[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 15:22

jippie5 schreef:
Kan je op dit moment ergens Horseware liners bestellen met een redelijke korting?

Epplejeck

Fieah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 17:29

hallo allemaal

Ik heb sinds enkele maanden een pony waarvan ik weet dat hij zomereczeem heeft. Ik ben aan het kijken om nu een deken te kopen en dacht dat ik een goed deken gevonden had, tot ik zag dat er bij staat dat het een vliegendeken is. Heb een beetje opgezocht en van wat ik begrepen heb is een vliegendeken niet altijd voldoende voor zomereczeem.

Het deken wat ik wilde kopen:
http://www.horseshopinternational.nl/vo ... fdkap.html
De reden dat ik dat wilde kopen is dat het met oortjes aan is, omdat de pony ook aan zijn oren schuurt en het is ook verkrijgbaar in zebra (heb gelezen dat dit vliegen ook op afstand zou houden).

Maar nu vrees ik dus dat het niet geschikt is voor mijn pony zijn zomereczeem.

Ik heb dan een ander deken gevonden
http://www.horseshopinternational.nl/vo ... paard.html
zelfde merk en ook verkrijgbaar in zebra.

Maar dan zou ik wel nog een kapje moeten vinden voor zijn oren. En verder vroeg ik mij ook af hoe zo een eczeemdeken blijft zitten aan de hals. Ik kan het niet vastmaken aan een halster want dat laat ik uit als hij op de wei staat. Zakt dit dan niet af?? Want dan heeft het natuurlijk geen nut...

Dus wou ik eigenlijk gewoon weten wat jullie zouden doen?
Of van welk eczeemdeken ben jij heel tevreden?

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 17:35

Fieah schreef:
hallo allemaal

Ik heb sinds enkele maanden een pony waarvan ik weet dat hij zomereczeem heeft. Ik ben aan het kijken om nu een deken te kopen en dacht dat ik een goed deken gevonden had, tot ik zag dat er bij staat dat het een vliegendeken is. Heb een beetje opgezocht en van wat ik begrepen heb is een vliegendeken niet altijd voldoende voor zomereczeem.

De reden dat ik dat wilde kopen is dat het met oortjes aan is, omdat de pony ook aan zijn oren schuurt en het is ook verkrijgbaar in zebra (heb gelezen dat dit vliegen ook op afstand zou houden).

Maar dan zou ik wel nog een kapje moeten vinden voor zijn oren. En verder vroeg ik mij ook af hoe zo een eczeemdeken blijft zitten aan de hals. Ik kan het niet vastmaken aan een halster want dat laat ik uit als hij op de wei staat. Zakt dit dan niet af?? Want dan heeft het natuurlijk geen nut...

Je linkjes doen het niet.

Een vliegendeken heeft vaak kleine gaatjes terwijl een eczeemdeken echt dicht is, kleine beestjes kunnen nog door die gaatjes heen waardoor een vliegendeken dus niet geschikt is als eczeemdeken.

Ik vind de Rambo sweet itch hoody een hele fijne deken.

Fieah

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 17:46

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 17:53

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 20:57

@wortelsussie de irish 50gr is echt een hele fijne deken, de freedom was nog weleens klam van binnen bij hevige regen maar de irish is altijd perfect! Is ook niet zo heel duur ivm de freedom, je kan even kijken bij www.bucaspaardendekens.nl die hebben goede aanbiedingen. Voor de frisse, natte zomer dagen heb ik een bucas Sun shower, nog zo'n prachtige uitvinding van bucas *\o/*
Omdat ik met onderdekens werk, stap ik na 3 jaar irish turnout nu over op de select turnout met stay dry onderdekens, niet meer lang wachten na het rijden tot paardlief droog is, fijn voor mijn koude teentjes en fijn voor paard +:)+ is wel een iets duurdere lijn volgens mij, maar is het voor mij dubbel en dwars waard.

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 20:59

Overigens heb ik nu ook al een onderdeken select stay dry onder mijn irish als ik gereden heb }:) , maar die kan er niet aan vast zoals bij de select.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:21

@gladijs, bedankt dan ga ik denk ik de bucas turnout nemen! Heb ook de bucas irish turnout extra en die ligt ook super. Ook handig dat ik dan de hals op twee dekens kan gebruiken

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:26

Gladijs schreef:
@wortelsussie de irish 50gr is echt een hele fijne deken, de freedom was nog weleens klam van binnen bij hevige regen maar de irish is altijd perfect! Is ook niet zo heel duur ivm de freedom, je kan even kijken bij http://www.bucaspaardendekens.nl die hebben goede aanbiedingen. Voor de frisse, natte zomer dagen heb ik een bucas Sun shower, nog zo'n prachtige uitvinding van bucas *\o/*
Omdat ik met onderdekens werk, stap ik na 3 jaar irish turnout nu over op de select turnout met stay dry onderdekens, niet meer lang wachten na het rijden tot paardlief droog is, fijn voor mijn koude teentjes en fijn voor paard +:)+ is wel een iets duurdere lijn volgens mij, maar is het voor mij dubbel en dwars waard.

Is het trouwens verstandig om naast de 50 gram een 0 gram te houden of kan ik wel de 0 gram weg laten? Heb een amigo 0 gram voor liners maar aangezien die niet lekker ligt wil ik daarvoor de bucas 50 gram en wilde dan de amigo verkopen maar heb dan geen 0 gram meer. Verstandig of niet?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:54

jippie5 schreef:
Kan je op dit moment ergens Horseware liners bestellen met een redelijke korting?

EJ, is nu ook 2e 1/2 prijs!

Fieah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 13:31

Ik ga voor mijn pony een rambo sweet itch hoodie kopen maar twijel een beetje over de maat.

Van borst tot bil is hij 163 cm. één van de andere pony's heeft al een rambo sweet itch hoodie met onderlengte 168 cm, deze heb ik dan bij die van mij even gepast. Aan de nek, borst en schouders paste de deken maar aan de billen is de deken precies zo groot? Nu twijfel ik dus of ik toch 168 moet kopen, want een maat kleiner is 160cm en ben bang dat dat te klein gaat zijn aan zijn borst dan... Help!? :? :? :?

Afbeelding

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 13:36

Het is precies zoals je zegt: boeg hoeft niet kleiner, bips loopt hij best ver door. Maar naar mijn idee niet hinderlijk.
Ik zou deze maat doen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 13:37

Haha! Wel een mooie jurk. Maar toont inderdaad wel wat groot. Lastig met die maatverschillen. Ik zou een 160 even passen (bestellen dan eerst). Mss met de pasrdendrogist bellen en deze foto laten zien. Misschien dat zij een inschatting kunnen maken. Want op zich is de lengte niet zonhet probleem. Maar hij is naar de onderkant erg lang. Anders, als je zef handig bent met de naaimachine, de achterkant wat minder jurkig maken.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 13:42

Ik zou ook even een maat kleiner proberen, ik zou bij deze bang zijn dat 'ie met opstaan op de achterkant gaan staan en zo de boel kapot scheurt

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:02

Ik vind hem ook veel te lang. Als een maat kleiner niet past zul je toch een andere deken moeten kiezen.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 22:42

Ik kom even binnen vallen in dit topic. Mijn merrie (warmbloed, hoge schoft) krijgt een 'snijrand' op haar schoft van haar huidige regendeken.
Ik overwoog een Rambo wug te kopen om dit probleem te vermijden, maar las toen over de Weatherbeeta freestyle. Deze zou er voor zorgen dat de schoft vrij ligt.
Zijn hier mensen die me kunnen helpen kiezen?

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 00:18

Ik ken de freestyle niet, heb wel ook om die reden toen een Rambo wug gekocht en wil nu niet anders meer. Heerlijk deken.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 11:15

Bij mij bevalt de weatherbeeta super, nog nooit een afgebroken haar gezien!

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 11:18

Hier ook weatherbeeta fan. Geen schuurplekken meer en veel bewegingsvrijheid. En idd de freestyle modellen hebben 2 verhogingen bij de schoft zodat schoft vrij ligt.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:47

Beide dekens hebben tevreden gebruikers dus :) Dat maakt de keuze er niet makkelijker op, haha. Ik ga dan maar voor het door mij beter gekende merk, Rambo.

Lieselotte44

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:52

Fieah schreef:
hallo allemaal

Ik zweer bij Rambo dekens. Wij hebben IJslanders (paarden waarvan bekend is dat ze heel erg veel last hebben van eczeem) en hebben werkelijk al alle dekens uit getest die op de markt zijn. Rambo's blijven bij ons het langste leven en de mugjes kunnen er absoluut niet doorprikken door de dikke stof. In de zomer is het wel een warm deken maar dat kan je oplossen door dat nat te maken en op te leggen. Met deze dekens hebben onze IJsjes minimale schade aan manen en staart :)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:24

Ik kom ook even binnenvallen met een vraagje. Mijn pony heeft sinds ik hem heb Pagony dekens. Deze zitten werkelijk perfect, knellen niet, pasvorm goed, lang genoeg. Nu zit ik te overwegen om volgend jaar een Bucas voor hem te kopen. Scheelt een hoop wisselen en helemaal met weer zoals de afgelopen weken scheelt het mij een hoop twijfelen.

Zijn er hier mensen die me kunnen vertellen of de pasvorm van Pagony en Bucas een beetje op elkaar lijken, of echt totaal niet? Zou ervan balen als ik een (dure) deken voor hem koop die uiteindelijk toch niet helemaal schuurvrij blijkt te passen.

En ja, ik begrijp dat passen de snelste manier is om het te testen ;) maar daar heb ik nu ff geen budget voor en als iemand me nu al kan vertellen dat t absoluut niet op elkaar lijkt weet ik genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:26

Dat verschilt helemaal per paard. Is weinig zinnigs over te zeggen :)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:27

Hahaha. Was ik al een beetje bang voor.

Flosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:18

Bij ons ligt pagony prima, maar bucas kwam niet echt in de buurt van passend. Was niet duidelijk waar het nou precies mis ging, maar hij lag gewoon echt niet zeg maar. Hoeft geen garnatie te zijn dat het bij jou ook zo is, maar dat is onze ervaring (helaas).