Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rainer schreef:Is er iemand hier die ook ervaring heeft en evt een creatieve oplossing voor een (wit) paard dat mest met zijn staart opzij en daardoor tegen de staartflap aan? Die valt daarna tegen zijn kont en staart aan waardoor die continue onder de poep zit…
cinniz123 schreef:Hoi allemaal,
Ik ben opzoek naar een regendeken voor mijn pony met aardige hals.
Toen hij nog hengst was een half jaar geleden heb ik een Amigo bravo 6’0 besteld buiten dat hij veel te strak bij zn hals zat kreeg ik van meerdere de opmerking dat deze te lang was.
Als ik hem opmeet is hij borst bil maat 184cm maar zn rug lente zit hij op +/- 113 dus dan klopt het wel dat de Amigo te lang is voor hem was want die rugmaat is van 6’0 130cm.
Ik ben bang dat de Amigo Bravo XL 5’9 ook niet ideaal kwa maat zal zijn als ik naar de tabel hij van horseware.
Ik ben dus opzoek naar een regendeken die geschikt is voor een korte maar stevige pony ,liefst 1200D of meer en liner systeem zou ideaal zijn maar geen must.
Ik ben kwa grote pony’s al een tijdje uit de dekens dus geen idee welke slim is om te bestellen dus wie kan mij helpen?
Dit was de Amigo Bravo 6’0
[ [url=m/ioduRZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Inmiddels is meneer geruind en is zn nek wel wat minder fors.
[ [url=m/scHanV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bdKN4V.jpg]Afbeelding[/url] ]
manzano schreef:Piekosjj schreef:
Ik heb deze dekens en ben er suuuper tevreden mee. Ze zouden in een 50 g regendeken moeten komen, maar ik gok dat die tijdelijk niet verkrijgbaar is. Ik hoop in ieder geval dat 'ie weer teurg komtZe hebben een liner systeem en dan ook 100 & 300 gr buitendekens. Laat me even weten als je wat foto's wilt
Ik heb navraag gedaan bij Hooks, maar hij komt niet terug helaas.
Spijt dat ik hem niet eerder heb besteld, zag hem tijdje terug nog in 50 op de site.
Wiwabalia schreef:Rainer schreef:Is er iemand hier die ook ervaring heeft en evt een creatieve oplossing voor een (wit) paard dat mest met zijn staart opzij en daardoor tegen de staartflap aan? Die valt daarna tegen zijn kont en staart aan waardoor die continue onder de poep zit…
Ben ik ook benieuwd naar, hier een vos dame met - normaal - een blonde staart. Staart is nu zwart.
Misschien wassen en in een vlecht? Maar ja dat vind ik ook zoiets..
Marigo schreef:Weatherbeeta valt ruim in mijn ervaring. Zodat je wel de juiste rugmaat kunt kiezen. Wel de lijn kiezen met een loop split. Dat gaat die van jou wel nodig hebben.
Top kwaliteit en betrouwbaar waterdicht.
Marigo schreef:cinniz123 schreef:Hoi allemaal,
Ik ben opzoek naar een regendeken voor mijn pony met aardige hals.
Toen hij nog hengst was een half jaar geleden heb ik een Amigo bravo 6’0 besteld buiten dat hij veel te strak bij zn hals zat kreeg ik van meerdere de opmerking dat deze te lang was.
Als ik hem opmeet is hij borst bil maat 184cm maar zn rug lente zit hij op +/- 113 dus dan klopt het wel dat de Amigo te lang is voor hem was want die rugmaat is van 6’0 130cm.
Ik ben bang dat de Amigo Bravo XL 5’9 ook niet ideaal kwa maat zal zijn als ik naar de tabel hij van horseware.
Ik ben dus opzoek naar een regendeken die geschikt is voor een korte maar stevige pony ,liefst 1200D of meer en liner systeem zou ideaal zijn maar geen must.
Ik ben kwa grote pony’s al een tijdje uit de dekens dus geen idee welke slim is om te bestellen dus wie kan mij helpen?
Dit was de Amigo Bravo 6’0
[ [url=m/ioduRZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Inmiddels is meneer geruind en is zn nek wel wat minder fors.
[ [url=m/scHanV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bdKN4V.jpg]Afbeelding[/url] ]
Weatherbeeta valt ruim in mijn ervaring. Zodat je wel de juiste rugmaat kunt kiezen. Wel de lijn kiezen met een loop split. Dat gaat die van jou wel nodig hebben.
Top kwaliteit en betrouwbaar waterdicht.
Celebi schreef:Ja het blijft nat maar het doet ook niets kwaad. Mijn EJ deken heeft dat en het lekt daar niet in ofzo. Ik heb op mijn Bucas en nu mijn Rhino omdat die dezelfde bevestiging heeft een schoft beschermertje ertussen gedaan ook van een fleece materiaal en dat wordt inderdaad ook nat, maar lekt ook niet in. Zou de dekens daar niet voor laten liggen in ieder geval.
@cinniz123 ik denk dat Bucas bij die van jou niet gaat passen gezien jouw pony dezelfde soort hals heeft als de mijne. Laag en fors.. De Bucas sluiting zit daar vaak te hoog voor helaas. Maar je huidige deken is terecht gezien echt wel heel lang. Ik zou kijken naar de XL dekens van Horseware. Die hebben een extra brede hals erin zitten. Of anders een simpel merk als EJ, die vallen ook vrij breed. Maar qua kwaliteit zijn die natuurlijk wel een stuk minder.
Guusje1 schreef:Ik heb afgelopen weekend een Bucas smartex voor onze nieuwe pony gekocht, heel blij mee!
Nu zoek ik er nog een hals bij, voor de regenachtige dagen. Ik zie dat de Irish turnout hals bijna de helft goedkoper is (en in de aanbieding bij bv hypostore). Iemand ervaring mee dat dit gewoon op de smartex kan/past?
Saaams schreef:Guusje1 schreef:Ik heb afgelopen weekend een Bucas smartex voor onze nieuwe pony gekocht, heel blij mee!
Nu zoek ik er nog een hals bij, voor de regenachtige dagen. Ik zie dat de Irish turnout hals bijna de helft goedkoper is (en in de aanbieding bij bv hypostore). Iemand ervaring mee dat dit gewoon op de smartex kan/past?
Ja dit past. Hier ook altijd gedaan.
Ik heb eventueel een blauwe ongewassen (maar waterdicht) hals te koop in maat S.
Ik heb mijn bucas verkocht.
Guusje1 schreef:Ja klopt lies! Bij de hypostore zit op beide halzen (Irish en Smartex) korting, dus blijft de Irish goedkoper dan de Smartex. Wel even gekeken bij de Kroo maar inderdaad niet de juiste maat voorradig.