Jollybollie schreef:Help...ik zie door de bomen het bos niet meer op het gebied van regendekens...dus graag jullie advies!
Eind van de maand verhuizen mijn 2 Shetlanders (beide geschoren, 1 van 28 jaar met cushing) en mijn Kwpn ruin naar een stal waar ze overdag lekker buiten kunnen staan. Dat vraagt natuurlijk wel om geschikte waterdichte dekens. Nu staan ze onder een 200grams deken, daar de vachten alweer flink gegroeid zijn.
Momenteel hebben ze wel een regendeken, maar deze zijn echt niet meer genoeg waterdicht om aanhoudende regen buiten te houden (staan nu 24u op stal). Ik heb dit topic al doorgespit en begrijp dat de beste ervaringen met Bucas en Horseware zijn.
Ik denk zelf dat het het slimst is om voor 0 grams vulling te gaan en dat evt te combineren met een onderdeken. Die heb ik namelijk nog wel liggen.
Maar dan welk type...ik heb echt geen idee. Het zijn alledrie geen slopers in ieder geval, maar ik wil graag een deken die theoretisch voor langere tijd mee kan.
Wat zouden jullie mij adviseren? Vooral voor de kleintjes is het lastiger vanwege de kleine maten.
De huidige dekenmaten van de regendekens die ik heb:
-onderlengte 1.35m
-onderlengte 1.45m
-onderlengte 2.05m
Alvast bedankt!
Amigo Bravo zijn prima dekens en hebben ook een petite en pony lijn.
Wat is je budget?