Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:49

OMG 800 gram:')

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:58

Tsja. Ik zou dat voor mijn paard ook wat overdreven vinden. Mijn paard word nooit geschoren en heeft max 400gr op. Maar dat is als het 10 graden vriest. Meestal heeft hij maar 200 op in de winter.

Maar ik kan best snappen dat als je een wat kouwelijk paardje hebt wat geschoren is dat je er 800gr op gooit. Paard heeft op zo'n mom geen vacht meer. Dus dan heb je soms nou eenmaal zwaar geschut nodig om het beestje warm te houden.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 22:14

Darkness85 schreef:
Tsja. Ik zou dat voor mijn paard ook wat overdreven vinden. Mijn paard word nooit geschoren en heeft max 400gr op. Maar dat is als het 10 graden vriest. Meestal heeft hij maar 200 op in de winter.

Maar ik kan best snappen dat als je een wat kouwelijk paardje hebt wat geschoren is dat je er 800gr op gooit. Paard heeft op zo'n mom geen vacht meer. Dus dan heb je soms nou eenmaal zwaar geschut nodig om het beestje warm te houden.

ja zo doe ik het met mijn paard ook :) , maar dat van dat 800 gr, ik kom op veel dressuur stallen en daar zijn ze allemaal geschoren en staan ze overdag buiten . maar eentje met 800 gram? nee dat heb ik echt nog nooit gehoord hoor :P

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 22:15

oow dat is echt niet overdreven hoor daar staan er nog veel meer met 800 gram op in de winter

Candeletta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 22:20

mijn paardjes hebben ook al een deken op, maar ik heb stallen die bijna buiten staan (ze staan in een loods met een roldeur, srry als het onduidelijk is) dus als de wind erop staat kan het heel koud zijn..
2 hebben een regendeken, dus die is niet heel dik..
de andere 2, die wat meer op de tocht staan hebben een gwn winter deken.. maar als het zonnetje schijnt staan ze soms wel zonder deken buiten.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 22:21

@ MaritAriel:

Op mijn vorige stal waren er een stuk of 3 die onder 800gr stonden. En eentje zelfs onder 1000gr. Maar dat waren wel erg ielerige paardjes die hoog in het bloed stonden. En ik moet zeggen, ze voelden er gewoon aangenaam warm onder. Niet kokend heet. Ze voelde er het zelfde onder aan als mijn paard (KWPN Tuigpaard) ongeschoren onder z'n 200 grammetje... :=

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 22:22

Echt niet gek nee. Hier staan de geschoren pony's die 24/7 buiten staan ook met 800 in de winter. nouja als ze dat nodig hebben dan :j Nu is het 's nachts tegen het vriespunt en staan ze met 280 en dat is nog wel eventjes genoeg

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 22:35

Jeetje 800 gr en 1000 gr vind ik wel erg veel hoor. Mijn dikste deken is 500 gr en die heb ik ook vorig jaar bij Cin nog niet gebruikt. Maar goed toen had ik niet geschoren. We zien wel hoe koud het gaat worden.
Het blijft toch per paard verschillend.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 22:42

Vanmorgen heb ik m geschoren en heb ik de 300 grams opgedaan

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 22:52

Hmm,
die van mij heeft nu een 0 grams regendeken met fleecevoering, zolang het weer nog zo blijft schommelen houd ik dat nog even zo. maar als het echt kouder gaat worden, krijgt hij een waterdichte deken 150 grams op. Daarna 300 grams winterdeken. En mocht het belachelijk koud worden (waar ik niet van uit ga)
dan kan der ook nog 200 gram staldeken eronder.
en dan heb ik verder nog tonnen fleece, canvas en regendekens.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 23:02

Sappos schreef:
Echt niet gek nee. Hier staan de geschoren pony's die 24/7 buiten staan ook met 800 in de winter. nouja als ze dat nodig hebben dan :j Nu is het 's nachts tegen het vriespunt en staan ze met 280 en dat is nog wel eventjes genoeg

geschoren en dan 24/7 en dan 800 gr , ja dat begrijp ik maar ik had het eigenlijk meer over 800 gr en dan binnen . :)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 23:05

De mijne staat nu onder de 100g deken. Ik heb nog een 300 liggen, hier wacht ik echt mee totdat het overdag ook kouder wordt hoor.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 23:06

Doe er wel alles aan om ze zo warm mogelijk te houden. Halsdekens en onbeperkt hooi maarja met die vieze gure wind. Heb ze liever met 800 gram buiten dan met 300 gram binnen :) Binnen vind ik het ook idioot, lijkt me niet nodig, buitenstal misschien weer als uitzondering. Nu kijk ik naar wat ze aangeven. Overdag eventjes zonder deken in het zonnetje maar 's nachts is het echt fris al. Voer ze pas laat zodat ik zeker weet dat ze het 's nachts niet koud hebben. In het ergste geval kan ik ze wel naar binnen doen want heb gewoon 2 stallen (niet bij de wei alleen). Met dagenlang non stop regen staan ze gewoon een nachtje of wat meer binnen om op te drogen en droog te kunnen liggen. Met extreme sneeuw staan ze 's nachts binnen en bij echt extreem weer houd ik ze binnen en gooi ze een paar uur los. Als ik ze zo moet inpakken en niet meer warm krijg dan houdt het gewoon op :j

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 23:08

Ik heb vandaag geschoren en heb nu een 200 grams met hals op en als ik nog een keer scheer doe ik een 450 grams op , mijn paard staat overdag buiten en s nachts op stal wel bij de buitenkant dus niet echt warm daar.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 07:24

Darkness85 schreef:

Ik heb max 200 gr en als het echt de spuigaten uit loopt met de vorst dan heb ik nog een 200 gr, dus in totaal 400 gr.
Maar dit is in zeer uiterste gevallen en nog nooit vaak voor gekomen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 08:46

Vanavond gaat de regendeken maar weer op, vanaf morgen zou het weer gaan regenen.
En nu zal het wel afgelopen zijn om de deken eraf te kunnen doen.
Maar ze heeft nog mooi een paar dagen kunnen genieten, vandaag overdag nog geen deken op.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 09:58

Vandaag de honderdgrams op, shet is geschoren. Hier schijnt de zon nog ff.
Vanavond gaat de tweehonderdgrams op, gaat regenen en bewolkt dus voelt direct een stuk minder warm aan.

Ik zou graag nog een vierhonderdgrams regendeken willen voor mn shet, maar zie geen dekens die hoger gaan dan driehonderd..... Iemand een adresje

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:10

Mijn paard is vorige week helemaal geschoren, had eerst 0 grams op, na het scheren een 200 grams met 0grams hals. Deze houdt ze op tot het overdag rond de 10 graden wordt, dan komt er een 200grams onder. En als het echt koud wordt, dan komt er een 400 grams onder, dus in totaal 600 grams. Paard gaat elke dag om 8 uur de wei in tot een uur of 8/9 savonds.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:24

MiniLoe schreef:
Vandaag de honderdgrams op, shet is geschoren. Hier schijnt de zon nog ff.
Vanavond gaat de tweehonderdgrams op, gaat regenen en bewolkt dus voelt direct een stuk minder warm aan.

Ik zou graag nog een vierhonderdgrams regendeken willen voor mn shet, maar zie geen dekens die hoger gaan dan driehonderd..... Iemand een adresje

Ik neem dan aan dat jouw shet in de sport loopt?
Mijn shet heeft echt al vanaf september dr eigen winterjas aan...

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:31

Nee mijn shet loopt niet in de sport, is hoefbevangen geraakt en kon dr vacht niet meer goed regelen.
Mn andere shet staat ook lekker in zn eigen winterjas, maar die is gezond

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:33

Die van mij is ongeschoren en heeft nu een 150 a 200 grams deken op. :j Hij kan zelf kiezen of hij snachts buiten staat of in zijn stal. Maximale wat hij tot nu toe in de winters opgehad heeft is een 500 grams deken met fleecedeken eronder. :j

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:38

de mijne staat nog steeds gewoon bloot buiten maar begin nu een beetje te twijfelen of ik s'nachts een dekentje op moet gaan leggen. Zit wel gewoon lekker dik in zijn vacht, hij rijd 3x per week dressuur/springen en op zondag buitenrit. Wat denken jullie?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:39

Ligt eraan wat je zelf wilt.. Om de vacht nu nog te gaan bestrijden denk ik dat je te laat bent. Waarom wil je hem onder een deken als het zo ook goed gaat? Dan zou ik hem gewoon bloot laten. :j

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:42

nee de vacht hoef ik niet te gaan bestrijden hoor maakt mij niks uit dat hij wintervacht krijgt. Maar omdat het nu sommige nachten nachtvorst word opgegeven zat ik een beetje te twijfelen. Hij zweet opzich ook niet heel erg snel en veel dus hij heeft opzich nog nergens ''last'' van, na het rijden als hij gezweet heeft wel een zweetdekentje maar die gaat er s'ochtends weer af.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:44

Bij mij hebben ze een winterdeken op, denk 200 grams ofzo. Mijn jongste heeft in een record tijd een verschrikkelijke donzen vacht ontwikkeld... De andere blijft altijd wel kort in het vel. En mijn oudje (24/7 buiten) staat nog zonder deken. Die krijgt er volgende week 1 op, omdat het nu s'nachts ook al vriest (zoals vd week). Althans, in Brabant dan.