manzano schreef:Is een gewone regendeken maar dan maar groter geen optie?
Dat heb ik wel geprobeerd maar dat zit alsnog niet fijn. Voornamelijk de buiksingels zijn dan echt kort en het trekt toch op de borst ondanks maar groter..
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MalaQ schreef:manzano schreef:Is een gewone regendeken maar dan maar groter geen optie?
Dat heb ik wel geprobeerd maar dat zit alsnog niet fijn. Voornamelijk de buiksingels zijn dan echt kort en het trekt toch op de borst ondanks maar groter..
manzano schreef:Missch een westernuitrijdeken in combi met zadelhoes? https://www.profi-tack.de/saddle-cover-clear
Spenk schreef:https://hypostore.nl/bucas-rain-protect ... wcB#528=25
Deze?
Misschien kun je er dan een uitsparing voor maken voor een westerknop.
manzano schreef:Als je halve hals wil én een hals eraan wil kunnen doen:
https://www.hooks.nl/paard/paardenuitru ... ve-trinity
Vind het echt een mooie deken op de fotos. Ze hebben hem ook zonder reflective in blauw. Is wat goedkoper. Maar minder fotos, daarom deel ik deze.
Zijn ook bijpassende liners van.
Enige jammere is dat het een 100 grams is.
Piekosjj schreef:manzano schreef:Als je halve hals wil én een hals eraan wil kunnen doen:
Vind het echt een mooie deken op de fotos. Ze hebben hem ook zonder reflective in blauw. Is wat goedkoper. Maar minder fotos, daarom deel ik deze.
Ik heb deze dekens en ben er suuuper tevreden mee. Ze zouden in een 50 g regendeken moeten komen, maar ik gok dat die tijdelijk niet verkrijgbaar is. Ik hoop in ieder geval dat 'ie weer teurg komtZe hebben een liner systeem en dan ook 100 & 300 gr buitendekens. Laat me even weten als je wat foto's wilt
Hieperdi schreef:Sintara schreef:Ja die vallen hetzelfde, alleen opletten dat ze dezelfde sluitingen hebben natuurlijk
Ja de vreselijke inhaak systeem haha. De disc vind ik denk niks zit ook wat hoger en vind t lekijk. En de normale sluiting kan ik niet veel meer vinden op een enkele 0 grams
Escada schreef:Graag advies. Ik word helemaal gek van alle soorten dekens die ik voorbij zie komen![]()
Heb een PRE van 4 jaar. Heeft altijd 24/7 buiten gestaan, in de winter met meestal 100 gr deken of soms dikker. Tot nu toe geen enkele deken die mooi leek te liggen met grote schuurplekken op de schouders als gevolg
Hij is nog in de groei, is niet heel breed want mist nog veel spiermassa. Staat sinds een maand snachts op stal en is nu beleerd. Zweet dus wat sneller ivm het werk onder het zadel
.
Een Amigo leek netjes te liggen en van iemand een Rambo gepast wat goed lag. Ik twijfel sowieso of ik hem voor het eerst zal scheren dit jaar ivm het snelle zweten. Welke deken zouden jullie adviseren? Ik zie zoveel soorten Rambo's, amigos en rhino's voorbij komen dat ik het gewoon niet meer weet
Bucas zit niet goed, de vario deken van Drunense ruiterhuis hebben we er 2 van versleten in 1 week, was snel kapot. Imperial riding past niet.
[ [url=m/xEw4kT.jpg]Afbeelding[/url] ]
MalaQ schreef:Iemand tips? Ik ben op zoek naar een simpele waterdichte deken die over tuig heen kan. Betreft ook nog eens een westernzadel, dus vrij 'grof' tuig.
Is om van stal naar de binnenbak te stappen en weer terug in dit soort rotweer. Pasvorm hoeft niet fantastisch te zijn, maar hij moet wel comfortabel 8 min aan de hand kunnen stappen inclusief zijn tuig onder de deken.
Ik zag er eentje van Kentucky, maar verder is dit me erg onbekend..
Veulen84 schreef:MalaQ schreef:Iemand tips? Ik ben op zoek naar een simpele waterdichte deken die over tuig heen kan. Betreft ook nog eens een westernzadel, dus vrij 'grof' tuig.
Is om van stal naar de binnenbak te stappen en weer terug in dit soort rotweer. Pasvorm hoeft niet fantastisch te zijn, maar hij moet wel comfortabel 8 min aan de hand kunnen stappen inclusief zijn tuig onder de deken.
Ik zag er eentje van Kentucky, maar verder is dit me erg onbekend..
Zo 1?
[ [url=m/6zXrHE.jpg]Afbeelding[/url] ]
Connaisseur schreef:Zou je foto's willen delen Piekosjj? Kende de deken niet maar ziet er goed uit. Wordt dat neopreen inzet op de boeg niet erg nat?
Sjafrane schreef:Ik heb een merrie en daar heb ik een amigo deken voor maar in combinatie met de staartlus in plaats van bilriemen. Zijn steeds haar achterbenen helemaal vies. Hoe doen jullie dat?
Wiwabalia schreef:De Amigo die hij had was zoiezo te groot. Eventueel 1 of 2 maten kleiner? Je hoort nog een stukje bil te zien.
En Bucas eventueel? Blijf dat de “mooiste” merken vinden, Bucas of iets van Horseware.
Piekosjj schreef:manzano schreef:Als je halve hals wil én een hals eraan wil kunnen doen:
Ik heb deze dekens en ben er suuuper tevreden mee. Ze zouden in een 50 g regendeken moeten komen, maar ik gok dat die tijdelijk niet verkrijgbaar is. Ik hoop in ieder geval dat 'ie weer teurg komtZe hebben een liner systeem en dan ook 100 & 300 gr buitendekens. Laat me even weten als je wat foto's wilt
cinniz123 schreef:Wiwabalia schreef:De Amigo die hij had was zoiezo te groot. Eventueel 1 of 2 maten kleiner? Je hoort nog een stukje bil te zien.
En Bucas eventueel? Blijf dat de “mooiste” merken vinden, Bucas of iets van Horseware.
Deze Amigo bravo 1 of 2 maten kleiner gaat het zeker niet worden want deze zat al heel strak bij zn hals zoals je op de foto ziet en sloot amper dus daar kan ik niet zoveel mee.
Bucas heb ik alleen ervaring mee met de kleintjes en die pasvorm vond ik niets maar wellicht dat het voor grote korte pony’s wel werkt.
Maar ik wil eigenlijk voorkomen dat ik tig dekens moet gaan bestellen op de gok om te kijken welke wel past.
Het werkt makkkelijker als iemand met het zelfde model pony (kort en stevig) een merk kan aangeven die bij hun wel goed past.