[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mavantos

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 21:50

Ik heb de Rambo Supreme en die is tot dusver hartstikke goed waterdicht. Er zit drie jaar garantie ook op en uit ervaring weet ik dat ze je makkelijk een nieuwe sturen als het niet goed is.

marjor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 22:02

Mijn paard heeft twee Rhino 0 gram dekens gehad. Beide zijn 6 jaar meegegaan. Ze waren beide nog goed waterdicht, maar waren gesleten van het vele dragen en heb ik daarom vervangen. Die van mij loopt er de hele winter mee. Dat is totaal 3 jaar gedragen per deken geweest!

Sinds vorig jaar heeft hij een ongevoerde Rambo deken. Deze past hem door de V sluiting toch wat beter. Qua waterdichtheid merk ik geen verschil tussen de Rhino en de Rambo. Onder beide dekens bleef en blijft hij keurig droog. Mijn paard vind regen niet erg, dus hij is met regelmaat straalverzopen. Maar onder de deken dus droog.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 22:03

Yenni schreef:
De deken moet echt tegen een flinke stoot kunnen...

Aantal deniers zegt niets over hoe stevig en hufterproof de stof is. Aantal deniers zegt iets over hoe dicht de stof geweven is. Als je dezelfde stoffen met elkaar vergelijkt kan dat, maar als je verschillende stoffen met elkaar vergelijkt is het lastig om dan deniers te vergelijken. Als je een Amigo Hero van 900D vergelijkt met de Amigo Bravo van 1200D is de Bravo idd degelijker. Maar eeen Horseware Rambo van 1000D kan dus steviger zijn dan een Horseware Amigo Bravo van 1200D.

Als je een hufterproof deken wilt kun je denk ik het beste voor een deken van ballistisch nylon gaan. Bij Horseware zijn de Rambo's ervan gemaakt en bij Bucas zijn de Smartex dekens van ballistisch nylon.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 22:51

Ik heb nieuwe dekens gekregen van de wasserij, nu wil ik die garantie van de Rambo registreren, maar heb dus geen aankoopbon. Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen?

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 23:22

Dat is wel een lastige gezien jouw naam erop moet staan denk ik. Zou vragen aan de wasserij of ze in ieder geval een kopie van hun factuur hebben om het te proberen.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 04:56

Yenni schreef:
Oke ik laat mijn dekens wel iedere jaar waterdicht maken. Willen jullie de ervaring delen mbt de rhino dekens en de rambo dekens?

Ik heb een Rhino wug en die is na ettelijke jaren en zelfs met een klein gaatje erin nog altijd bizar goed waterdicht (zelfs onder het kleine gaatje). Die blijft zelfs met aanhoudende regen kurkdroog! Ik heb ook een Rhino plus (zo één die met een hals verkocht wordt) en die is oke waterdicht. Die lekt meer door op de naden van de staartflap, aan de stiksels van de singels, etc. dan de wug.

Ik heb ook 2 Rambo's. De 0 gram lekte bij eerste gebruik na een week al flink door midden op de rug dus die heb ik terugbetaald gekregen. De 100 gram weet ik niet 100% zeker. De hals die ik voor deze dekens had leek in ieder geval ook niet geweldig waterdicht te zijn en was van dezelfde reeks als de 100 gram.

Geen Rambo's meer hier. Doodzonde want ik vind het verder ontzettend fijne dekens (maat, pasvorm, singels, snit), maar als ze water doorlaten heb je er niks aan.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 08:59

manzano schreef:
Ik heb nooit problemen gehad met de Rambo, dus hou mn hart vast met de nieuwe uit nieuwe lijn als ik dit zo lees.
Op zich is de waterkolom van Rambo 10.000 dacht ik.
Vervelend dat de amigo niet sterk genoeg is. Is wel fijne deken.

Alleen de supreme is 10.000 de anderen 3000.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 09:59

Dat is idd vergelijkbaar met de meeste dekens, ook zoals HH, of epplejeck en dergelijke

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 11:17

Ben benieuwd of Horseware inmiddels op de hoogte is van het aantal lekkende Rambo's en of ze er ook daadwerkelijk iets aan doen nu.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 16:34

Slmt9 schreef:
manzano schreef:
Ik heb nooit problemen gehad met de Rambo, dus hou mn hart vast met de nieuwe uit nieuwe lijn als ik dit zo lees.
Op zich is de waterkolom van Rambo 10.000 dacht ik.
Vervelend dat de amigo niet sterk genoeg is. Is wel fijne deken.

Alleen de supreme is 10.000 de anderen 3000.

Edit: gevonden

Nou zegt het me ook niet zo heel veel om eerlijk te zijn want ik had voorheen een nieuwe Smartex die bij hevige regen continu lekte en heb nu een HH van een paar tientjes die dagen in de stromende regen super droog blijft.
Mijn Amigo's en Rambo's hebben de afgelopen jaren nog nooit gelekt. En m'n vaak gewassen DKR Sports deken is ook nog steeds kurkdroog na uren regen.
Dus los van alles statistieken en kenmerken denk ik ook dat het een kwestie is van pech. Mijn Smartex heb ik toen uiteindelijk mogen omruilen, dus zal wel productiefout geweest zijn ofzo want die erna (exact zelfde type) was prima.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 16:43

Dat van die Supreme lees ik nergens (ja op verkoopsites, maar kan ook webshops vinden die de Amigo Bravo verkopen als 10.000).
Op de site van Horseware zelf staat dat álle dekens minimaal 3.000 zijn. Als de Supreme anders zou zijn zouden ze dat vermelden neem ik aan?
https://www.horseware.com/en-eu/technology-innovation

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 17:23

Bijzonder van die Supreme en de 10.000. Ik ken het ook alleen van verkoopsites dus durf het ook niet te zeggen.

Ik ben het wel zeker met je eens dat het meerdere factoren kan hebben. Een paard die 8 uur buiten staat en verder binnen is qua deken voor veel minder slijtage gevoelig dan 24 uur buiten, zeker met al die drek van de afgelopen weken.
Maar na 3 rambo’s met korte levensduur ben ik er wel klaar mee. Überhaupt wel met dekens die alleen een waterafstotende laag aan de buitenkant hebben en een rib kosten.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 17:26

Ja wel raar dat die goede technieken wel in de Rhino zitten en niet in de Rambo.
Nou ja, ik hoop maar dat de nieuwe Rambo net zo goed bevalt als de oude die ik had. Spannend na al jullie verhalen :=

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 18:22

manzano schreef:
Ja wel raar dat die goede technieken wel in de Rhino zitten en niet in de Rambo.
Nou ja, ik hoop maar dat de nieuwe Rambo net zo goed bevalt als de oude die ik had. Spannend na al jullie verhalen :=

Je hebt gewoon garantie, dus ik ben er persoonlijk niet zo bang voor.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 18:37

Al heb je aan die garantie ook niks als je nieuwe dekens elke keer lek gaan. Plus ik heb toen wekenlang moeten wachten op de vervanger. Was echt heel onhandig mid winter. Toen de vervanger er eindelijk ook was en volgens mij ik een week weer lek was heb ik dat ding in de kast gegooid en een Rhino besteld. Heel stom eigenlijk dus twijfel nu om 1,5 jaar later toch de winkel nog te benaderen. Niet perse voor een nieuwe Rambo, maar wel om duidelijk te maken aan de leverancier dat dit niet de oplossing was.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 18:42

Celebi schreef:
Al heb je aan die garantie ook niks als je nieuwe dekens elke keer lek gaan. Plus ik heb toen wekenlang moeten wachten op de vervanger. Was echt heel onhandig mid winter. Toen de vervanger er eindelijk ook was en volgens mij ik een week weer lek was heb ik dat ding in de kast gegooid en een Rhino besteld. Heel stom eigenlijk dus twijfel nu om 1,5 jaar later toch de winkel nog te benaderen. Niet perse voor een nieuwe Rambo, maar wel om duidelijk te maken aan de leverancier dat dit niet de oplossing was.

Ik had met een kapot stiksel met een week een nieuwe. Mijn Rambo Supreme is overigens goed waterdicht, maar nog erg nieuw.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 18:46

mavantos schreef:
manzano schreef:

Je hebt gewoon garantie, dus ik ben er persoonlijk niet zo bang voor.

Ja dat is dus nog even de vraag aangezien ik geen aankoopbewijs heb etc.
Ik heb hem als vervanging "gekregen".

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 20:25

Mijn Rambo supreme is duidelijk echt minder waterdicht dan mijn rhino original. Als deze Rambo het opgeeft dat blijf ik bij rhino's. Ik vind wel de sluitingen van de rambo's echt degelijker... Mijn rhino is na intensief gebruik toch wel wat verfromfraaid. Haakjes voor de liners afgebroken en een buiksingels letterlijk bij de naad eraf. Maar nog altijd 100% waterdicht.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 23:41

Wel bijzonder, mijn jonkie met de goedkope Amigo, die ligt als een huis. Mijn oudje met haar “dure” lemieux, daar slaat constant de hals van om. Ben hem elke dag weer aan het goedtrekken. :+

Hij slaat continue terug op haar schoft, irritant. Deken ligt verder wel goed.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 12:32

Ik heb binnen een week een nieuwe Rambo original toegestuurd gekregen na melden dat die van vorig jaar aankoop lek was, dus super service. Nu hopen dat de nieuwe wel goed is. Ik heb vorig jaar tegelijkertijd een nieuwe Rhino en een Rambo gekocht. Van de Rhino is al 2x de gewone voorsluiting afgescheurd en heb ik nu extra stevige voorsluiting met zwaarder stiksel erop gezet. Maar dat kan ook aan mijn paard en zijn speelkameraden liggen. De Rambo was dus na 1 seizoen lek. Bucas past hem niet, PE is slecht verkrijgbaar en verder ken ik niet zo veel sloopproof dekens dus ik blijf toch bij Rhino (en misschien Rambo als de nieuwe niet binnen een paar jaar lek is).

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 13:31

Volgens mij kwam het bij mij dat de levertijd zo lang was doordat ze moesten wachten op een nieuwe levering vanuit de fabriek. Maar goed desalniettemin was het ronduit irritant. Had mijn Bucas in die tijd weer opgegooid die gewassen en wel klaar lag voor de verkoop. Binnen een week was het wondje op de schoft weer terug aan het komen.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 18:00

Kelszz_ schreef:
Kayleigh__ schreef:
Ik twijfel of ik over ga stappen van de Rambo Optimo naar de Lemieux Kudos. Ik ben tevreden over de pasvorm van de Optimo, maar hij is nu na het wassen net niet 100% meer waterdicht en hij ligt ook scheef op mijn paard vanwege een kapotte binnenkant. Was een koopje van Marktplaats waarvan ik voor dat geld (50,- incl liners) al blij ben dat ie een seizoen is meegegaan, maar ik durf het niet nog een seizoen aan. :o

De Kudos lijkt mij sterker qua stof en is voordeliger, vandaar dat ik er aan denk om over te stappen.
Weet iemand hoe de maatvoering is van de Kudos? Valt deze gewoon normaal op maat?
En kunnen de liners van de Optimo eronder?

Hier heel erg tevreden over de Lemieux kudos! Of de liners er onder passen durf ik niet te zeggen maar gok van wel. Deken heeft een geweldige pasvorm die overal vrij ligt. Maatvoering is gelijk aan de normale maatvoering van horseware. Valt dus niet 1 maar groter zoals de optimo linn

Dankjewel! Ik heb de Kudos vandaag gepast, maar deze past helaas net niet lekker op de schoft bij mijn paard. Erg jammer, want vind het een prachtige deken. Ik heb dus net toch maar een nieuwe Rambo Optimo besteld. Voor de geinteresseerden: de liners van de optimo passen onder de Kudos.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 19:38

Ik zag een advertentie voorbijkomen van de Amigo super bravo. Een zwarte bravo van 2500 denier en 10.000 waterkolom. Denk een hele mooie voor slopers. Nadeel is dat het een 250 grams is, is voor mijn paard veel te warm. En die houd de gewone bravo heel. Maar wellicht interessant voor iemand anders.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 19:55

Eef_Bam schreef:
Ik zag een advertentie voorbijkomen van de Amigo super bravo. Een zwarte bravo van 2500 denier en 10.000 waterkolom. Denk een hele mooie voor slopers. Nadeel is dat het een 250 grams is, is voor mijn paard veel te warm. En die houd de gewone bravo heel. Maar wellicht interessant voor iemand anders.

Grappig, ik wilde dit echt net in dit topic zetten! Zag hem ook. Mooie deken lijkt me. Ook wel weer prijzig, kan er net zo goed een rhino gekocht worden, maar toch :D Ben benieuwd hoe deze zou bevallen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 20:09

Ja die amigo bestaat al wat langer.
Al is dat 10.000 dus de vraag want horseware zegt zelf dat al hun dekens 3000 zijn. Maar is idd mooi alternatief voor de gewone medium variant.