Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 18:12

ik ben vanmorge om 9:30 naar school gereden op mijn scooter met 2 broeken en wanten had het echt nog koud.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 18:52

Scooter is ook heel anders. Geloof dat die combi tempratuur en je snelheid en het stil zitten voor dubbele kou in tempratuur brengt. Niet te vergelijken met de eigenlijke tempratuur.

Maar warm is anders natuurlijk hihi

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 18:53

nee dat snap ik maar ik had het echt koud dus ik wil niet weten hoe mijn paardje zich voelde

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 18:56

Ik kan mijn paard in principe helemaal inpakken..

-100 grams met hals
- 300 grams met hals
- 200 grams
- 300 grams
- 150 grams
- wollen zweetdeken
- fleecedeken met halve hals
- 0 grams regendeken

Dus kan tot 1000 gram, maar dat gaat niet gebeuren.
Ze heeft nu 300 met hals op. (geschoren) en als het nog kouder
wordt, krijgt ze er de wollen zweetdeken onder.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 18:57

nicky_rilana schreef:
ik ben vanmorge om 9:30 naar school gereden op mijn scooter met 2 broeken en wanten had het echt nog koud.

Dus als een mens, meisje het koud heeft op de skooter, moeten onze diertjes, paardjes onder de deken.
Bestaan er ook dekens voor geiten, honden en katten ??
En al die arme muisjes en ratjes.
(Kleine uitzondering, de haarloze honden en katten.)

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 18:58

Straks gooi ik de 150 gram er weer op, had hem er vanochtend weer afgehaald want meneer stond toch in het zonnetje.
Mn uk heeft een hele dikke eigen jas aan :))

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 19:05

Ariebren schreef:
nicky_rilana schreef:

Dus als een mens, meisje het koud heeft op de skooter, moeten onze diertjes, paardjes onder de deken.
Bestaan er ook dekens voor geiten, honden en katten ??
En al die arme muisjes en ratjes.
(Kleine uitzondering, de haarloze honden en katten.)

nee maar mijn paard heft nog zijn zomervachtje dus dat is wel zielig, ik denk dat ik hem ook al 3 weken een 200 grams deken op heb, maar als het echt heeel warm wordt gaat hij af, maar dat wordt het niet meer

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 19:07

nou ik vond het vandaag ook erg koud maar in het zonnetje was het wel lekker, de mijne heeft voor de nacht de 200 gram er op

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 19:08

ja, maar ik kan niet even deken wisselen want mijn paard staat in nuland ik woon in schijndel en in zit in de bosch op school. maar ik denk niet dat hij het warm heeft gehad aangezien hij 's ochtens buiten staat en 's middags binne

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 19:13

Ik had even een vraagje: morgen worden onze pony's (streeppatroon) geschoren. Ik heb hier nog geen ervaring mee, dus wilde weten hoe jullie het in de volgende situatie zouden doen :)

- Pony 1 is momenteel kreupel, en had het afgelopen week in die stromende regen koud onder haar 0 gr deken. Dus een 100/150 grams opgedaan, waar ze nu nog mee staat. Waar doe ik goed aan?
Ben bang dat ze het nog kouder krijgt als ze geschoren is (al is dat nog niet half). En gelijk de 300 grams er op lijkt me ook niks. Plan is haar zsm weer op te pakken met trainen als ze weer rad loopt (zal niet lang meer duren schat ik). Toch laten scheren en dan? Een echte tussenvariant aan dekens heb ik (nog) niet. Wel stof liggen om een dikke wollen onderdeken te maken ;)

- Pony 2 staat nog onder zijn 50 grams outdoordeken. Na het scheren die op laten, of dan toch gelijk die 100/150 grams op? Deze pony staat wel gewoon in training, maar ook hij wordt niet helemaal geschoren.

Iemand (zeker voor de eerste pony) tips?

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 19:14

Die van mij staat sinds vorige week donderdag na het scheren onder een 150 grams gekomen, hij voelt hier lekker onder, dus wacht nog even met wat dikkers. Controleer gewoon iedere dag hoe hij aan voelt :)

Tis trouwens wel een koudbloed en geloof dat dat ook wel verschil maakt. Als ik zie hoe de paarden bij ons op stal nog in hun vacht zitten en wat voor vacht mijn pony alweer had..

Wiske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 19:19

Paarden maken haar aan als het overdag beneden de 15 graden is en snachts beneden de 10 graden.
Dus dan doe ik toch maar bij regen en wind de deken op anders word haar vacht twee keer zo dik en ze zweet zo lekker dan na het rijden. Zonder dek heeft ze direkt ontstoken ogen en snottebellen.
Ik denk dat het bij ieder paard anders is.
In ieder geval wel bij de paarden die ik heb gehad.

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:06

markje heeft voor vanacht fleece onder zijn regendeken dus denk ong. 100 gram?

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:08

een fleece deken onder een deken veroorzaakt scheurplekken, daar moet je wel mee opletten

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:11

Die van mij heeft nu een 200 grams deken op, anders wordt ze zo'n beertje, ze is trouwens niet geschoren.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:12

Die van mij is 2 weken geleden geschoren en staat nog steeds onder een regendeken. En zelfs dat vind ie eigenlijk nog te warm...

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:21

te warm??, waar woon jij in schijndel dan, want aan deze kant is dat echt te koud

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:25

nicky_rilana schreef:
een fleece deken onder een deken veroorzaakt scheurplekken, daar moet je wel mee opletten

Had het al een keer gelezen ja maar bedankt :j trok de fleece wel goed naar voren dus hoop dat ik t kan voorkomen

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:27

ik hoop het ook voor je, maar je moet nooi z'n bh voor je pony kopen van daar door heeft mijn pony ooit een drukplek van gehad

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:38

hahaha bedankt voor de tip;)

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:39

graag gedaan

cayenne123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:42

De pony's krijgen van het weekend de winterdekens op. 1 wordt in de vakantie geschoren, dat is echt al een beertje! De andere heeft geen wintervacht dus worden alleen beentjes opgeschoren als ze dat toelaat....

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:56

nicky_rilana schreef:
te warm??, waar woon jij in schijndel dan, want aan deze kant is dat echt te koud

Ja ik snap er zelf ook niks van :+ Maar hij staat er echt klam onder. Hij is geschoren, maar het haar wat er op zit is wel echt wollig.. had hem van de week onder een warmere gezet en toen was ie zeiknat :P dus het zal wel...

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:58

maar aan welke kant van schijndel woon je? hier bij gemonde heeft het geen 1 paard warm die geschoren is en met een 100 grams deken staat

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 22:16

280 gr op de geschoren paarden. Overdag een uur of 3 zonder, lekker luchten maar 's nachts wordt het best heel koud, twijfelde nog of ze ook nog een hals op wilde maar ach ze voelde lekker warm