wortelsussie schreef:Gladijs schreef:@wortelsussie de irish 50gr is echt een hele fijne deken, de freedom was nog weleens klam van binnen bij hevige regen maar de irish is altijd perfect! Is ook niet zo heel duur ivm de freedom, je kan even kijken bij http://www.bucaspaardendekens.nl die hebben goede aanbiedingen. Voor de frisse, natte zomer dagen heb ik een bucas Sun shower, nog zo'n prachtige uitvinding van bucas![]()
Omdat ik met onderdekens werk, stap ik na 3 jaar irish turnout nu over op de select turnout met stay dry onderdekens, niet meer lang wachten na het rijden tot paardlief droog is, fijn voor mijn koude teentjes en fijn voor paardis wel een iets duurdere lijn volgens mij, maar is het voor mij dubbel en dwars waard.
Is het trouwens verstandig om naast de 50 gram een 0 gram te houden of kan ik wel de 0 gram weg laten? Heb een amigo 0 gram voor liners maar aangezien die niet lekker ligt wil ik daarvoor de bucas 50 gram en wilde dan de amigo verkopen maar heb dan geen 0 gram meer. Verstandig of niet?
Ik zou de 0 gr als reserve deken houden mocht de bucas stuk gaat of iets in die richting, maar als je geen reserve deken erbij wil zou ik de 0 gr weg doen. Tussen 0gr en 50gr zit naar mijn ervaring weinig verschil behalve dan dat de bucas 50gr mooi droog onder de deken blijft, qua warmte maakt het niet uit. Als het te warm wordt voor 50 gr heb ik zoals gezegd de sun shower van bucas.