[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:37

yvank, bizar zeg!
heb je op elkaar gelegd om te vergelijken?

Anoniem

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:38

Ja! de hals is echt veeeeul groter en de ruglengte 10 cm korter.

Heb paardendrogist gemaild maar ik mag hopen dat dit een maandagochtend product was...

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:57

Dit heb ik ook ervaren met mijn rambo. Van de original hals M verzoop hij in, bij de duo hals M was het weer veel te krap.

Paardendrogist heeft mij heel goed geholpen in de tijd met m'n lekkende rambo, maar over de hals hadden ze niks anders te zeggen als, 'goh, wat gek'

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 22:16

bizar zeg, hoop inderdaad voor je dat het een foutje is!

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 22:38

Apart. Staan er wel de juiste maten in?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 22:58

Yvank_ schreef:
Weet iemand of horseware het amigo hero model veranderd heeft?

Ik begrijp er niets van! Heb altijd 6.6. Dit is gewoon zijn 200 grams van vorig jaar

[ [url=m/7iDCW1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gewoon zoals het hoort

En dit de nieuwe regendeken de maat is gewoon 6.6
Kont te kort

[ [url=m/n27AML.jpg]Afbeelding[/url] ]

EN de hals tja? Hij gaat kamperen denk ik

[ [url=m/DOvK3I.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat raar. Staat de juiste maat erin ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 23:00

Ja deken maat 6.6 en hals maat 6.6 ik begrijp het niet :=

Vriendin had een nieuwe rambo gekocht en die heeft ook altijd dezelfde maat maar nu paste haar paard er gewoon niet in :n

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 07:38

Marjo89 schreef:
Ik zou nu echt nog geen 0 gram op doen. Met warme temperaturen. Dan rooster je je paard.
Vacht tegen houden vind ik zoiets belachelijks. Doen dan gewoon apparaat erover.

Mee eens. Je pakt ze eigenlijk altijd te warm in en het werkt niet tot minimaal.
xLes schreef:
Oké, bedankt! Dan krijgt ze gewoon geen deken op deze winter :). Ik heb geen zin om honderd dekens te kopen om te kunnen afbouwen

Koop de rain met de select onderdekens.. Ga ik denk ik ook doen voor m'n nieuwe paard. Voor Angel heb ik wel honderd dekens, maar toen hadden ze die nog niet :+

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 08:10

Nies_ schreef:
Koop de rain met de select onderdekens.. Ga ik denk ik ook doen voor m'n nieuwe paard. Voor Angel heb ik wel honderd dekens, maar toen hadden ze die nog niet :+

Nou idd, nu ik die dekens aan het wassen ben kom ik er pas achter hoeveel het er zijn en dat er geen drol van klopt wat ieder paard heeft.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 08:16

Ik zou inderdaad voor een deken gaan waar je onderdekens onder kan doen.

Ik heb voor 1 paard
Amigo 0 grmas regendeken met hals
100 grams liner
200 grams liner
250 grams amigo zonder hals maar gebruik de andere als het nodig is.
400 grams amigo met hals

ik kan dus heel ruim combineren

die 250 grams gaat weg trouwens

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 09:13

Ik ga dit jaar alleen een de smartex rain kopen en kijken hoe dik ze in wintervacht komt (ik heb haar sinds dit voorjaar) en op de ervaring daarvan besluiten volgend jaar wel of niet te scheren en de bucas liners eronder te stoppen.

Nu heb ik dit weekend een bucas smartex medium geleend van een vriendin met een haflinger. Lengte (175) was goed voor mijn Fjord, maar dr hals zat echt te strak := Als ze met haar hoofd omhoog stond ging het wel, maar ze kon met geen mogelijkheid comfortabel grazen.

Heeft iemand ervaring met de big neck, is die echt wel een stuk groter dan de normale?

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 10:52

Ik heb de big neck van Horseware XL Turnout ( maat 7.0) Ik ben zeer tevreden over de pasvorm en wellicht is dit inderdaad ook wel wat voor jou Fjord. Niet deze deken specifiek, maar wel de big neck versie ervan.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:49

Daks schreef:
Ik zou inderdaad voor een deken gaan waar je onderdekens onder kan doen.

Ik heb voor 1 paard
Amigo 0 grmas regendeken met hals
100 grams liner
200 grams liner
250 grams amigo zonder hals maar gebruik de andere als het nodig is.
400 grams amigo met hals

ik kan dus heel ruim combineren

die 250 grams gaat weg trouwens

Dat liner gedoe is wel een beetje overschat hoor.

Ik doe het zelfde, maar dan gewoon met staldekens.
Ik heb voor 2 paarden:
0 grams regendeken
50 grams regendeken
150 grams staldeken
200 grams staldeken
300 grams staldeken
400 grams staldeken
(Deze is alleen maar omdat 1 van mijn merries een koukleum is, die staat in de winter onder 600 grams op stal)

Daarmee kan ik voor mijn paarden op elk moment van het jaar de juist combinatie maken. Voordeel is dat ik alles ook nog los kan gebruiken.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:10

Staldeken heb ik niks aan die regent nat dus ik kan het zo heel makkelijk combineren.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:19

Ik vind liners ook makkelijker dan staldekens, staldekens hebben extra borstsluitingen wat weer voor irritatie kan zorgen en twee paar buiksingels zijn ook niet heel handig.

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:30

Het voordeel van het linersysteem is ook dat je het als 1 deken gebruikt. Dus niet eerst onderdeken op en dan de outdoordeken erover.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:55

Daks schreef:
Staldeken heb ik niks aan die regent nat dus ik kan het zo heel makkelijk combineren.

Regendeken eroverheen natuurlijk.

ninne1 schreef:
Het voordeel van het linersysteem is ook dat je het als 1 deken gebruikt. Dus niet eerst onderdeken op en dan de outdoordeken erover.

Voordeel van gewoon 2 dekens is dat dit bv voor de stalhouder makkelijker is. Snel even regendeken er af is hier zo gedaan. Bovendien heeft het prijstechnisch enorme voordelen. Daarnaast meer mogelijkheden van pasvorm enz.

Het is hier in dit topic een beetje 'i love the liner' en dat zorgt wel een beetje dat mensen andere goede en betaalbaardere opties niet te horen krijgen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:05

Die onder dekens van Bucas kun je ook gewoon als staldeken gebruiken.. Die liners van Horseware vind ik trouwens super goedkoop, dus dat zal er niet veel mee te maken hebben.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:14

Mijn stalhouder heeft geen zin en tijd om dekens te wisselen.
Dus dan vind ik de liners super ook omdat mijn paard dus niet zo dik ingepakt staat.

Als voor jou dat andere werkt is het toch prima.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:37

Een vraagje over de deken met liners. Mijn paardje wordt wat ouder en,ik werkte ervoor ook met een regendeken en staldeken maar omdat ze ouder wordt en de rug wat minder goed is wordt het voor haar wel een gewicht. Welke regendeken en welke liners zijn goed en hoeveel ben je dan in totaal kwijt als je bevoorbeeld een regendeken met hals, een,liner van 100 en een liner van 200 neemt. En kan,je dan de 100 en de 200 ook samenhangen? Of,moet je dan,nog eens een 300 nemen?het is vooral omdat met een gewoon staldeken eronder enorm veel gespen en,riemen worden voor haar

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:44

llora schreef:
Een vraagje over de deken met liners. Mijn paardje wordt wat ouder en,ik werkte ervoor ook met een regendeken en staldeken maar omdat ze ouder wordt en de rug wat minder goed is wordt het voor haar wel een gewicht. Welke regendeken en welke liners zijn goed en hoeveel ben je dan in totaal kwijt als je bevoorbeeld een regendeken met hals, een,liner van 100 en een liner van 200 neemt. En kan,je dan de 100 en de 200 ook samenhangen? Of,moet je dan,nog eens een 300 nemen?het is vooral omdat met een gewoon staldeken eronder enorm veel gespen en,riemen worden voor haar

Je kunt dan voor een Amigo Bravo lite gaan (0 of 100 grams), die kost rond de €100, hals (0 of 150 gram) is ongeveer €50, 100 gram liner €60 en 200 gram liner €70. Winkels hebben vaak kortingsacties en dat scheelt best veel.

Liners kun je ook aan elkaar vast maken maar ik zou dat geen weken opdoen.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:47

Veulen84 schreef:
Daks schreef:

Regendeken eroverheen natuurlijk.

ninne1 schreef:

Voordeel van gewoon 2 dekens is dat dit bv voor de stalhouder makkelijker is. Snel even regendeken er af is hier zo gedaan. Bovendien heeft het prijstechnisch enorme voordelen. Daarnaast meer mogelijkheden van pasvorm enz.

Het is hier in dit topic een beetje 'i love the liner' en dat zorgt wel een beetje dat mensen andere goede en betaalbaardere opties niet te horen krijgen.

Volgens mij zijn de meeste mensen juist heel erg over de liners te spreken ivm de kwaliteit, prijs en het gemak en worden ze juist daarom vaak aangeprezen.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:18

En hebben ze ook regendekens met hals 100gram gevoerd waar je een,liner kunt onderdoen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:21

Ja de amigo bravo of de rambo duo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:01

Paardendrogist meet even een hals van een andere deken op dus dat komt gelukkig wel goed :)

Voor het verschil...

Bovenop mijn L hals 150 grams
Onder mijn L hals 0 grams

Met recht een tentdoek

Afbeelding