Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
superwoman schreef:Haha, ik heb al een paar nachten 600 gram op. Ongeschoren. Paard is zeker niet aan het zweten of warmer aan dan normaal. Met 300 begon hij koud aan te voelen (neus,benen) en snachts is het al rond het vriespunt. Overdag rond de 10 graden krijgt hij 1 deken van 300 gram.
vind het op bokt idd vaak dat er dan zo overdreven op gereageerd moet worden.
Ieder z'n ding en mijn paard voelt zich er prima bij, dus geen zorgen maken
ijssnuiver schreef:superwoman schreef:Haha, ik heb al een paar nachten 600 gram op. Ongeschoren. Paard is zeker niet aan het zweten of warmer aan dan normaal. Met 300 begon hij koud aan te voelen (neus,benen) en snachts is het al rond het vriespunt. Overdag rond de 10 graden krijgt hij 1 deken van 300 gram.
Maar hoeveel ga je dan op doen als het echt flink gaat vriezen?
ijssnuiver schreef:Maar hoeveel ga je dan op doen als het echt flink gaat vriezen?
ijssnuiver schreef:Het maakt mij niet uit nee. Maar het was pure interesse, simpelweg omdat ik me afvraag hoeveel je dan van plan bent op te doen bij vorst.
Het was gewoon een interessevraag, maar als je 'm niet wil beantwoorden is dat prima.
superwoman schreef:Haha, ik heb al een paar nachten 600 gram op. Ongeschoren. Paard is zeker niet aan het zweten of warmer aan dan normaal. Met 300 begon hij koud aan te voelen (neus,benen) en snachts is het al rond het vriespunt. Overdag rond de 10 graden krijgt hij 1 deken van 300 gram.
jesito schreef:Superwoman, ik vind dat echt zwaar overdreven voor een geschoren paard, laat staan voor een ongeschoren.
Tuurlijk voelen neus en benen koud aan, die zitten niet onder een deken.
Ik heb een 23 jarige Arabier met artrose onder 100 gr staan en die voelt daar heerlijk onder en dan zou die van jouw 500gr meer nodig hebben???
Geryon schreef:Jij vindt dus dat zijn hele lichaam op normale temperatuur moet zijn en daar baseer jij je dekenkeuze op? Als ik dat zou doen dan zou hij onder het deken echt gaan zweten. Dus ben wel benieuwd naar waarop anderen hun keuze baseren? Naar hoe hij voelt onder het deken of ook benen, hoofd etc.?
superwoman schreef:Geryon schreef:Jij vindt dus dat zijn hele lichaam op normale temperatuur moet zijn en daar baseer jij je dekenkeuze op? Als ik dat zou doen dan zou hij onder het deken echt gaan zweten. Dus ben wel benieuwd naar waarop anderen hun keuze baseren? Naar hoe hij voelt onder het deken of ook benen, hoofd etc.?
Hangt er ook vanaf of hij op stal staat of buiten en of hij net heeft bewogen of gaat bewegen etc ..
Marlis schreef:ijssnuiver schreef:
Maar hoeveel ga je dan op doen als het echt flink gaat vriezen?
4 dekens van 300 gram