Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

LouanneLoua

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 21:12

Ik denk dat ik maandag of me paard snachts binnenzet of butien met een 300 grams :=

Wat is het beste denken jullie? Gewoon lekker nog 24/7 buiten tot 1 november met een 300 grams met als het regent of snachts binnen en overdag buiten met een dikke fleece onderdeken en 0 grams regendeken..

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 22:40

Nou ik vind het wel best, mensen stonden vanochtend de auto ruit te krabben.
Paard staat lekker met een 100 gr en onderdeken. :)

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 22:49

LouanneLoua schreef:
Ik denk dat ik maandag of me paard snachts binnenzet of butien met een 300 grams :=

Wat is het beste denken jullie? Gewoon lekker nog 24/7 buiten tot 1 november met een 300 grams met als het regent of snachts binnen en overdag buiten met een dikke fleece onderdeken en 0 grams regendeken..

Ik zou lekker buiten houden hoor.

quintusgl

Hier BWP-er (niet geschoren 24/7 buiten) overdag zonder deken lekker in de zon en 's nachts een 100 gram op. Twenter zonder en die blijft ook zonder staan.

knaasje

Mijn geschoren pony staat nu onder een 300 grams en de ander die nog geschoren moet worden staat onder een regendeken, meer op hem schoon te houden :') anders ben ik de godganselijke dag bezig met poetsen met die lange haren

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 22:51

poeh,, mijn paard staat nog lekker bloot hoor :(:) en ze is nogwel wit,, dan heb ik helemaal wat te poetsen :(:) nee hoor liever wat meer poetsen dan die vacht afsluiten met een deken :) paardlief is me denk ik dankbaar :) ze kijkt nogal nukkig als ik besluit een deken om te doen *\o/*

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 10:46

Wobbe staat nog steeds geschoren onder een ongevoerde regendeken.
hij geeft niet aan dat hij het koud heeft.
maar die staat overdags buiten en 's nachts op stal.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 10:50

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 11:15

Mn geschoren shet had het gister middag warm onder haar tweehonderdgrams.
Heb hem naar honderd gewisseld. Vannacht heeft ze weer met tweehonderd grams gestaan en vanmorgen weer voor de honderdgrams gewisseld

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 11:17

grace1989 schreef:
MiniLoe schreef:
grace1989: je kan ook toch een 100 grams proberen? vind de overgang van 0 grams naar 200 grams erg groot.
voor een ongescoren paard ook nog veel een 200 grams op of is je paard wel geschoren?

sjors493: Als je paard in de winter invalt, kan je of meer hooi voeren tot onbeperkt hooi voeren, of een deken op doen, waarschijnlijk kost je paardje het teveel energie om warm te blijven waardoor deze zijn gewicht kwijt raakt. werkt alleen extra bijvoeren niet dan gewoon wat meer hooi in combi met een deken

MiniLoe; ik heb helaas geen 100 grams. Alleen een 0, 200 en 350 grams. Daar moet ik uit kiezen.

Dan word het denk ik gewoon proberen, je voelt snel genoeg of ze het te warm krijgt onder de tweehonderd grams, anders wellicht een honderd grams kopen.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 11:19

mijne heeft 200 gram op

Surprise_Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 11:22

Die van mij heeft een 0 grams regendekentje op, was een beetje laat ivm schoolkamp. Binnenkort maar wel aan de 100 grams, maar ik wacht eerst even tot de vacht wat dunner is. Blijft wel heerlijk schoon zo! _/-\o_

lindabrother

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 11:56

Net de regendeken even af gedaan, kan ze deze middag even lekker rollen in de modder.... En ik vanmiddag lekker borstelen ;-)

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 13:17

Ik zit al een aantal dagen te twijfelen, maar denk dat ik hem toch echt morgen maar de 200gr op ga doen, hij staat nu met een fleecegevoerd regendekentje, maar staat veel buiten. en zo heel erg warm vind ik het eerlijk gezegd niet zelf :=
hij zit nog wel superdun in zijn vacht en dat wil ik graag zo houden eigenlijk.
normaal kreeg hij niet veel meer dan zijn zomervacht swinters, maar we zijn dit jaar verhuisd van stalling dus even aanzien, zeker omdat hij hier veel meer buiten komt dan op de vorige stal(daar kwam ie swinters hooguit een uurtje buiten :\). dan kon ik het met een 300 gr dekentje prima af.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 13:39

Mijne stond net lekker te genieten van het zonnetje in der blote kont.

LouanneLoua

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 13:45

Ik zet Roy vanaf morgen snachts binnen met staldeken en buiten met dubbele deken :Q

Zo kan ik het gelijk afbouwen van 24 uur buiten naar 12 ongeveer :Q

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 15:55

Sh*t werd gister gebeld mark had zijn fleece onder zijn regendeken en had zijn fleece eronder uit getrokken en stuk gemaakt. echt 15 stukken ofzo. maar ik vind 0 grams snachts te koud en de fleece was zegmaar mijn 100 grams om het zo te noemen. onder fleece en regendeken voelde hij wel beetje koudjes aan. gewoon zo de 200 op? hij heeft een luik inzijn stal en die wil ik graag open houden zodat hij lekker kan kijken naar buiten. maar er staan ook kalveren en aan 1 kant van de schuur is er zegmaar een soort net gehangen met allemaal kleine gaatjes. zou snachts gewoon de 200 opkunenn?

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 16:00

ja hoor mijne heeft het al 3 weken 200 gram op

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 16:01

jesito schreef:
Mijne stond net lekker te genieten van het zonnetje in der blote kont.

Hier ook lekker bloot de wei op, tis prachtig aangenaam weer, deken gaat vanavond pas weer op

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 17:13

hallo,

even een snelle vraag tussendoor, hoop dat iemand me kan helpen!

Ik heb een 4 jarige merrie, welke nu al dik in het haar zit.. terwijl ze gewoon een deken aan heeft..

maargoed, na het rijden is ze snel bezweet, waardoor het lang duurt voor zee droog is. Nu zit ik te twijfelen of ik zal scheren,

alleen er is een ding waar ik me zorgen over maak, wij hebben alleen een buitenbak, is dit erg of kan ik dadelijk in de winter gewoon rijden met haar dunne velletje?

Groetjess

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 17:15

Ja, dan ga je gewoon instappen met een uitrijdeken, en als ze warm is, die eraf.

Ik heb net de 200 grams opgedaan. Hij heeft ook best al een wintervacht, maar op dit moment heeft hij er met het werk geen last van. Hopelijk blijft dat zo en hoef ik niet te scheren.

LouanneLoua

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 17:24

Ik zit ook tw twijfelen of ik zal scheren, mijne staat amper nog in zijn wintervascht is wel dik maar niet extreem maar hij zweet zich nu al de pest na het rijden

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 17:28

SharonIndezz schreef:
hallo,

even een snelle vraag tussendoor, hoop dat iemand me kan helpen!

Ik heb een 4 jarige merrie, welke nu al dik in het haar zit.. terwijl ze gewoon een deken aan heeft..

maargoed, na het rijden is ze snel bezweet, waardoor het lang duurt voor zee droog is. Nu zit ik te twijfelen of ik zal scheren,

alleen er is een ding waar ik me zorgen over maak, wij hebben alleen een buitenbak, is dit erg of kan ik dadelijk in de winter gewoon rijden met haar dunne velletje?

Groetjess

ik zou het gewoon doen, en lekker los en uitstappen zonder deken, en als het echt heel koud is kun je gewoon rijden met deken

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 17:30

Ik heb besloten om woensdag te gaan scheren, want hij staat nu met een zomerdeken en heeft flink haar aangemaakt helaas :=
Hij heeft het dus vrij frisjes onder dat dekentje maar ik ga er voor woensdag niks anders meer opgooien.
Ik vind het alleen erg moeilijk om te beslissen wat ik er na het scheren op ga leggen, want normaal scheer ik pas een stuk later als het al vriest en dan gaat er meteen 700-800 gram op :')
Het gaat dus om een koukleum die in een buitenbox staat en geschoren gaat zijn.. Wat zeggen jullie? 300? :)

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 17:33

ik zou denk ik 300/ 400 gram op doen