[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 00:03

Yenni schreef:
Ik wil graag nog iets meer informatie over de horseware rhino dekens voor ik over ga tot verkoop.
Want goedkoop zijn ze niet. :o

Zijn ze qua pasvorm vergelijkbaar met de Amigo dekens?

Zijn alle Rhino dekens met het speciale waterdicht systeem? Dus dat de waterdichte laag onder de bovenlaag zit ipv een coating over de bovenlaag zoals amigo?

Ik heb intresse in de wug maar wil ook liners gebruiken. Maar die kun je daar niet aan bevestigen. Moet ik de liner persee bovenaan bevestigen? Of is achteraan aan de ringetjes ook goed?

Ik vind ze qua pasvorm inderdaad aanleunen bij Amigo, maar ze zijn iets ruimer. Als in, er is meer stof en het deken is iets langer, niet qua maat.

Volgens mij wel. Het staat ook op de zak waar ze in geleverd worden dus als je in een fysieke winkel gaat kijken kan je dat nakijken. Anders op de site: https://www.horseware.com/en-eu/technol ... er-section

Geen idee. Nooit gedaan.

Celebi

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 00:13

Na 1 jaar? Bij mij was de tweede binnen een week al lek. _O-

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 00:14

Nog duurder geintje dan, elke week een nieuwe :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 10:57

ikbencarmen schreef:
Hebben er meer mensen ervaring met dat de bucas smartex scheef zakt? Van voor past hij netjes en hij is absoluut niet te groot, maar ondanks dat blijft hij scheef zakken en elke keer naar dezelfde kant.
Ik heb sinds kort ook een ongevoerde amigo deken en die blijft wel perfect liggen.

Iemand ideeën om dit op te lossen?

Mijn Bucas dekens trekken ook scheef helaas :( andere jaren hier ook wel last van gehad maar na een tijdje bleven ze ineens uit het niks wel netjes zitten. Geen idee waar dit aan ligt maar dit jaar blijven ze scheef trekken. Smartex nog niet op gehad dit jaar maar de Anniversary en de recuptex light trekken scheef.

Is er iemand die met mij mee zou willen kijken adh van het paard welke deken eventueel zou kunnen passen? Heb de Horseware dekens op het oog maar heb een beetje schrik voor doorlekken van de dekens.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 11:31

Bij Bucas geen last van scheef trekken, maar wel dat het magneetje van borstsluiting faalt. Dan gaat 1 kant van borstflap zo naar binnen krullen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 12:05

Mijn Smartex lag ook altijd scheef. Is veel gehoord euvel volgens mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 12:10

Meestal zijn ze dan toch te groot of passen simpelweg niet goed.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 12:13

Volgens mij ook een combi tussen stay-dry en de vacht. Het schuift niet zo lekker terug.

Connaisseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 12:21

Helaas mijn bestelling van 25-10 geannuleerd bij Agradi, zij verwachten de Bucas Irish high neck pas 15-11 binnen te hebben. Nu twijfel ik sowieso over de pasvorm omdat de anniversary te strak was op de borst. Zonder schouderplooien lijkt het me dan sowieso te krab?

zijn er nog meer suggesties voor een high neck deken ongeveer 50/100 gram die ik kan proberen?
Vind deze wel mooi maar als deken voor erbij beetje duur :+
https://www.agradi.nl/rambo-wug-turnout ... gjEALw_wcB
Laatst bijgewerkt door Connaisseur op 06-11-23 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 12:23

Spenk schreef:
Meestal zijn ze dan toch te groot of passen simpelweg niet goed.

Te groot is die van mij zeker niet! Pasvorm is niet meer goed voor die van mij. Maar vreemd genoeg lag de deken andere jaren na een tijdje ineens wel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 12:24

Connaisseur schreef:
Helaas mijn bestelling van 25-10 geannuleerd bij Agradi, zij verwachten de Bucas Irish high neck pas 15-11 binnen te hebben. Nu twijfel ik sowieso over de pasvorm omdat de anniversary te strak was op de borst. Zonder schouderplooien lijkt het me dan sowieso te krab?

zijn er nog meer suggesties voor een high neck deken ongeveer 50/100 gram die ik kan proberen?

De irish heeft schouderplooien.

Je kan een wug van hoeseware proberen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 12:39

Connaisseur schreef:

De rhino wug? https://www.agradi.nl/rhino-wug-turnout ... -check.htm
Met code wetruiters5 krijg je nog 5% extra korting.
Ik weet niet wat je budget is natuurlijk.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 12:41

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 12:45

manzano schreef:
Volgens mij ook een combi tussen stay-dry en de vacht. Het schuift niet zo lekker terug.

Mijn smartex ligt nooit scheef. Vorige ook niet, ook niet op vorige paarden := Irish ook niet.

Magneten doen het bij elke deken goed behalve bij de recuptex, maar dat is ook de enige die ik achteraf in een kleinere maat had moeten pakken. Met passen en 1e tijd lag die goed, tijdens blessure en daarna valt hij ineens langer :+ bouw en bespiering anders geworden. Is ook meteen de enige die te groot is in deze maat. Die wil soms wat scheef trekken, maar dat is maar net een klein beetje.

Connaisseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 13:21

manzano schreef:
Connaisseur schreef:

De rhino wug? https://www.agradi.nl/rhino-wug-turnout ... -check.htm
Met code wetruiters5 krijg je nog 5% extra korting.
Ik weet niet wat je budget is natuurlijk.

Die heb ik nu inderdaad besteld, alleen iets minder mooi haha. Eerste deken met een halve hals, lijkt me met deze wind en regen ideaal. Wel bescherming maar nog niet te warm.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 13:30

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 13:56

manzano schreef:
lies schreef:
Ik heb de equitheme 50 gram onder mijn Rhino 0 gram. Past perfect. https://www.ruitersportruinen.nl/Webwin ... grams.html

Is die glad van binnen en clips aan de achterkant? Ziet er super uit.

Ja, heeft clips en ja, is glad van binnen. Voor dit geld echt een prima onderdeken

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 13:59

Top! Ga ik die proberen. Dank je wel.

Fika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 15:40

Ondertussen bij de Bucas dekens aangekomen.
Deze zit bij de borst op zich wel goed, al zit hij op de foto iets scheef.
Op de schoft trekt hij na korte tijd helaas weer iets naar achteren.
En na een paar rondjes lopen hangt de hele deken een stukje naar links.

Afbeelding
Afbeelding

Ik ga nu de volgende dekens bestellen:
Kavalkade Alaska IV
HKM Champion
HH Thor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 15:42

Deze deken is de groot zeker 1 maat misschien wel 2...

Fika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 15:46

Zou het? Ik twijfelde erover. De naad van de staartflap ligt redelijk op de staartaanzet.
Als ik één maat kleiner bestel, zou hij dan recht kunnen blijven liggen? Of is dat echt een combi van de bouw van het paard en de pasvorm van de deken?

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 15:53

Fika schreef:
Zou het? Ik twijfelde erover. De naad van de staartflap ligt redelijk op de staartaanzet.
Als ik één maat kleiner bestel, zou hij dan recht kunnen blijven liggen? Of is dat echt een combi van de bouw van het paard en de pasvorm van de deken?

Zeker een maat te groot, de deken zakt als het ware nog iets uit in gebruik ook.
Ik heb deze deken ook, de enige waar ons paard geen schuurplekken van op de schouders krijgt, dus heel blij mee al had de borstsluiting wat lager gemogen...
Maar ons paard heeft een lastig lijf, smal, lang en mega schoft.

Fika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 15:54

Hier precies net zo inderdaad. Ik ga kijken of ik in ieder geval 1 maat kleiner kan passen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 16:52

Fika schreef:

Ja de billen moet echt uitsteken. Anders zakt je deken naar achteren over de schoft en gaat trekken en scheefhangen.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 19:22

Al die regen van vanmorgen heeft ingeregend bij de borst, liner bij de schouders zeiknat. Ligt nu maar thuis te drogen. Zo klaar met die regen. Ging al die weken goed... dus apart dat het nu is gebeurd.