Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
simongek schreef:Je kan het belachelijk vinden maar heb op meerdere stallen gestaan en de mensen die tig x moesten scheren hadden bijna allemaal weinig grams op of stapten in vries kou zonder deken in en uit.tijdje zonder deken ff frisse neus halen etc.
Yvank_ schreef:Jij hebt duidelijk geen ervaring met een paard met abnormale vachtgroei.
Ons paard staat compleet lusteloos zwetend in stal/wei als we niet zoveel scheren. We hebben het niet over een beetje zweten, maar in niks doen al zweten.
Paard is overigens deze week getest op PPID. Maar feit blijft dat die enorme vacht aanmaakt.
bellehorses schreef:Ik ga dit jaar mijn pony ook helemaal scheren. Dit wordt echter wel de eerste keer. Nu zie ik voorbij komen dat sommige wachten tot nadat de wintertijd is ingegaan.. Wat is daar de reden voor?
_bloempje01_ schreef:Bij merries is dit vaak in het najaar de lever die het wat zwaarder te voordeuren krijgt, waardoor ze ineens in hun haar "schieten". Alleen wacht ik alsnog gewoon tot het kouder en een normale tijd is, om te scheren.