Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 22:30

nicky_rilana schreef:
maar aan welke kant van schijndel woon je? hier bij gemonde heeft het geen 1 paard warm die geschoren is en met een 100 grams deken staat

Schijndel noord.. ofja, pony staat dicht bij het kanaal..

Ik denk dat het gewoon geen koukleum is.. maar ik kijk het per dag aan :)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 22:47

nee helemaal niet, maar de wint komt wel van ons af vaak misschien scheeld dat wel,
doe je eigenlijk ooit mee aan de schijndelse ruiterdag?

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 23:44

Ik heb de 200 toch echt weer afgedaan vanavond. Het wordt dan wel koud 's nachts maar paard staat binnen op stal en daar is het toch wel een stuk warmer. Merkte dat ze aardig warm aan voelde onder de deken toen. Ik doe hem nu alleen op wanneer ze buiten staat, als het rond de 10 graden is. Maandag mag ie dus sowieso weer af want dan wordt het verschil in tempratuur tussen overdag en nacht ook minder. En dan is het overdag weer 15 graden *\o/* (als de voorspellingen kloppen..)

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 00:14

Myn pony krijgt helemaal geen deken! Heb vorrige winter elke week weer zitten naaien en 3 nieuwe dekens moeten kopen! Want hij vond het leuk om ze allemaal te slopen..
Dan word het deze winter maar weer een heeele dikke teddybeer...

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 08:54

mijn tinkie staat nogsteeds onder een fleece, vanaf aankomende nacht gooi ik mn regendeken eroverheen. Ik wil nog niet beginnen aan een 150grams, aangezien het komende week beter wordt & mn tinkie t eerste jaar is dat ze onder deken staat.. Waarschijnlijk ga ik volgend weekend dr hals&borst scheren, dan
krijgt ze wel iets warmers op.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 09:10

Ik doe vanaf begin deze week een dunne deken op, alleen voor de nacht. pony staat wel in een binnenstal, maar wel op de hoek naast de deur. als het van de week 's nachts weer iets warmer word gaat ie weer af, het is overdag nog zo warm..

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 10:02

Je wordt er toch niet goed van? 's nachts rondom het vriespunt....overdag zon en 14 graden. Heb ze hier 's nachts binnen staan en heb na die regen de regendeken maar weer af gedaan. Volgende week weer volop regen en hogere temperaturen.....ik vond mijn paard koud aanvoelen onder een ongevoerde regendeken, dus ondanks de hogere temperaturen dan toch maar een 100 grams op? Kunnen we niet gewoon van 20 graden naar 8 graden gaan in voor en najaar? Dat zou het een stuk gemakkelijker maken! :+

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 10:08

gister overdag de regendeken opgelegd en om 22.00 uur een winterdeken met hals. het was toen echt koud buiten en mijn paard staat snachts gewoon buiten.
nu even kijken wat voor weer het buiten is en waarschijnlijk weer een dunnere deken op.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 10:52

toen ik vanmorgen vroeg naar stal ging was het 5 graden boven 0 en stonden mensen ruiten van auto's te krabben, en dat half okt aan de kust...

Gioyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 10:56

ik heb nu een dun regendekentje op met voering, aangezien het nu al koud is, moet je nagaan hoe de winter wordt. ;)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 10:57

Zegt niets := Kijk naar april 30 graden en een zomer met 15 graden en regen :') Misschien is het wel een goed teken dat het snel over is. Ik stond gisteren ook al te krabben :=

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 11:09

vanmorgen moest onze autoruiten ook worden gekrabt.

mn shetlander die ruzie had met dr eigen vacht nadat ze HB is geworden is gisteren avond geschoren.
enkel haar benen niet. Ze staat nu onder een 200 grams deken. Ze voelde goed aan vanmorgen.
Mocht het van de week weer warmer worden kan ik terug naar 100 gram indien nodig.

als het kouder word kan er nog een 300 grams op. Indien echt nodig kan daar zelfs nog een 200 grams staldek onder.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 11:14

Regendeken zonder voering, tegen de wind.

Een regendeken met hals is niet hndig op stal voor de nacht . klopt dat? (I.V.M. haaruitval)

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 11:16

ik heb helemaal geen dekens met hals, mn shet heeft zo een dikke bos manen dat een deken met hals de manen platdrukt en verstikt waardoor die er niet beter op worden

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 11:18

Mijn reservedeken is nu eenmaal met hals. Op de wei in de wind lijkt me dat wel fijn in de winter....

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 11:19

Dat vroeg ik me dus ook af of je als het echt koud is een hals erbij op moet leggen?
Ik heb 1 paard met een heel dun vachtje.
Het lijkt me zo verstikkend ?

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 11:22

als je paard onder de deken gewoon goed aanvoelt, ook in de liezen dan zie ik geen reden voor hals.
Maar dat is gewoon wat je zelf prettig vind en wat je paard nodig heeft, ik blijf erbij dat elk paard of pony anders is en alleen jij als eigenaar kan voelen en zien hoe je paard zich houd, voelt ie te warm, gooi er wat minder op ook al heeft je buurvrouw meer, is ie te koud dan gooi je er meer op. Is ie goed dan is ie goed haha

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 11:25

een paard kan het ook plaatselijk koud hebben hoor.. sorry minilou maar die beredenering gaat niet op.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 11:28

dan kan je net zo goed heel je paard inpakken, want zelfs hoeven kunnen te koud worden in bijvoorbeeld sneeuw. Ik heb nog nooit een deken met hals gebruikt en nog nooit problemen gehad of gemerkt dat mn pony het ergens koud heeft. Wil je wel een hals deken gebruiken prima toch, mij maakt het niet uit

maar de enige die kan beslissen of het " nodig " is is in mijn ogen de eigenaar.
niet wij bokkers via internet

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 11:30

Ik vind het maar een lastig iets. Ik heb gisteren de vorige eigenaar nog even geraadpleegd, want bij mij op stal zei ook iedereen weer wat anders. Zo snap je op den duur niet meer wat je nou het beste kan doen!

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 11:31

kobuss1: ben ik het met je eens

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 11:33

Beste advies, kijk naar je paard :j

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 12:01

Waanneer kun je eigenlijk het beste een hals opdoen?

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 12:05

MiniLoe schreef:
dan kan je net zo goed heel je paard inpakken, want zelfs hoeven kunnen te koud worden in bijvoorbeeld sneeuw. Ik heb nog nooit een deken met hals gebruikt en nog nooit problemen gehad of gemerkt dat mn pony het ergens koud heeft. Wil je wel een hals deken gebruiken prima toch, mij maakt het niet uit

maar de enige die kan beslissen of het " nodig " is is in mijn ogen de eigenaar.
niet wij bokkers via internet

Het was ook maar een vraag, en mijn mening is dat de bokkers met paard ervaringsdeskundige zijn!
:D

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 12:10

MiniLoe schreef:
sjors493: Als je paard in de winter invalt, kan je of meer hooi voeren tot onbeperkt hooi voeren, of een deken op doen, waarschijnlijk kost je paardje het teveel energie om warm te blijven waardoor deze zijn gewicht kwijt raakt. werkt alleen extra bijvoeren niet dan gewoon wat meer hooi in combi met een deken

om nog even hier op terug te komen. mijn paard krijgt 3x per dag een berg kuil aangevoert. de rest van de dag staat ze op de wei. Maar met hoeveel grams moet ik beginnen? ik dacht dat ik eeen 300grams heb liggen. als eht dan te koud word kan ik daar dan een fleecdeken onder doen :?