aan mijn paard merk dat hij daar ook last van heeft, scheer ik hem gewoon en dan moet hij dus dekens op. Daarnaast is er ook het probleem van het uren nat blijven na het rijden, dat je perfect kan oplossen door te scheren.
Verder staat mijn paard gewoon elke dag buiten met z'n vriendjes en kan hij lekker paard zijn. Hij heeft goed passende dekens en hij heeft nergens last van.
Tenslotte zijn er indd de paarden die gewoon snel koud hebben of een deken om moeten om medische redenen
Mijn pony daarentegen wordt niet gereden en die mag lekker teddy worden, krijgt ook enkel een dekentje om bij extreme weersomstandigheden. Ik ben ook niet voor scheren of dekens als het niet nodig is, maar om nou meteen voor alle paarden te zeggen dat het niet nodig is, vind ik erg kort door de bocht..
Citaat:Oh dus jij wilt zeggen dat er paarden zijn die dekens om moeten? En waarom? Heb jij ooit in de natuur een paard gezien met een deken om dan? NeeIk vind het gewoon grote onzin waarom mensen dat doen bij hun paarden. De meeste vinden het niet eens leuk. Ook is afgevraagd hoe je paard er over denkt?
jaimy92 schreef:Romey: Sorry dat ik het zeg maar wat een rare reactie zeg..
Iedereen weet zelf wel wat het beste is voor zijn/haar paard. En je kan paarden uit de natuur niet vergelijken met paarden die dagelijks trainen en hierdoor geen dikke vacht kunnen gebruiken!
Je doet net alsof dekengebruik een soort van mishandeling is