[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Myrna91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 15:19

Hoi

Paar pagina's geleden staat een foto met mijn pony en deken.

Heb nu twee dekens thuis liggen, een bucas smartex turnout extra big neck nu ligt deze wel aardig maar is volgens mij heel warm. En meneer heeft nu een lekker vachtje en staat onder 250 gram.

Ik heb ook een turnout deken van rhino liggen. Ligt ook wel prima volgens mij. Deze is 200 gram en is denk ik momenteel prettiger voor mijn pony.

Dus ja welke raden jullie aan. Van de bucas lijkt me de stay dry voering wel wat. Maar is voor nu wel heel dik.

Rhino vind ik iets prettiger voelen voor nu, zou daar ook een bucas onderdeken aan passen met stay dry voering?

Zal morgen een foto plaatsen van de dekens

Myrna91

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 14:14

Afbeelding
De amigo die ik nu heb

Afbeelding
Afbeelding
De bucas smartex extra turnout big neck

Afbeelding

Afbeelding

De rhino met veel te grote nek.

Welke deken past volgens jullie het beste?
Rhino lijkt me zo het mooist maar vind hem aardig aan de prijs en met die nek kan ik niks.

Die bucas gaat ook wel, maar is wel erg warm voor nu. Mij lijkt die wel ideaal met die stay dry voering. Aangezien hij zijn wollen deken deze week ook gesloopt heeft.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 14:24

Ik vind de bucas het mooiste liggen, de eerste in ieder geval niet.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 14:30

de bucas lijkt inderdaad het mooist te liggen, niet te lang van achteren?
en waarom ga je dan niet voor een dunnere versie van bucas?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 15:34

Nouvel schreef:
de bucas lijkt inderdaad het mooist te liggen, niet te lang van achteren?
en waarom ga je dan niet voor een dunnere versie van bucas?

De medium is er geloof ik niet in Big Neck uitvoering

eswestplate

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 15:41

De bucas deken vind ik ook het mooiste liggen. 't is een zoektocht met dekens hè :=

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 16:01

vind je rhino het mooiste liggen.
Bucas is in mijn ogen te groot kijk maar naar de staart lijn . die zit over zijn billen heen en ''hangt'' als het ware

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 16:24

Ik vind de rhino ook het mooiste liggen, alleen aan dat halsstuk heb je idd niets. Kan je die niet ruilen voor een kleinere?
Vind zelf dat horseware sowieso beter blijft liggen dan de bucas dekens die sommige paard bij mij op stal dragen. Die bucasdekens liggen altijd enorm scheef na 1x rollen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 16:26

Hier liggen ze super netjes en recht tot mijn pony weer is flink scheef is door een blessure, dan schuift ie wel scheef.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 16:28

De Bucas gaat achter nog wel beter liggen, de rug ligt ook helemaal stijf nu. De big neck is er niet in medium inderdaad, dat is wel een flink nadeel. Zijn de select onder dekens er in big neck? Anders zou je daar nog de 150 grams van onder de rain kunnen leggen.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 16:29

Rhino, ik vind het allemaal net even wat prettiger ogen qua pasvorm dan de Bucas.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 16:30

dan zou ik als je bucas wilt voor de rain gaan met evt een onderdeken, dan ben je klaar

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 18:29

Ik vind de Rhino het beste liggen.

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 19:28

Als je de rhino kiest zou je eventueel de select stay dry onderdeken van bucas kunnen nemen van 150 gr voor eventuele bucas techniek }> die kan je er onder doen voor de functie en dan er ook weer onder uit halen! Doe ik ook 8-)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 19:30

Ik vind ook de Rhino het beste liggen!

Myrna91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 21:03

Bedankt voor de reacties :) de bucas is nu heel erg in de aanbieding. Deze is een stuk goedkoper dan de rain uitvoering. En als daar nog een onderdeken bij moet wordt het helemaal duur.

Eigenlijk wil ik zo min mogelijk moeten wisselen met dekens.

Gladijs: dat past goed? En behoud dan ook z'n functie? Dat is dan misschien wel een leuke optie.

Wat denken jullie van de power turnout van bucas? Die kan van 16 tot -10 dan ben ik in een keer klaar.

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 21:28

Ja dat past prima, vooral ook omdat de stay dry voering van de select niet helemaal tot het ondereind van de deken loopt, dus al steekt hij er een beetje onderuit, zuigt hij geen water op. Ik vind het geweldig, heb rhino dekens en als ik gereden heb is het opruimen , beetje voeren , select er op , deken er overheen en gaan met die banaan <<) . En die select zou je ook als onderdeken kunnen gebruiken, dan koop je een select 150 gr en een 0 gr rhino dan ben je er.
Ik vind het fijn maar kan mij ook voorstellen dat er mensen zijn die het niet met me eens zijn natuurlijk :o

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 21:34

Zat nog te denken, je kan natuurlijk ook ipv de smartex of de power, ook gewoon de select turnout nemen met een select stay dry onderdeken. Is ook een mooie lijn van bucas :Y) dan heb je alle opties :))
Ik heb toen voor mijn optie gekozen omdat ik al rhino dekens had, maar anders had ik waarschijnlijk voor de select lijn gekozen.

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:37

Mijn paardje heeft afgelopen weekend zijn Harry Horse fleece zweetvlekken kapot gemaakt (zit een gat in van z'n hoef) dus nu opzoek naar een nieuwe zweetdeken.
Ik zat te kijken naar de Rambo dry rug cooler, dit voor het sneller droog worden van het paard (wintervacht en zweet, duurt uren voordat hij nu droog is). Maar het schijnt een deken te zijn waar al het stro en hooi in blijft hangen...?
Of een wollen deken van bijvoorbeeld qhp en dan met hals.

Wat is jullie favoriete zweetdeken?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:40

De Bucas dekens vind ik ideaal. Hebben een gladde buitenkant waar geen hooi ed in blijft hangen. Gewoon wol is ook goed, maar daar blijft ook wel makkelijk wat aan hangen.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:32

VWestra schreef:
Mijn paardje heeft afgelopen weekend zijn Harry Horse fleece zweetvlekken kapot gemaakt (zit een gat in van z'n hoef) dus nu opzoek naar een nieuwe zweetdeken.
Ik zat te kijken naar de Rambo dry rug cooler, dit voor het sneller droog worden van het paard (wintervacht en zweet, duurt uren voordat hij nu droog is). Maar het schijnt een deken te zijn waar al het stro en hooi in blijft hangen...?

Ik heb de Dry Rug, maar daar blijft niks in hangen :n

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:51

Hier ongeschoren onder 200 grams. Voelde vanochtend iets kouder aan dan normaal maar onder 300 staat hij bijna onder te zweten. Eind van de middag gelukkig alweer iets warmer.
Van het weekend een emmer vol haar eraf gehaald :')

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:52

Icrack schreef:
VWestra schreef:

Ik heb de Dry Rug, maar daar blijft niks in hangen :n

En je paard is snel(ler) droog??

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:59

Ik had eerst de Rambo Helix, maar vind, in vergelijking, de Dry Rug sneller drogen. De stof kun je het beste omschrijven als badstof - microvezel.
Ik heb ook Fleece de Luxe, dit is een zware uitvoering fleece (600gr). Deze voldoet mij qua drogen ook heel erg goed.
De Dry Rug is mij in ieder geval qua stof en droogtijd niet tegen gevallen.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 01:22

Ik heb zelf de ervaring dat de deluxe snel te warm is voor paarden met meer vacht en dat ze dan juist gaan nazweten. Voor m'n geschoren paard vind ik hem ideaal!

De dry rug heb ik ook en bevalt ook erg goed. Is net wat dunner en inderdaad fijne stof :)