[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 11:51

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 12:40

Spoiler:
elbony schreef:
nnicolex schreef:
Over die schoftbeschermer gesproken, iemand die weet waar ze hem nog wel op voorraad hebben? Overal uitverkocht en bucas zelf kan geen voorraden inzien..

als je het bucas schoftbeschermkussen zoekt zou je die kunnen bestellen bij maaike daamen dekenwasserij.
zij maakt ze zelf.
en het werkt fantastisch, heb er zelf 2
https://daamendekenwasserij.nl/blog/201 ... as-dekens/

Bedankt voor de tip!

Hypostore heeft ze helaas ook niet meer op voorraad.. en bij bucas zelf komen ze pas in december binnen..

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 12:41

Leuke extra tip: die beschermers passen ook op de Horseware Rhino dekens. :D

tjitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 16:02

Hoi! Ik ben op zoek naar ervaringen met deze deken van Bucas: https://www.ej.nl/deken-bucas-trotting- ... 64969.html

Mijn draver heeft vorige winter een Bucas Smartex Medium Big Neck op gehad, maar kreeg hiervan schuurplekken bij de schouders en de deken trok scheef. Nu kwam ik erachter dat Bucas ook een deken heeft voor dravers. Heeft iemand hier ervaring met deze deken?

Mijn paard staat 24/7 buiten (heeft een schuilstal maar gaat daar niet altijd in staan) en het zou fijn zijn als hij ook na het werk met een restje zweet onder de deken kan.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 16:32

tjitze schreef:
Hoi! Ik ben op zoek naar ervaringen met deze deken van Bucas: https://www.ej.nl/deken-bucas-trotting- ... 64969.html

Mijn draver heeft vorige winter een Bucas Smartex Medium Big Neck op gehad, maar kreeg hiervan schuurplekken bij de schouders en de deken trok scheef. Nu kwam ik erachter dat Bucas ook een deken heeft voor dravers. Heeft iemand hier ervaring met deze deken?

Mijn paard staat 24/7 buiten (heeft een schuilstal maar gaat daar niet altijd in staan) en het zou fijn zijn als hij ook na het werk met een restje zweet onder de deken kan.

Een big neck voor een draver? Wellicht veel te groot geweest waardoor deken ook scheef trekt

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 22:24

Nibbit schreef:
Kever en als je de Amigo XL in 1 maat kleiner neemt dan wat hij normaal heeft?

Bij brede paarden zie je vaak dat mensen een grotere maat kiezen, omdat het dan nog enigszins past ;) maar met de XL hoeft dat niet

Hmm dat heb ik nog niet geprobeerd. Die in haar maat stond echt zo ver open en kwam zo laag dat ie helemaal onder de borst kwam te zitten.

Bedankt voor de tips! Ik ga weer eens speuren…
Ik kreeg ergens anders nog de tip voor Rambo Optimo ivm de loopsplitten. Vind t vooral zo spannend met het uitproberen van zulke dure dekens, sommige waren meteen duidelijk niet passend maar bijv Fryskware zag je na een paar uur dragen pas hoe verrot die trok en dan kun je ‘m niet meer terugsturen ;( :$

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 22:31

tjitze schreef:

Mijn ervaring is dat Amigo over het algemeen goed ligt op dravers en Bucass minder goed.

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 11:54

Wil iemand mee kijken hoe deze Smartex ligt? Vraag me vooral af of hij niet te veel hangt/drukt op de schoft. Maat kleiner past niet. Deken is in principe niet voor continu dragen bedoeld maar alleen voor wanneer ik te laat ben en pony al is natgeregend of nadat we hebben moeten trainen in de regen. Zodra ze droog is kan haar Amigo er weer op.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 12:08

Ik vind hem een maat te groot, en daarom gaat hij trekken op de schoft.

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 12:09

Ja daarom had ik ook een maat kleiner gepast maar dan ligt het begin van de staartflap zo'n 5-10 cm voor de staartaanzet en steekt dus echt haar halve kont er uit :(

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 12:27

Ik stel hier mijn vraag ook nog een keer.
Heb de recuptex cooler besteld in 198, haar normale maat van Bucas.
Vind alleen de hals knellen. Lengte is goed, maar komt dat doordat de deken eigenlijk te ver naar voren ligt omdat de schouders geen ruimte hebben? En stel, ik bestel een big neck, lost dat het krappe in de hals op? En bestel ik dan een maat kleiner?

Afbeelding

Afbeelding

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 12:33

Die zwarte is er niet in bigneck toch?
Volgens mij is dit model smaller op de schouders. De gewone recuptex cooler heeft wel wat meer schouderplooien volgens mij.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 12:36

De normale heeft meer schouderplooien, ja.

Waar woon je lies? En welke maat? Anders kan je mijne passen?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 12:40

Das lief, maar niet in de buurt. Ik woon op de grens Drenthe/Overijssel..
Wat raar dat de ‘normale’ een andere pasvorm heeft dan de limited.
Dus jullie zeggen, de normale bestellen in dezelfde maat?
Deze was 3 euro goedkoper, enige reden waarom ik deze koos :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 12:46

De limited is een variant van de power cooler volgens mij. Dat is sowieso heel ander model dan de gewone recuptex (singels zitten ook anders).
Aan de gewone kan ook een hals enzo.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 15:53

lies schreef:

Ik vind de normale ruimer in de hals vallen als andere modellen dekens. Niet extreem ruim ofzo, maar wel ruimer als de irish, smartex enzovoorts in dezelfde maat. Plus dus de schouderplooien

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 16:01

Echt?! Haha, ik heb net precies de big neck een maat kleiner besteld, maar voor de zekerheid ook de 'gewone' in haar normale maat. Ben benieuwd.
Moet toch de zwarte retourneren, dus kan dan samen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 16:02

Dan heb je alle opties, dus slim toch? ;)

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 16:06

Yes! Dank voor je hulp :)

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 16:19

Een big neck voor een draver vind ik ook wat bijzonder! Ik heb voor die van mij een high neck en dat ligt prima. Een big neck zou hij echt in verzuipen en hij heeft zeker voor een draver een prima hals.

Helaas is diezelfde deken gisteren met een flinke scheur van m’n paard af gekomen ;( Precies bij de klittenbandsluiting, waar het logo staat. Helemaal horizontaal door. Denk dat er een ijzer in gehangen heeft…

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 16:55

MyWishMax schreef:
lies schreef:

Ik vind de normale ruimer in de hals vallen als andere modellen dekens. Niet extreem ruim ofzo, maar wel ruimer als de irish, smartex enzovoorts in dezelfde maat. Plus dus de schouderplooien

Maar heb je het dan over de recuptex cooler of de Therapy Outdoor? De Therapy Outdoor verzoop mn paard in bij de schouders. De Recuptex cooler (de blauwe) heeft schouderplooien, maar is verder niet bijzonder breed ofzo.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 17:09

De originele, dus die blauwe of eigenlijk de blauw met oranje in mijn geval. Hij valt bij de mijne breder bij de hals als alle andere modellen. Ik zeg ook niet dat die breed valt, maar wel ruimer/breder als de irish, smartex en de andere die ik heb of heb gehad. Pasvorm is net wat anders.

Was ook de enige deken waar we problemen mee kregen tijdens verplichte rust door blessure gek genoeg. Nu ligt die weer keurig, toen we hem kochten jaren geleden ook. Tijdens die blessure niet, alsof ze toen te smal was ofzo.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 20:44

Dit is wel flink balen.. Weer twee gaten in de Autumn. Nu ze op de paddock staan is er toch teveel onrust en de nodige happen.. Morgen na het drogen maar weer met de tear aid aan de slag. Die plek had goed gehouden trouwens. Ik heb nu een oud dun EJ dekentje opgegooid omdat de Rhino nog steeds te warm was op stal, maar die dunne EJ ligt niet top en is ook aan de warme kant. Weet niet zo goed meer wat ik nu moet eigenlijk. :(

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 21:13

Ik ben op zoek naar een deken voor onze Haflinger merrie, ouderwets type. Veel front dus :') en lange manen die we graag lang houden.
Afbeelding
Ik heb vandaag een amigo regendeken van mijn vorige pony gepast (6’’) maar die was echt te groot dus er moet echt wat nieuws komen.
Ik wil het liefst een deken met liner systeem. Dit wordt haar eerste winter bij ons dus wil flexibel kunnen zijn. En liefst met een hals(je)
Iemand ervaring met bepaalde merken bij dit type paard?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 21:27

Celebi schreef:
Dit is wel flink balen.. Weer twee gaten in de Autumn. Nu ze op de paddock staan is er toch teveel onrust en de nodige happen.. Morgen na het drogen maar weer met de tear aid aan de slag. Die plek had goed gehouden trouwens. Ik heb nu een oud dun EJ dekentje opgegooid omdat de Rhino nog steeds te warm was op stal, maar die dunne EJ ligt niet top en is ook aan de warme kant. Weet niet zo goed meer wat ik nu moet eigenlijk. :(

Oh wat balen zeg…