Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
golddigger08 schreef:ik wil mijn beestje dinsdag gaan scheren en dan een 200 grams deken op gaan doen. hij staat nu zonder iets.
hij brengt de meeste tijd door in zijn buitenstal. dit is dan wel redelijk toch??
en als hij de paddock in gaat? 0 grams regendeken, zweetdeken of helemaal geen deken op doen?
zap schreef:golddigger08 schreef:ik wil mijn beestje dinsdag gaan scheren en dan een 200 grams deken op gaan doen. hij staat nu zonder iets.
hij brengt de meeste tijd door in zijn buitenstal. dit is dan wel redelijk toch??
en als hij de paddock in gaat? 0 grams regendeken, zweetdeken of helemaal geen deken op doen?
golddigger08 schreef:daar geef ik je gelijk in, maar als hij gaat rollen in een plas, en het is fris weet ik niet of dat nou handig is met zijn mini vachtje. vandaar de regendeken.
maar dan vraag ik me altijd af, als hij zo kort in het vacht zit. kunnen die mini haartjes dan nog wel warmte biede ook al staan ze recht op??
sharonindezz, hihi ik ben zeker zuinig op hem. het is ook echt mijn nummer 1 en ben onwijs dol op m.
IvysToeter schreef:volgens mij als je een ongeschoren paard een 400grams deken op legt is het toch juist logisch dat hij het koud krijgt?
omdat hij dan zijn haren (die hij dus nog heeft) niet kan uitzetten omdat je die immers plat legt met een dikke/zware deken?
of zie ik dit verkeerd?
MaritAriel schreef:IvysToeter schreef:volgens mij als je een ongeschoren paard een 400grams deken op legt is het toch juist logisch dat hij het koud krijgt?
omdat hij dan zijn haren (die hij dus nog heeft) niet kan uitzetten omdat je die immers plat legt met een dikke/zware deken?
of zie ik dit verkeerd?
met een regen deken die ongevoerd is kunnen ze dat ook niet . ze hebben een bepaalde luchtstroom nodig om die haren recht op te zetten . de dikten van de deken maakt niet uit , de luchtstroom komt er met geen enkele deken bij .