Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Citaat:maar dan is het toch inderdaad logisch dat een ongeschoren paard met een 400 grams deken het koud heeft?
MaritAriel schreef:golddigger08 schreef:ik wil mijn beestje dinsdag gaan scheren en dan een 200 grams deken op gaan doen. hij staat nu zonder iets.
hij brengt de meeste tijd door in zijn buitenstal. dit is dan wel redelijk toch??
en als hij de paddock in gaat? 0 grams regendeken, zweetdeken of helemaal geen deken op doen?
geen deken is mijn voorkeur . 0 grams haalt na mijn idee niks uit en werkt eigenlijk alleen maar tegen als het toch wat frisjes is . Zonder deken kan hij zijn haren nog recht op zetten omzich warm te houden. met zo'n 0 grams niet . Maar das mijn mening
zap schreef:Een geschoren paard zet je toch niet zonder deken buiten als er geen zon is? Je haalt zijn vacht eraf en laat het hem maar uitzoeken...? Dat vind ik zielig. Een paard wat geen deken op heeft kan prima zonder deken staan, maar als je een paard zijn jas eraf haalt moet je wel zorgen voor vervanging imo. En natuurlijk kan met dit weer de deken best even af, maar zodra de zon weg is, is het gewoon fris en moet je zijn weggeschoren jas wel vervangen...
MaritAriel schreef:golddigger08 schreef:daar geef ik je gelijk in, maar als hij gaat rollen in een plas, en het is fris weet ik niet of dat nou handig is met zijn mini vachtje. vandaar de regendeken.
maar dan vraag ik me altijd af, als hij zo kort in het vacht zit. kunnen die mini haartjes dan nog wel warmte biede ook al staan ze recht op??
sharonindezz, hihi ik ben zeker zuinig op hem. het is ook echt mijn nummer 1 en ben onwijs dol op m.
zolang hij nog niet met deken heeft gestaan kan hij dat allemaal nog hebben , wat ik heb is een regendeken die licht gevoerd is , 75 gr. Dat is net lekker en houd haar toch warm . ik gebruik hem voor de overgang zomer / herfst of winter / lente.
Citaat:Ik zie net deze reactie van je.
Ik ben het nog niet niet met je eens hoor. Ik vind het te weinig. Een paard heeft nu toch al een aardig vachtje en dat haal je er van af. Ik vind zonder deken echt niet kunnen dan (ja met dit weer, maar niet als de zon weg is of als het iets regent). Een paard kan zich dan echt niet warm genoeg houden hoor.
Jouw situatie kan je ook niet helemaal vergelijken, want die van jou is niet geschoren. Dan kan het makkelijk, want je paard heeft toch een vachtje, maar een geschoren paard heeft dat niet.
Citaat:Een geschoren paard zet je toch niet zonder deken buiten als er geen zon is? Je haalt zijn vacht eraf en laat het hem maar uitzoeken...? Dat vind ik zielig. Een paard wat geen deken op heeft kan prima zonder deken staan, maar als je een paard zijn jas eraf haalt moet je wel zorgen voor vervanging imo. En natuurlijk kan met dit weer de deken best even af, maar zodra de zon weg is, is het gewoon fris en moet je zijn weggeschoren jas wel vervangen...
MaritAriel schreef:Citaat:Een geschoren paard zet je toch niet zonder deken buiten als er geen zon is? Je haalt zijn vacht eraf en laat het hem maar uitzoeken...? Dat vind ik zielig. Een paard wat geen deken op heeft kan prima zonder deken staan, maar als je een paard zijn jas eraf haalt moet je wel zorgen voor vervanging imo. En natuurlijk kan met dit weer de deken best even af, maar zodra de zon weg is, is het gewoon fris en moet je zijn weggeschoren jas wel vervangen...
en hier had ik het over het moment dat het paard nog NIET geschoren was . Als hij wel geschoren is kan hij uiteraard niet zonder deken staan.