Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 18:21

800 gram voor ongeschoren!!!!! holy!!! Dat is wel heeeeeeel veel!!!! En dan ook nog niet buiten......sorry maar ik persoonlijk vind het bijna zielig....

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 18:22

hij heeft nu 400 gram op want hij heeft het anders koud.
als het dalijk wordt hij geschoren, en als het dan echt koud is dan krijgt hij daar nog 400 gram bij

quintusgl

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 18:23

Maar overdag is het 15 graden! Ik heb vandaag lekker de hele dag zonder jas gelopen omdat het warm was......ik kan me niet voorstellen dat je paard het ongeschoren koud heeft overdag....

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 18:26

dan ga je toch zelf voelen ik ga hier toch niet zitten liegen, dat paard heeft het nog wel koud al is het 20 graden in de zomer, die is gewoon een beetje raar

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 18:29

Ik hoef niet te voelen hoor.....maar gewenning zal het zeker zijn. Makt ook niet uit. Je moet doen wat goed voelt maar ik persoonlijk vind het ietwat te veel.

SharonIndezzJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 18:31

weten jullie iemand die kan scheren omgeving cromvoirt? (nabij den bosch) mijn paard is nogal een stresstype, en kan (letterlijk) niks aan haar hoofd hebben. Dus iemand die ervarging met bange paarden (sederen kan wel in overleg)

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 18:32

ja ik ook maar het is niet mijn paard, pas had de DA gevoeld en toen had hij het ook koud tewij het best warm was, dus hij heeft het wel nodig

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 18:34

SharonIndezz schreef:
weten jullie iemand die kan scheren omgeving cromvoirt? (nabij den bosch) mijn paard is nogal een stresstype, en kan (letterlijk) niks aan haar hoofd hebben. Dus iemand die ervarging met bange paarden (sederen kan wel in overleg)

ik heb je gepb

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 18:37

Ik heb mijn paard vanmorgen om half 12 buiten gezet, hij stond op stal onder een 250 grams deken maar die heb ik eraf gehaald, in het land stond hij zonder deken lekker in het zonnetje en hij voelde gewoon lekker warm aan. Heb hem tegen kwart over 5 er weer uit gehaald en de 250 grams weer opgedaan, daar staat hij nu mee op stal :)

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 18:41

ik wil mijn beestje dinsdag gaan scheren en dan een 200 grams deken op gaan doen. hij staat nu zonder iets.
hij brengt de meeste tijd door in zijn buitenstal. dit is dan wel redelijk toch??
en als hij de paddock in gaat? 0 grams regendeken, zweetdeken of helemaal geen deken op doen?

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 18:52

Even een stukje natuurkunde over isolatie.
Goede isolatie houdt de warmte binnen en is aan de buitenkant koud.
Wanneer je aan de paarden vacht voelt of het paard warm is moet je om te beginnen weten of je handen zelf warm zijn.
Heb je koude handen, vooral de vingers dan voelt iets gauw warm aan.
Heb je lekkere warme handen dan voelt iets gauw koud aan.

Wie weet de lichaams temperatuur van een paard ?
Wie weet de temeperatuur van de buitenkant van de paarden vacht ??
Wie weet de temperatuur van je hand ?

SharonIndezzJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 18:53

GD,

Ik heb net ff in je profiel gekeken, en kon het niet laten om te reageren, wat is die palomino een prachtbeest!!!

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 18:55

bedankt sharonindezz, me onderschift al gezien? :P *D

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:01

golddigger08 schreef:
ik wil mijn beestje dinsdag gaan scheren en dan een 200 grams deken op gaan doen. hij staat nu zonder iets.
hij brengt de meeste tijd door in zijn buitenstal. dit is dan wel redelijk toch??
en als hij de paddock in gaat? 0 grams regendeken, zweetdeken of helemaal geen deken op doen?

Ligt aan het weer zou ik denken. Zodra de zon weg is, is het best fris. Dus als ze zon niet zo schijnt zoals vandaag dan zou ik gewoon zijn 200 grams oplaten hoor, helemaal als je hem scheert. Als het zulk weer is als vandaag dan kan best de deken in de middag eventjes af :j

SharonIndezzJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:04

jaa zat ik net ook al ff te kijken. damn wat een beest! wees er maar heeel zuinig op!

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:05

zap schreef:
golddigger08 schreef:

geen deken is mijn voorkeur . 0 grams haalt na mijn idee niks uit en werkt eigenlijk alleen maar tegen als het toch wat frisjes is . Zonder deken kan hij zijn haren nog recht op zetten omzich warm te houden. met zo'n 0 grams niet . Maar das mijn mening ;)

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:11

daar geef ik je gelijk in, maar als hij gaat rollen in een plas, en het is fris weet ik niet of dat nou handig is met zijn mini vachtje. vandaar de regendeken.
maar dan vraag ik me altijd af, als hij zo kort in het vacht zit. kunnen die mini haartjes dan nog wel warmte biede ook al staan ze recht op??

sharonindezz, hihi ik ben zeker zuinig op hem. het is ook echt mijn nummer 1 en ben onwijs dol op m.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:11

volgens mij als je een ongeschoren paard een 400grams deken op legt is het toch juist logisch dat hij het koud krijgt?
omdat hij dan zijn haren (die hij dus nog heeft) niet kan uitzetten omdat je die immers plat legt met een dikke/zware deken?

of zie ik dit verkeerd?

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:17

golddigger08 schreef:
daar geef ik je gelijk in, maar als hij gaat rollen in een plas, en het is fris weet ik niet of dat nou handig is met zijn mini vachtje. vandaar de regendeken.
maar dan vraag ik me altijd af, als hij zo kort in het vacht zit. kunnen die mini haartjes dan nog wel warmte biede ook al staan ze recht op??

sharonindezz, hihi ik ben zeker zuinig op hem. het is ook echt mijn nummer 1 en ben onwijs dol op m.

zolang hij nog niet met deken heeft gestaan kan hij dat allemaal nog hebben , wat ik heb is een regendeken die licht gevoerd is , 75 gr. Dat is net lekker en houd haar toch warm . ik gebruik hem voor de overgang zomer / herfst of winter / lente.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:19

IvysToeter schreef:
volgens mij als je een ongeschoren paard een 400grams deken op legt is het toch juist logisch dat hij het koud krijgt?
omdat hij dan zijn haren (die hij dus nog heeft) niet kan uitzetten omdat je die immers plat legt met een dikke/zware deken?

of zie ik dit verkeerd?

met een regen deken die ongevoerd is kunnen ze dat ook niet . ze hebben een bepaalde luchtstroom nodig om die haren recht op te zetten . de dikten van de deken maakt niet uit , de luchtstroom komt er met geen enkele deken bij .

Sunny2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:21

Mijn paard heeft op dit moment nog geen deken op, op de dag vind ik het nog erg warm en ik heb niet de mogelijkheid om hem dan af te doen.

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:22

Mijne staat nu onder 200, als het echt koud wordt krijgt hij een 400 op :).

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:23

MaritAriel schreef:
IvysToeter schreef:

of zie ik dit verkeerd?

met een regen deken die ongevoerd is kunnen ze dat ook niet . ze hebben een bepaalde luchtstroom nodig om die haren recht op te zetten . de dikten van de deken maakt niet uit , de luchtstroom komt er met geen enkele deken bij .

maar dan is het toch inderdaad logisch dat een ongeschoren paard met een 400 grams deken het koud heeft?

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:23

Ik heb nog een 0 grams regendeken op. Ze gaat een aantal uren per dag de wei op.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:24

Kyarahh schreef:
Mijne staat nu onder 200, als het echt koud wordt krijgt hij een 400 op :).

die van mij heeft niet eens een 400 xd. ik heb een 75, 200 en een 300 en daar houd het mee op haha.