[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Beau_Myrthe

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 08:49

Wat een kou, raar weer in Nederland. Blij dat ik gister 200 er op heb gelegd ipv de 100!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 09:11

Hier geschoren 300, maar omdat het droog is geen halsje. Vindt paardje heerlijk!

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 10:18

Mijn in oktober geschoren pony staat ook onder 300 grams. Stond ze al vanaf de vorige koude periode, maar van het weekend stond ze vreselijk te rillen, dus heb er nu een 100 gr onderdeken met eroverheen 200 gr regendeken. Mijn ervaring is dat lagen warmer zijn dan een enkele deken. Had er eerst de 300 grams overheen gelegd, maar dat werd weer wat warm, 's nachts staat ze in een binnenbox.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:53

Iemand een tip voor fijne vliegen deken met hals voor fries van ongeveer 1.64?

Ze staat op een melkveehouderij dus 'straks' weer ontzettend veel vliegen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:55

Heb er een van bucas gekocht, vind ik eigenlijk het beste dat ik gehad heb voor vliegen

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 12:28

Hier staan ze tevreden onder de 300. Qua vacht vergelijkbaar met halfgeschoren. Onze vos was duidelijk comfortabeler met een warmere deken.

@ kusvoorjou; qua vliegendekens bevallen bucas ( hier maatje groter dan normaal) en fedimax het beste met onze model tank en kruising tank X langpootmug. Stalgenootje heeft ern Rsih van horseware, die is ook fijn.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:47

Vraagje:

Waar kan ik zo'n losse bilriem kopen die aan de Horseware Rhino zit? Ik kan op internet alleen zo'n plastic vinden maar ik zoek dus de nylon versie met musketon en verstelbaar.

jippie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:50

Sorry Jellee, geen idee!

Het clipje van mijn linersysteem is gebroken, het was van een onderdeken van Horseware. Valt dat onder garantie of kan je daar iets mee?

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:55

LadyKim schreef:
Goedemorgen ,
Ik kom even binnenvallen .....
Ik wil graag de HV polo 200 gram outdoordeken of de 400 gram Winterdeken bestellen , alvast voor volgend jaar .
In principe voldoet hij aan al mijn eisen aan een deken .
Wat zijn jullie ervaringen met die deken ? Heb zelf veel van dat merk maar nog geen deken :)

:o

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:59

Jelleee schreef:
Vraagje:

Waar kan ik zo'n losse bilriem kopen die aan de Horseware Rhino zit? Ik kan op internet alleen zo'n plastic vinden maar ik zoek dus de nylon versie met musketon en verstelbaar.

Agradi misschien?

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 23:55

Jelleee schreef:
Vraagje:

Misschien de Paardendrogist even bellen? Mocht je er nergens geen kunnen vinden heb ik er nog wel 1 liggen die je dan mag hebben want ik gebruik alleen de plastic bilkoorden.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 00:10

Jelleee schreef:
Vraagje:

Ik maak ze zelf. Band haal ik bij stoffen winkel

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:05

Ik ben een aardige leek wat dekens betreft dus kom hier even binnenvallen met mijn huidige 'probleem'. Ik heb een nieuw paard, welke in het najaar geschoren is. Ik heb zijn dekens erbij gekregen en dat was een amigo bravo, incl liners. Omdat deze iets doorlekte en imo te groot was, heb ik een rhino gekocht en een maatje kleiner. Deze zit hem veel mooier en lijkt qua maat precies goed, hij beweegt er ook veel vrijer in.

Nou loop ik er dus tegenaan dat het enorm scheef zakt. Ik trek het nu 3x per dag recht omdat ik dan toch bij ze ben, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Vooral de achterkant zakt scheef, na een halve dag is gewoon een deel van zn buik zichtbaar. De buitendeken schuift ook ten opzichte van de liners. Ik heb getest of het uitmaakt hoe strak de singels zitten maar dat lijkt niks uit te maken.

Weten jullie hoe dit komt? Pasvorm niet goed? Nog een maatje te groot wellicht?
Het gaat trouwens om een ruin van 1.75, erg lang en normale bouw met flinke schoft. Tips voor merken/types die hem wellicht beter zullen passen?

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:18

Heb je de liners vastgemaakt aan de deken zowel voor (afhankelijk van het model Rhino) en achter?
Dan zou de buitendeken niet moeten kunnen schuiven over de liners.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:38

ingaa schreef:
Heb je de liners vastgemaakt aan de deken zowel voor (afhankelijk van het model Rhino) en achter?
Dan zou de buitendeken niet moeten kunnen schuiven over de liners.

Jazeker. Aan de voorkant met het klittenband en achteraan met de musketonhaakjes. Hij schuift ook niet helemaal van elkaar ofzo, maar wel scheef ten opzichte van elkaar. Soms zie ik de liner een beetje dubbel zitten aan de ene kant en dan aan de andere kant veel te kort.
Ik denk dat ook deze gewoon nog te groot is. Ik zal hem morgen ook eens volledig opmeten.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:02

Heb je een foto? Mijn Rhino wug leek in eerste instantie ook te pasten maar had hetzelfde, zakte enorm scheef. Pasvorm is dan toch niet goed, ik heb een upgrade naar Rambo gemaakt die ligt als een huis maar is ook vrij prijzig.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:36

Zal per paard toch verschillen. Mijn amigo's liggen beter dan mn rambo. Laatst met enorme wind ging zn rambo omhoog tot halverwege de rug. Dus dat had nog steeds een natgeregende bips en rug. Heb ik met de amigo's dan weer niet.
Scheef liggen heb ik bij geen van allen.

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:38

Vraagje de bilriem van mijn amigo medium deken is stuk aan de kant van de gesp. Iemand een goede tip waar ik nieuwe kan halen? Zit nu even provisorisch vast met een stukje touw.

Edit: inmiddels bij paardendrogist één gespot maar nu de vraag hoeveel cm die moet zijn. 40 of 50 cm? Ik heb een deken maat 206 helaas nu geen meetlint bij me. Jullie ervaring hier mee ?
Laatst bijgewerkt door LisanneeD op 17-02-16 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:49

Hier een Fjord van 1.38 met een dekenmaat van 190 :P maar ze is echt een tank en erg lang in haar rug.

Hier weer de 300 grams om, niet geschoren maar erg kort in de vacht

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:11

Kasmir schreef:
Heb je een foto? Mijn Rhino wug leek in eerste instantie ook te pasten maar had hetzelfde, zakte enorm scheef. Pasvorm is dan toch niet goed, ik heb een upgrade naar Rambo gemaakt die ligt als een huis maar is ook vrij prijzig.

Ik zal morgen ff een foto maken, heb niet genoeg licht nu. Prijs maakt me niet zoveel uit, maar zal de rambo niet net zo liggen dan? Want ik ben nu dus van de amigo bravo naar de rhino gegaan en beide liggen hetzelfde. Ik hoopte dat het maatje kleiner de oplossing zou zijn maar dat is dus niet zo.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:13

Nee, rambo's liggen wel iets anders. Maar moet van rambo altijd wel een maat kleiner hebben.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:36

LisanneeD schreef:
Vraagje de bilriem van mijn amigo medium deken is stuk aan de kant van de gesp. Iemand een goede tip waar ik nieuwe kan halen? Zit nu even provisorisch vast met een stukje touw.

Edit: inmiddels bij paardendrogist één gespot maar nu de vraag hoeveel cm die moet zijn. 40 of 50 cm? Ik heb een deken maat 206 helaas nu geen meetlint bij me. Jullie ervaring hier mee ?

Dan adviseren ze 50 cm.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 10:46

iemand bekend met merken die een halve hals voeren, outdoor dekens hebben in kleinere maat (145) en nog betaalbaar zijn?

merk nu dat mijn deken toch boven op de hals gaat drukken en dat vind ik niet fijn :n

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 12:06

Afbeelding

Dank jullie wel. Voor het advies en foto materiaal :)
Heb de halsdeken maat m binnen en zit helemaal niet strak.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 14:13

Tot nu toe 1 reactie gehad op mijn vraag dus stel hem nog maar eens :) een vliegendeken met hals voor een fries... Welke is goed?