Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jippie5 schreef:Heeft er hier iemand ervaring met het zetten van een bontje aan de schoft van een ingevoerde regendeken? Of gaat dat niet?
Fennadev schreef:Ik heb een vraagje mbt veulendekens. Mijn shetland veulen is nog niet uit zijn wintervacht, maar hij voelt al wel warm aan op zijn ruggengraat. Hij staat 24/7 op de paddock met schuilstal en heeft de buik enzo nog vol in de vacht, het gaat puur om zijn rug. Hij is al aan de magere kant en ik wil niet dat dit nadelig voor hem wordt. Dus wat voor deken moet hij hebben?
Hij is ongeveer 70 cm hoog dacht ik en zal morgen even onderlengte en bovenlengte opmeten, het gaat mij voornamelijk om hoeveel gram jullie adviseren voor hem, ik werk normaal niet met dekens in de winter.
Fennadev schreef:Klopt, maar het ging mij meer even om hoeveel grams hij nodig zou hebben? Ik weet waar ik dekens vandaan kan halen, dus dat is het probleem niet. Het is meer het probleem dat hij over de rug warmteverlies heeft en voor de rest nog wel een vacht waar je u tegen zegt heeft, dus hoeveel grams heb je dan nodig?
Fennadev schreef:Hondendekjes zijn waarschijnlijk niet zo goed water en wind dicht als paardendekens (outdoordekens) en dat heb ik toch echt wel nodig. En zo mini is ie nou ook weer niet, hij past waarschijnlijk wel in een onderlengte 60 al, maar ik zit meer even met het aantal grams.
Gladijs schreef:@wortelsussie nee ik heb die ook gehad, een hele mooie rozemaar om die reden ook overgestapt op de irish turnout, daaraan kan het wel... Bij de freedom is het of geen hals of een vaste hals