[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 19:00

wortelsussie schreef:
Gladijs schreef:
@wortelsussie de irish 50gr is echt een hele fijne deken, de freedom was nog weleens klam van binnen bij hevige regen maar de irish is altijd perfect! Is ook niet zo heel duur ivm de freedom, je kan even kijken bij http://www.bucaspaardendekens.nl die hebben goede aanbiedingen. Voor de frisse, natte zomer dagen heb ik een bucas Sun shower, nog zo'n prachtige uitvinding van bucas *\o/*
Omdat ik met onderdekens werk, stap ik na 3 jaar irish turnout nu over op de select turnout met stay dry onderdekens, niet meer lang wachten na het rijden tot paardlief droog is, fijn voor mijn koude teentjes en fijn voor paard +:)+ is wel een iets duurdere lijn volgens mij, maar is het voor mij dubbel en dwars waard.

Is het trouwens verstandig om naast de 50 gram een 0 gram te houden of kan ik wel de 0 gram weg laten? Heb een amigo 0 gram voor liners maar aangezien die niet lekker ligt wil ik daarvoor de bucas 50 gram en wilde dan de amigo verkopen maar heb dan geen 0 gram meer. Verstandig of niet?

Ik zou de 0 gr als reserve deken houden mocht de bucas stuk gaat of iets in die richting, maar als je geen reserve deken erbij wil zou ik de 0 gr weg doen. Tussen 0gr en 50gr zit naar mijn ervaring weinig verschil behalve dan dat de bucas 50gr mooi droog onder de deken blijft, qua warmte maakt het niet uit. Als het te warm wordt voor 50 gr heb ik zoals gezegd de sun shower van bucas.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 19:23

ik vind dat toch nog wel verschil maken, met warme dagen met veel regen en wind gooi ik toch liever een hele dunne regendeken op dan een gevoerde

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 20:32

@nouvel ik snap wat je bedoelt maar mijn ervaring is dat gewone regendekens klam worden, het regenjas effect :') tegen de regen maar toch klam van binnen. Met de 50gr irish heb ik dat nooit, vanwege het dunne laagje isolatie.
En het is natuurlijk ook wat je onder warm verstaat, als het warm is en regen en wind heb ik de sun shower van bucas.
Maar goed ieder heeft zijn voorkeur, dus je moet vooral lekker doen wat je zelf wil :j

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 16:34

Wat zouden jullie doen wat betreft het volgende:

Ik heb in augustus vorig jaar (gok ik zo) een Bucas Irish Turnout Light (0/50gr) met afneembare XXS hals (0gr) besteld en een tijdje later een Amigo Pony Plus medium (250gr) met bijpassende afneembare hals (150gr). Tevens twee liners, een van 100gr en een van 200gr. Eind vorig jaar heb ik er een Shires 300gr met 300gr vaste hals bij besteld. Onder alle drie de dekens gebruik ik de liners en dit werkt prima.

Nu ben ik alleen niet zo tevreden over de Bucas en Amigo.. ze liggen mijn pony niet zo mooi, vooral de Bucas niet. De amigo ligt beter, maar daar vind ik de hals eigenlijk wat te breed van, de hals van de Bucas is ook te breed. Daarbij heeft mijn pony een sportcoupe en bij de overgang/sluitingen van de afneembare halzen verliest hij manen.. wellicht door het klittenband van de Bucas, wellicht doordat hij een hoge schoft heeft en de dekens daardoor meer 'druk' geven op zijn hals oid.

Oftewel: ik ben niet tevreden en wil andere dekens gaan kopen. Maar nu zit ik weer in het dilemma welke dekens ik dan aan zou schaffen.. Bij voorkeur koop ik er één terug waarbij ik met liners kan werken. Ik zat zelf te denken aan de Rhino Pony Plus Medium (200gr) met vaste hals (0gr) en evt de Rhino Wug als regendeken. Nou wil ik eigenlijk alleen maar dekens met vaste halzen ivm de manen en omdat mijn pony een enorme smeerkees is. Evt is een andere 0gr deken ook goed zodat ik met liners de deken 'dikker' kan maken, maar een 0gr hals is misschien wat te koud in de periode voordat hij de 300gr deken met 300gr hals op krijgt. Wie of wie heeft ideeën die mij verder kunnen helpen? :D

Nies_

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 17:01

Ben je over de shires ook niet tevreden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 18:18

Afbeelding
Afbeelding

Wat denken jullie? Ik vind hem niet te kort?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 18:21

Eerder te lang dan te kort. Ik vind hem met buik singels netjes denk ik goed passen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 18:22

Nou het scheelt nog geen 2 cm of zijn billies waren bloot denk ik :p

Buiksingels had ik nog niet goed gedaan verder, ding gaat nu toch de kast weer in tot het weer wat warmer wordt, hihi :D. Thanks voor je reactie :D.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 18:51

Willen jullie mee kijken? Bucas irish turnout extra, maat 195. Deken heb ik al een tijd en wil de light aanschaffen. Zou een maat kleiner 190 haar beter passen of gewoon 195?

Afbeelding

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 20:15

Kwa lengte zou 190 denk ik mooier passen maar ik weet niet hoe ruim de borst zit dus er is een kans dat die dan te krap gaat worden bij een maat kleiner.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 20:52

Hij lijkt mij ook wat lang aan de achterkant, moet je oppassen dat 'ie niet naar achteren gaat trekken daardoor.

De Rambo hierboven ziet er netjes uit hoor, niet te klein, eerder wat ruim zo op de foto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:18

Mijn andere rambo komt pas 15 maart, beetje jammer van de levertijd :')

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:37

Beloven schreef:
Mijn andere rambo komt pas 15 maart, beetje jammer van de levertijd :')

Wachten is nooit leuk :')

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:38

Deken trekt niet naar achter, 3e winter nu nooit schuurplekken gehad. Bij de borst zit die wel ruim maar idd twijfel ik of die dan te krap wordt. Iedergeval qua lengte zeggen jullie dat een maat kleiner kan. Dan durf ik nu wel een maat kleiner te bestellen en als die niet past hoop ik dat ik m terug kan sturen! Bedankt

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 00:29

Nies_ schreef:
Ben je over de shires ook niet tevreden?
Ja, dat wel. Alleen heb je die niet in 1200D en dunner gevoerd helaas.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 00:34

Ik zou voor Rhino gaan Ayla, die liggen meestal heel netjes op pony's.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 00:48

Maar het 'probleem' is welke ik dan moet kiezen.. aangezien ik eigenlijk alleen dekens met vaste halzen wil en eigenlijk ook meer dan een 0gr hals.. dus dan vallen de wug en all in one eigenlijk al af terwijl dit de enige dekens waren die ik op het oog had.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 09:01

Ik heb vorige week goedkoop een zo goed als nieuwe 2e hands liner kunnen kopen. Mijn ma zij al we maken hem korter. Hij heeft 6,0 en ik kocht 6,6. En serieus ik snap er niks van. Hij zit perfect

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 21:10

Hi!
Ik komen even binnenvallen, ik ben opzoek naar een nieuwe zweetdeken/transportdeken.
Het liefste iets wat bij mijn eskadron Royal Navy bonthalster past.
Nu neig ik naar de dekens van Rambo. Omdat die RVS sluitingen hebben, en dat vind ik erg belangrijk. Daarnaast ook een goede vochtopname.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Rambo Grand Prix Helix Sheet en de Rambo Airmax Cooler.
http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... 316?v=True
http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... 332/54409/
Welke is beter? Ik heb geen idee haha.
Andere suggesties zijn ook welkom. :)

Alvast bedankt!

_BlingBling_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 04:57

Hallo bokkers :)

Gisteren, 04-03, was het dramatisch weer natuurlijk :(
Mijn paard heeft het grootste gedeelte van de dag in de regen gestaan onder een
300 grams NIKA deken. Mijn stalgenootje haalde haar binnen en die vertelde dat ze nat was onder de deken.

Nu ben ik even benieuwd naar jullie ervaringen met NIKA dekens. Deze deken is nieuw, net een paar maanden oud. Ik zoek nog een ongevoerde regendeken maar ik twijfel nu of ik nog een keer voor een NIKA zou gaan

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 08:39

Vanaf volgende week woensdag verblijft mijn paard voor twee maanden 's nachts op een buitenstal. Dwz geen schuilstal, maar een dichte stal, waarbij het bovenluik van de staldeur open staat.
Maar ik weet niet wat ik moet doen met de dekens.
Hij is nu ongeschoren en staat op 200 gr, mar vanaf donderdag wordt het overdag max 9 graden en 's nachts 2/3 graden. Ik zou het voor overdag dan op 100 gr + hals zetten, maar hoe is dat 's nachts in een dichte, buiten stal?
Ik ben niet in de gelegenheid om 2x per dag te wisselen.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 08:49

Jotoma schreef:
Vanaf volgende week woensdag verblijft mijn paard voor twee maanden 's nachts op een buitenstal. Dwz geen schuilstal, maar een dichte stal, waarbij het bovenluik van de staldeur open staat.
Maar ik weet niet wat ik moet doen met de dekens.
Hij is nu ongeschoren en staat op 200 gr, mar vanaf donderdag wordt het overdag max 9 graden en 's nachts 2/3 graden. Ik zou het voor overdag dan op 100 gr + hals zetten, maar hoe is dat 's nachts in een dichte, buiten stal?
Ik ben niet in de gelegenheid om 2x per dag te wisselen.

Als het kan zou ik de hals er op stal afhalen.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 09:00

Ivm eczeem gaat de hals erop, dus eraf gaat hij niet. Ik dacht eerder dat het op stal kouder is dan buiten, zeker gezien hoe hij nu binnen staat.
Dus wat voegt de hals af doen dan toe?

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 09:29

roooooss schreef:
Hi!
Ik komen even binnenvallen, ik ben opzoek naar een nieuwe zweetdeken/transportdeken.
Het liefste iets wat bij mijn eskadron Royal Navy bonthalster past.
Nu neig ik naar de dekens van Rambo. Omdat die RVS sluitingen hebben, en dat vind ik erg belangrijk. Daarnaast ook een goede vochtopname.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Rambo Grand Prix Helix Sheet en de Rambo Airmax Cooler.
http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... 316?v=True
http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... 332/54409/
Welke is beter? Ik heb geen idee haha.
Andere suggesties zijn ook welkom. :)

Alvast bedankt!

De Rambo Helix is nog best een stevige dichtgeweven zweetdeken. Met normale temperaturen in bv de zomer is deze wel erg warm om in de trailer te dragen. Dan zou ik eerder kiezen voor de Airmax. Maar voor kouder weer zoals vroeg in het voorjaar en of herfst zou de Helix heel goed kunnen. De Helix heeft een hele mooie pasvorm, stevige deken, persoonlijk vind ik het meer neigen naar een transportdeken dan een zweetdeken :-)

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 09:34

Beloven schreef:
[ [url=m/NNyh5x.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/IN32NY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat denken jullie? Ik vind hem niet te kort?

Ik vind de deken nogal aan de ruime kant als ik dat zo bekijk. De achterkant valt ruim over de staartaanzet en onder bij de buik oogt de deken erg lang en ruim. Nu kan het een vertekenend beeld geven natuurlijk, persoonlijk zou ik voor de zekerheid toch ook een maatje kleiner gepast hebben.