[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 14:41

kusvoorjou schreef:
Tot nu toe 1 reactie gehad op mijn vraag dus stel hem nog maar eens :) een vliegendeken met hals voor een fries... Welke is goed?

Horseware

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 17:54

Ik heb even fotos gemaakt van het scheefzakken. Dit is op zn ergst, op deze plek blijft het hangen en zakt gelukkig niet verder. Aan de achterkant kan je ook goed zien hoe scheef het gaat en dat de liners ook niet mooi blijven liggen. Hij heeft er nu 2 onder, maar ook met 1 liner gebeurd dit.
Afbeelding

Afbeelding

Daarna even grof recht getrokken, was te lui om het echt allemaal recht te leggen. Maar dan krijg je een indruk van hoe de deken past als ie recht ligt. Korter moet het zeker niet, ik denk dus gewoon een totaal ander model?

Afbeelding

MoniekV

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 18:01

Heb je er al eens een kortere bilriem aangedaan? Ik denk dat dan het probleem ver is opgelost.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 18:50

Dus meer naar elkaar toetrekken aan de achterkant? Nog niet geprobeerd, ga ik direct doen!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:01

mijn rambo trekt ook wel iets scheef bij mijn paard en een paard bij ons op stal heeft diezelfde rhino en die ligt eigenlijk altijd wel iets scheef viel mij op, erger dan de rambo bij mijn paard

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:25

Komt mij bekend voor dit xD Ik zal idd eerst proberen of het helpt de bilriem wat aan te halen, bij mij werkte dat toen helaas niet en ben ik voor een ander deken gegaan.
Afbeelding

Die toen vervangen voor mijn Rambo, lag op deze en op mijn huidige merrie als een huis. Komt bij dit deken denk ik voornamelijk omdat de kont hele duidelijk vorm heeft (en een heerlijke staartflap). Deze blijft ook 'opstaan' als je hem weghangt.
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:30

Weatherbeeta original 1200 D een aanrader? Zag net een mooie aanbieding. Mijn Belg heeft de deken van mijn rijpaard kapot getrokken. En laat dat nou net de enige echt goede waterdichte te zijn. En die is helaas niet meer te krijgen

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 20:00

Fabster; was jij diegene die ook een paard met brede schouders had? Ik ben het even kwijt namelijk.
In dat geval zou weatherbeeta wat kunnen zijn. Of de equi-theme easy move met hoge loopsplitten( is er in 0 en 300 grams) of anders fedimax, die hebben ze in meerdere diktes. Zijn ook fijne dekens.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 20:21

Ik heb inderdaad een Belg, maar deze deken is voor een smaller paard. Valt Weatherbeeta groot?

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 20:30

Zwerte schreef:
Dus meer naar elkaar toetrekken aan de achterkant? Nog niet geprobeerd, ga ik direct doen!

Ja, ik heb aan mijn Rambo dekens ook kortere zitten dan er origineel bij horen. Ik heb wel eens geprobeerd de bilriemen er even af te halen om schoon te maken maar de dekens lagen binnen no time helemaal scheef, die dingen doen dus meer dan je denkt :P

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 20:41

ik heb ze zelf niet. Een oud stalgenootje had een model landa op haar normaal gebouwde rijpaard liggen. En ik heb ergens gehoord/ gelezen dat de modellen landa en Freestyle netjes vallen bij wat breder geschouderde paarden en/of quarters. Meer weet ik er helaas ook niet van.

of evt Hh Thor, die houden zich net als de Ir vrij goed.

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 20:49

Ik heb weatherbeeta blankets. De freestyle modellen en de staldekens voor mijn quarters. Ben er super tevreden over qua pasvorm, bewegingsvrijheid. Blijft mooi liggen en kan tegen een stootje.

SDLT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:48

Ik ben op dit moment aan het kijken voor een nieuwe 0 grams regendeken, nou leek mij het linersysteem eigenlijk wel hartstikke handig. Alleen heeft de verkoopmedewerkster bij de ej mij verkeerd geïnformeerd, volgens haar zou er bij de amigo bravo wug aansluitingen zitten om de liner aan de deken vast te maken. Alleen lees ik nu op de paardendrogist dat deze er helemaal niet aanzitten, dus ben ik gaan kijken naar de rhino wug versie.

Dus vraag ik me af hoe deze deken is qua maat en pasvorm vergeleken bij de amigo hero, zit hier veel verschil in of komen de maten juist goed overeen?
Mijn paard heeft namelijk van de amigo hero echt een 183 / 6.0 nodig, wat zouden jullie dan aanraden?

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:50

leeuwen80 schreef:
Ik ben op dit moment aan het kijken voor een nieuwe 0 grams regendeken, nou leek mij het linersysteem eigenlijk wel hartstikke handig. Alleen heeft de verkoopmedewerkster bij de ej mij verkeerd geïnformeerd, volgens haar zou er bij de amigo bravo wug aansluitingen zitten om de liner aan de deken vast te maken. Alleen lees ik nu op de paardendrogist dat deze er helemaal niet aanzitten, dus ben ik gaan kijken naar de rhino wug versie.

Dus vraag ik me af hoe deze deken is qua maat en pasvorm vergeleken bij de amigo hero, zit hier veel verschil in of komen de maten juist goed overeen?
Mijn paard heeft namelijk van de amigo hero echt een 183 / 6.0 nodig, wat zouden jullie dan aanraden?

Bij de wug modellen zitten nooit aansluitingen voor liners. De pasvorm komt volgens mij wel aardig overeen maar je hebt toch iets pasvorm verschil door de halve hals. Passen is de beste optie.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 23:08

Bij de wugdekens zit idd aan de voorkant geen aansluiting voor de liners, ik gebruik ze wel gewoon met liners en als je ze aan de achterkant vastclipt blijft dat ook prima liggen.
De Rhino wug valt kleiner dan de Amigo wug en de Rambo wug van allemaal weer het grootst. Het scheelt alleen geen hele maten want de Rhino een maat groter vond ik weer wat aan de grote kant. Bij de paardendrogist hebben ze een passervice, super handig en weet je zeker dat je de goede maat te pakken hebt.

Rhino 6.6
Afbeelding
Afbeelding

Amigo 6.6
Afbeelding
Afbeelding

Rambo 6.6
Afbeelding
Afbeelding

SDLT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 23:18

Als je dan bij wijze van spreke een amigo deken in de maat 6.0 hebt, dan heb je voor zover ik kan zien in de lengte een maat groter nodig. Alleen vraag ik me dan af wat de breedte voor doet, blijft dit dan ongeveer gelijk aan de breedte van de amigo 6.0 of is dit dan juist breder aangezien het een maat groter is?

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 23:44

leeuwen80 schreef:
Als je dan bij wijze van spreke een amigo deken in de maat 6.0 hebt, dan heb je voor zover ik kan zien in de lengte een maat groter nodig. Alleen vraag ik me dan af wat de breedte voor doet, blijft dit dan ongeveer gelijk aan de breedte van de amigo 6.0 of is dit dan juist breder aangezien het een maat groter is?

Ik zou gewoon een 6.0 nemen, als je pony heel breed is een 6.3.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 07:52

Persoonlijk vind ik de amigo van de wugs qua lengte juist vallen zoals de andere dekens. Vond de Rambo iets groter en de Rhino iets kleiner vallen xD. Zou dus de maat kiezen die je anders ook hebt.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 10:59

Ik heb de Rambo duo en sinds paar maanden de lite erbij gekocht omdat ik een nieuwe 0 gram nodig had. Helaas krijgt mijn zeer gevoelige schimmel toch plekken van de ringen waar de hals aan vast zit, was hier al bang voor maar helaas is er geen 0 gram hals voor de duo :(

Denk dat ik de lite maar verkoop en een simpele amigo 0 gram koop, die liggen hem ook prima en gebruik die toch niet enorm vaak in vergelijking met de 100 gram. Baal wel als een stekker.

Of iemand nog een andere tip voor een 0 gram?

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 11:41

Capriootje schreef:
Ik heb de Rambo duo en sinds paar maanden de lite erbij gekocht omdat ik een nieuwe 0 gram nodig had. Helaas krijgt mijn zeer gevoelige schimmel toch plekken van de ringen waar de hals aan vast zit, was hier al bang voor maar helaas is er geen 0 gram hals voor de duo :(

Denk dat ik de lite maar verkoop en een simpele amigo 0 gram koop, die liggen hem ook prima en gebruik die toch niet enorm vaak in vergelijking met de 100 gram. Baal wel als een stekker.

De supreme is er wel in 0 gram en die heeft klittenbanden voor de hals.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 14:57

MoniekV schreef:
Capriootje schreef:

Ja die zag ik, kon alleen zo snel de halsaansluiting niet vinden. Toch wel weer prijzig voor eentje 'erbij'. En gaat me eigenlijk alleen om de 0 gram hals haha, ga nog even wat verder kijken.

Jientis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 15:38

bij mij verschuift de bucas stay dry ook steeds naar rechts. Gekke is ook dat mijn zadel naar rechts schuift dus ik denk wel dat ze gewoon scheef is.
De rambo verschuift minder maar verschuift ook. Echter niet rampzalig dus...

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 15:42

Capriootje schreef:
MoniekV schreef:

Ja die zag ik, kon alleen zo snel de halsaansluiting niet vinden. Toch wel weer prijzig voor eentje 'erbij'. En gaat me eigenlijk alleen om de 0 gram hals haha, ga nog even wat verder kijken.

En een 0 gram hals van de optimo? Of een losse Bucas hals? Dan heb je alleen een andere kleur..

jippie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 17:05

Heeft er hier iemand ervaring met het zetten van een bontje aan de schoft van een ingevoerde regendeken? Of gaat dat niet?

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 17:54

Dat kan, ik heb het ook gedaan, maar je moet wel een stevige naald hebben en speciaal garen... Ik heb het met de hand gedaan, machine moet je eigenlijk al een industriële hebben!! ;)