Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Florinde schreef:Bedankt. Nogal verschillend dus.
Nandos schreef:Mijn merrie heeft ook 175 en is best wat breder gebouwd (kruising welsh cob).
Wat is jullie mening over het op en af doen van een gevoerde regendeken (100gr)?
Ik was van plan de deken alleen met regen en wind (koud) op te doen, maar kreeg van iemand te horen dat als je hem eenmaal opdoet je de regulatie in de war brengt door de deken steeds op en af te doen.
eef1006 schreef:Onder hoeveel gram zouden jullie aanraden mijn shet te zetten? Ik ga haar dinsdag laten scheren.
llora schreef:Even een ander vraagje. Het is nog wel winter maar wil er toch stilaan al naar uitkijken. Ik dacht hier is te lezen dat bucas een vliegendeken heeft met regenstof vanboven. Wat is de naam van dit deken. Zou voor een oude cushing merrie zijn. Voor de warme periode heeft ZE een gewone bucas vliegendeken. Maar op regenachtige dagen krijgt zij het door de cushing soms heel koud. Dacht daarmee een,gecombineerd deken. Kan dat ik verkeerd gelezen heb en dat zo een deken niet bestaat. Daarmee mij vraag
samirah schreef:Ik heb zowel de bucas buzz off rain, als een gewone regendeken. Onze vos is ook een cushie, onze gup gewoon wat gevoelig voor kou op de spieren. In principe staan ze zomers gewoon met de gewone zebra buzz of deken/ de fedimax variant. Voor regenachtige dagen bij verder redelijk normale temperaturen de bucas buzz off rain. Blijft het echt een aantal dagen goed gieten/ plenzen gaat de licht gevoerde regendeken onder de " gewone" vliegendeken. Afgelopen herfst eigenlijk bijna direct van de buzz off rain naar de licht gevoerde regendeken kunnen gaan. De ongevoerde regendeken was net niet genoeg. Nu staan ze bij ons wel 24/7 buiten in de zomer.
qua buzz off rain moet je een beetje denken aan de regen liner van horseware. Niet je hele paard is bedekt tegen de regen, maar vooral de rug. ( bij de buzz off rain als je die met hals hebt, de hals bovenop ook)
Persoonlijk vindt ik ze allebei een aanrader! afhankelijk van je paard& deken collectie welke het best bij je wensen past.