[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Knorretjee

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:26

Hooi ik had een vraagje
Mijn verzorgpony heeft een deken met het maat 135 cm.. ik heb een leuk deken gezien maar die is 137 cm.. Maakt dat veel uit?? ( het is een groottee shet)

eef1006

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:44

Onder hoeveel gram zouden jullie aanraden mijn shet te zetten? Ik ga haar dinsdag laten scheren.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:54

eef1006 schreef:
Onder hoeveel gram zouden jullie aanraden mijn shet te zetten? Ik ga haar dinsdag laten scheren.

400 gram ongeveer, ligt aan het weer

eef1006

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 23:06

Oke dankjewel!

Florinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 17:45

Bedankt. Nogal verschillend dus.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 18:35

Juun staat nog steeds onder de irish light en voeld er prima onder ;)

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 18:41

Florinde schreef:
Bedankt. Nogal verschillend dus.

Als je de maattabellen nagaat kom je uit op 175. Ik denk dat je daarmee wel aan kan nemen dat de gemiddelde pony van die hoogte 175 nodig heeft. Mijn E-pony heeft 185 en volgt dus ook het schema. Mijn D-pony had 175 en alle D-pony's bij ons op stal ook.
Over het algemeen hebben koudbloeden een grotere maat ook al zijn ze qua stokmaat niet groter, waarschijnlijk toch omdat ze breder en langer in de rug zijn?

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 19:24

Hier best een brede d pony ook 175
E heeft 185.
Maar lig er ook aan wat het merk is

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 19:53

wij hadden een D pony van 1.46 met dekenmaat 185/6.0, maar die was vrij barok

Nandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:17

Mijn merrie heeft ook 175 en is best wat breder gebouwd (kruising welsh cob).

Wat is jullie mening over het op en af doen van een gevoerde regendeken (100gr)?
Ik was van plan de deken alleen met regen en wind (koud) op te doen, maar kreeg van iemand te horen dat als je hem eenmaal opdoet je de regulatie in de war brengt door de deken steeds op en af te doen.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:27

Nandos schreef:
Mijn merrie heeft ook 175 en is best wat breder gebouwd (kruising welsh cob).

Wat is jullie mening over het op en af doen van een gevoerde regendeken (100gr)?
Ik was van plan de deken alleen met regen en wind (koud) op te doen, maar kreeg van iemand te horen dat als je hem eenmaal opdoet je de regulatie in de war brengt door de deken steeds op en af te doen.

Paarden met wintervacht kunnen prima tegen de kou, je kunt dan nog beter een deken op doen als het veel regent.

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:33

eef1006 schreef:

Mijn geschoren shet (op benen en hoofd na) staat nu halve dag buiten en als het donker is op stal, de andere helft van de dag dus
Ze staat onder 300 g, we hebben nog een 150 g voor er onder maar dat vinden we nu niet nodig.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:05

Even een ander vraagje. Het is nog wel winter maar wil er toch stilaan al naar uitkijken. Ik dacht hier is te lezen dat bucas een vliegendeken heeft met regenstof vanboven. Wat is de naam van dit deken. Zou voor een oude cushing merrie zijn. Voor de warme periode heeft ZE een gewone bucas vliegendeken. Maar op regenachtige dagen krijgt zij het door de cushing soms heel koud. Dacht daarmee een,gecombineerd deken. Kan dat ik verkeerd gelezen heb en dat zo een deken niet bestaat. Daarmee mij vraag

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:13

llora schreef:
Even een ander vraagje. Het is nog wel winter maar wil er toch stilaan al naar uitkijken. Ik dacht hier is te lezen dat bucas een vliegendeken heeft met regenstof vanboven. Wat is de naam van dit deken. Zou voor een oude cushing merrie zijn. Voor de warme periode heeft ZE een gewone bucas vliegendeken. Maar op regenachtige dagen krijgt zij het door de cushing soms heel koud. Dacht daarmee een,gecombineerd deken. Kan dat ik verkeerd gelezen heb en dat zo een deken niet bestaat. Daarmee mij vraag

Bucas buzz off rain :)

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:15

Hier een D-pony haf met ook maat 175 :)

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:30

En helpen die dekens goed op,regenachtige dagen in de zomer? Of ben ik dan beter af met een regendeken. Heb een gewone bucas vliegendeken. Zit een,beetje in twijfel. Als het in de zomer enkele dagen,goed regent staat ze te bibberen. Dus twijfel een,beetje. Nu een amigo regendeken kopen met korting of binnenkort een,buzz pff rain kopen

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:33

Met de buzz-off rain heb ik geen ervaring. Ik doe op zulke dagen de sunshower met hals op en daar ben ik wel tevreden over.

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:54

Ik heb zowel de bucas buzz off rain, als een gewone regendeken. Onze vos is ook een cushie, onze gup gewoon wat gevoelig voor kou op de spieren. In principe staan ze zomers gewoon met de gewone zebra buzz of deken/ de fedimax variant. Voor regenachtige dagen bij verder redelijk normale temperaturen de bucas buzz off rain. Blijft het echt een aantal dagen goed gieten/ plenzen gaat de licht gevoerde regendeken onder de " gewone" vliegendeken. Afgelopen herfst eigenlijk bijna direct van de buzz off rain naar de licht gevoerde regendeken kunnen gaan. De ongevoerde regendeken was net niet genoeg. Nu staan ze bij ons wel 24/7 buiten in de zomer.

qua buzz off rain moet je een beetje denken aan de regen liner van horseware. Niet je hele paard is bedekt tegen de regen, maar vooral de rug. ( bij de buzz off rain als je die met hals hebt, de hals bovenop ook)
Persoonlijk vindt ik ze allebei een aanrader! afhankelijk van je paard& deken collectie welke het best bij je wensen past.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 23:06

samirah schreef:
Ik heb zowel de bucas buzz off rain, als een gewone regendeken. Onze vos is ook een cushie, onze gup gewoon wat gevoelig voor kou op de spieren. In principe staan ze zomers gewoon met de gewone zebra buzz of deken/ de fedimax variant. Voor regenachtige dagen bij verder redelijk normale temperaturen de bucas buzz off rain. Blijft het echt een aantal dagen goed gieten/ plenzen gaat de licht gevoerde regendeken onder de " gewone" vliegendeken. Afgelopen herfst eigenlijk bijna direct van de buzz off rain naar de licht gevoerde regendeken kunnen gaan. De ongevoerde regendeken was net niet genoeg. Nu staan ze bij ons wel 24/7 buiten in de zomer.

qua buzz off rain moet je een beetje denken aan de regen liner van horseware. Niet je hele paard is bedekt tegen de regen, maar vooral de rug. ( bij de buzz off rain als je die met hals hebt, de hals bovenop ook)
Persoonlijk vindt ik ze allebei een aanrader! afhankelijk van je paard& deken collectie welke het best bij je wensen past.

Dank,je voor je uitleg. Ja onze cushie heeft daar ook gemakkelijk last van. Gewone regen buien is geen,probleem. Enkele regendagen,achter elkaar is een probleem. Ik ga is kijken voor die buzz off rain. Ik heb nog een ongevoerd regendeken dat niet meer water dicht is en een amigo fleece gevoerd regendeken.

xjessiesl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 23:34

Hier paard van ongeveer 165 met maat 205

DebbieNL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 00:01

raar weertje.. sneeuw, regen dus lekker warm deken erop.. zodra t droog is felle zon.. meteen warm .. lastigggggg..

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 00:03

Mijn merrie is ook makkelijk gevoelig op haar spieren en heeft ook gewoon een hekel aan regen en zij heeft de rambo sweet itch hoody met regen liner, hele fijne deken met zomerse buien en als daarna de zon doorkomt staat ze er ook niet gelijk onder te zweten. Als het echt de hele dag regent doe ik meestal een 50/100 grams regendeken op omdat ze onder 0 gram heel snel koud aanvoelt.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 01:05

Voor de warme zomerdagen heb ik ook zo iets. Gewoon een regenzeiltje van boven en mesh aan de onderkant. Ideaal voor dagen dat het te warm is voor een ligt gevoerde regendeken.

Suuskeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 01:37

Florinde schreef:
Welke maat dekens gebruiken jullie bij een d pony van ongeveer 1.45 - 1.48.
Een 165 of een 175. En dan doel ik met name op New forest of Welsh nwr.

Hier een 165 op een new forest pony van 1m41

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 08:43

De amigo hals deken besteld bij paardendrogist. ZE hebben nu 15% korting.