[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 17:47

Ik wil graag nog iets meer informatie over de horseware rhino dekens voor ik over ga tot verkoop.
Want goedkoop zijn ze niet. :o

Zijn ze qua pasvorm vergelijkbaar met de Amigo dekens?

Zijn alle Rhino dekens met het speciale waterdicht systeem? Dus dat de waterdichte laag onder de bovenlaag zit ipv een coating over de bovenlaag zoals amigo?

Ik heb intresse in de wug maar wil ook liners gebruiken. Maar die kun je daar niet aan bevestigen. Moet ik de liner persee bovenaan bevestigen? Of is achteraan aan de ringetjes ook goed?

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 17:55

Slmt9 schreef:
manzano schreef:
Ik heb nooit problemen gehad met de Rambo, dus hou mn hart vast met de nieuwe uit nieuwe lijn als ik dit zo lees.
Op zich is de waterkolom van Rambo 10.000 dacht ik.
Vervelend dat de amigo niet sterk genoeg is. Is wel fijne deken.

Alleen de supreme is 10.000 de anderen 3000.

Ik zit net in het label van de nieuwe Rambo original te kijken en daar staat dat alle horseware Ireland dekens 10.000 of meer zijn. Dus zelf beweren ze het ook.

Afbeelding

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 17:57

Heeft er iemand een goede maattabel hoe ik kan zien welk deken mijn paard past? Ik denk dat hij 205 heeft, maar wil het even nameten voordat ik een regendeken aanschaf.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 18:45

Moeten ze even aanpassen op de website dan. Daar las ik laatst ook 3000 op alle dekens. Vond het al zo weinig voor een duur merk.

_soraja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 19:16

Afbeelding
De bilriem van mijn amigo bravo is bij de rode cirkel op de foto los gegaan. Iemand een tip hoe je dat kunt repareren zonder naaimachine? Ik heb het al geprobeerd te plakken met Bizon Tix, maar na één dag hing hij alweer los.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 20:11

Ik lees mee voor de Amigo. Hier precies hetzelfde. Bilkoord al meerdere keren met speciaal draad terug vastgenaaid maar gaat toch telkens op die plek weer kapot. -O-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 20:20

Zertab schreef:
Heeft er iemand een goede maattabel hoe ik kan zien welk deken mijn paard past? Ik denk dat hij 205 heeft, maar wil het even nameten voordat ik een regendeken aanschaf.

Met een cm of een touwtje wat je daarna meet. Het zijn centimeters dus je wilt gewoon weten hoelang het is van midden van de borst tot kont/staart aanzet. Vooral niet te lang nemen ook.

Dat is het betrouwbaarste, tabellen juist niet.

ikbencarmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 20:23

Hebben er meer mensen ervaring met dat de bucas smartex scheef zakt? Van voor past hij netjes en hij is absoluut niet te groot, maar ondanks dat blijft hij scheef zakken en elke keer naar dezelfde kant.
Ik heb sinds kort ook een ongevoerde amigo deken en die blijft wel perfect liggen.

Iemand ideeën om dit op te lossen?

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 20:56

Yenni schreef:
Ik wil graag nog iets meer informatie over de horseware rhino dekens voor ik over ga tot verkoop.
Want goedkoop zijn ze niet. :o

Zijn ze qua pasvorm vergelijkbaar met de Amigo dekens?

Zijn alle Rhino dekens met het speciale waterdicht systeem? Dus dat de waterdichte laag onder de bovenlaag zit ipv een coating over de bovenlaag zoals amigo?

Ik heb intresse in de wug maar wil ook liners gebruiken. Maar die kun je daar niet aan bevestigen. Moet ik de liner persee bovenaan bevestigen? Of is achteraan aan de ringetjes ook goed?

Volgens mij hebben alle rhino's die technologie. Ik heb een original en een wug. Bij beide gebruik ik liners en dit gaat perfect, ook bij de wug zonder de clipjes aan de voorkant!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 21:06

MyWishMax schreef:
Zertab schreef:

Met een cm of een touwtje wat je daarna meet. Het zijn centimeters dus je wilt gewoon weten hoelang het is van midden van de borst tot kont/staart aanzet. Vooral niet te lang nemen ook.

Dat is het betrouwbaarste, tabellen juist niet.

Oké! :)

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 21:44

Ik ben op zoek naar een 50 gram liner voor een horseware deken. Hoeft niet per se van horseware zelf te zijn. Ik krijg het zelf niet goed gevonden dus zou graag jullie ideeën horen :)

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 21:52

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 21:52

XladyX schreef:
Slmt9 schreef:

Alleen de supreme is 10.000 de anderen 3000.

Ik zit net in het label van de nieuwe Rambo original te kijken en daar staat dat alle horseware Ireland dekens 10.000 of meer zijn. Dus zelf beweren ze het ook.

[ [url=m/szEyHh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ah misschien is dat nieuw? Hebben ze misschien toch wat gedaan met al die lekkage meldingen :Y)

Celebi schreef:
Moeten ze even aanpassen op de website dan. Daar las ik laatst ook 3000 op alle dekens. Vond het al zo weinig voor een duur merk.

Maar dat was dus wel altijd zo. Dus ja, inderdaad weinig voor zo'n duur merk. Zou mooi zijn als dat nu aangepast is.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 22:40

Ik heb een tweedehands Rhino overgenomen, erg tevreden over. Goede pasvorm, ligt netjes, prima waterdicht. Heb t oudere model met de losse haakjes om evt de hals aan te doen.
Ik zou rustig nog weer voor Rhino gaan.
Ook een weatherbeeta gepast van stalgenote, ook mooie deken. Wel ietsjes hoger qua snit

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 22:51

Zie nu dat het ook op het boekje van mn amigo bravo staat. Kijk daar nooit in haha.
Dat is dus niet nieuw, deken/boekje zijn 2 jaar oud.

Iemand hier een nieuwe Rambo supreme???
Afbeelding
Hoort dit (de bovenste klittenbandsluiting) zo ver uit elkaar te zitten?? Als ik het vast maak trekt hij de voorkant bij elkaar. Bij de Amigo sluit dit gewoon netjes bij elkaar aan.

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 22:58

Ik had een scheur aan de binnenkant van mijn Rhino helaas. Dat kan gebeuren. Dus hop deken richting mijn moeder die vroeger als jonge meid een tijd naaister is geweest.
Die sprak echt schande van de stof die aan de binnenkant zit. Niet de vulling trouwens. Dun en van zeer slechte kwaliteit. En zij heeft er echt verstand van. Daar schrok ik toch wel van. En heb het even vergeleken met mijn Weatherbeeta. Ze heeft wel gelijk. De voering van Weatherbeeta is veel steviger dan die van de Rhino. Ook is de Rhino al vrij versleten na 1 winter. Overal al kleine gaatjes.
Heeft de Rambo ook zo’n dunne slechte stof aan de binnenkant?

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 23:03

manzano schreef:
Zie nu dat het ook op het boekje van mn amigo bravo staat. Kijk daar nooit in haha.

[ [url=m/yoBbCp.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hoort dit (de bovenste klittenbandsluiting) zo ver uit elkaar te zitten?? Als ik het vast maak trekt hij de voorkant bij elkaar. Bij de Amigo sluit dit gewoon netjes bij elkaar aan.

:+ hahaha twee jaar is idd niet nieuw. Raar dat het online anders staat en er toch zoveel mindere ervaringen zijn qua lekkage. Maar goed, mijn mening over Rambo is inmiddels wel bekend :o

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 23:21

_soraja_ schreef:
[ [url=m/DhexeP.jpg]Afbeelding[/url] ]
De bilriem van mijn amigo bravo is bij de rode cirkel op de foto los gegaan. Iemand een tip hoe je dat kunt repareren zonder naaimachine? Ik heb het al geprobeerd te plakken met Bizon Tix, maar na één dag hing hij alweer los.

Euh.. met de hand... als hij daar niet waterdicht is is niet zo erg

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 23:29

manzano schreef:

Dat heeft die van mij ook. Anders doen de clips dat wel, want die sluiten ook niet volledig aan.

Edit: na nog even inzoomen denk ik dat je onderste klittenband ook niet helemaal recht vast zit, maar een tikkeltje scheef. Dan is de ruimte natuurlijk nog groter.
Laatst bijgewerkt door mavantos op 05-11-23 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 23:32

mavantos schreef:
manzano schreef:

Dat heeft die van mij ook.

Ah ok. Dank je! Dacht het net ook te zien op de foto van dochorse.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 23:35

Slmt9 schreef:
Ah misschien is dat nieuw? Hebben ze misschien toch wat gedaan met al die lekkage meldingen :Y)

Zou kunnen, deken wat ik nu heb ontvangen als vervanger (officieel beide gewoon de Rambo original) heeft net andere voor sluitingen dan die van vorig jaar zag ik. In de nieuwe staat "horseware" in het ijzerwerk, bij de oude niet. En hij komt in een waterdichte rubber tas en met meerdere labels en uitleg erbij. Dus lijkt er zeker op dat er een aantal dingen anders aam zijn. Nu hopen dat de waterdichtheid dat ook is :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 23:43

XladyX schreef:
Slmt9 schreef:

Zou kunnen, deken wat ik nu heb ontvangen als vervanger (officieel beide gewoon de Rambo original) heeft net andere voor sluitingen dan die van vorig jaar zag ik. In de nieuwe staat "horseware" in het ijzerwerk, bij de oude niet. En hij komt in een waterdichte rubber tas en met meerdere labels en uitleg erbij. Dus lijkt er zeker op dat er een aantal dingen anders aam zijn. Nu hopen dat de waterdichtheid dat ook is :D

In mijn boekje van 2 jaar geleden stond het al. Mn oude deken met die gladde ring was juist super waterdicht jarenlang.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 23:48

Mijn twee lekke Rambo Originals kwamen exact aan zoals jouw beschrijving helaas. Met de gravering in het ijzerwerk en de rubberen tas.. :=

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 23:53

Oops -O- nou ben benieuwd wat dit dan wordt. Gelukkig dus nog/weer garantie. Wordt een duur geintje voor horseware als je elk jaar een nieuw deken toegestuurd krijgt omdat ze na 1 jaar lek zijn.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 23:57

Die tas is echt waardeloos trouwens. Doe mij maar normale dekentas is vierkante vorm (bucas had rare langwerpige zag ik).