Hoop dat dit houdt.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Beau_Myrthe schreef:[ [url=m/X6s8Cg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier ook een twijfel over Bucas.
Wat vinden jullie?
Ik twijfel over de lengte en bij de schouder eigenlijk wat te veel ruimte.
Hierdoor kan je hem best ver naar achteren “trekken” waardoor die te lang is.
Maar met het hoofd naar beneden is die weer niet te lang.
Eef_Bam schreef:Ik denk dat je voor jouw paard gewoon een ander model moet hebben, met ruimte voor de schoft. Bijvoorbeeld die nieuwe van decathlon of die weatherbeeta met schoftkussens.
Kelszz_ schreef:Stal_Fiore schreef:Mijn oplossing voor het blijven hangen aan de hooinetten met de gesp.
Hoop dat dit houdt.
[ [url=m/4GgubF.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hoe heb je dit gemaakt ?
XladyX schreef:Oooh ik baal zo. Las hier al meer berichten over lekkende Rambo's maar nu helaas bij mij ook (Rambo original). Van zijn Rhino was een voorsluiting af (blijven hangen aan een rand wss) dus nu de oude Nika maar op. Was behoorlijk horseware fan maar begin nu toch naar andere dekens te kijken ivm waterdichtheid en de voorsluitingen.
nnicolex schreef:Over die schoftbeschermer gesproken, iemand die weet waar ze hem nog wel op voorraad hebben? Overal uitverkocht en bucas zelf kan geen voorraden inzien..
Kever schreef:Misschien hebben jullie wel dé tip…
Voor mijn Fries zoek ik naar een écht waterdichte regendeken (en winterdekens, evt met liners maar ben al blij met gewoon waterdichte losse dekens).
Qua pasvorm is ze gewoon echt lastig. Bucas geeft niet genoeg ruimte bij de borst (iig de therapy en de smarten), ik heb jaren geleden een Amigo gepast (ook de big neck) maar de normale was te krap en de big neck weer veel te ruime opening.
EJ huismerk ligt top maar is de waterdichtheid weer matig van.
Ze heeft nu Weatherbeeta en daar was ik heel blij mee, tot ik dr gisteren volledig doorweekt aantrof (echt op de rug en billen nat, niet alleen inregenen bij de hals).
Fryskware vond ik dramatisch, die lekte bij t eerste spatje al door bij alle naden en kreeg ze schuurplekken op de borst van.
Tja… wat zou nou echt nog kunnen passen? Ik ben steeds jaloers op m’n stalgenootjes met perfect droge paarden onder hun Bucas en Amigos, terwijl die van mij nu al doorregent…
Ik twijfel ook wel eens of haar bouw er gewoon voor zorgt dat er water verzamelt op d’r rug of zo (iets holle rug). Hoe ervaren andere Friezen eigenaren dit?
nnicolex schreef:Over die schoftbeschermer gesproken, iemand die weet waar ze hem nog wel op voorraad hebben? Overal uitverkocht en bucas zelf kan geen voorraden inzien..
Teteltee schreef:Iemand hier ervaring met een Bucas Power Cooler of Shamrock onder een regendeken? Ik zoek iets om te gebruiken wanneer mijn pony nat is van het zweet of regen, waarmee ze direct weer naar buiten kan. Heb het liefst dekens met een gladde voering dus zoek echt een losse liner die ik er weer onderuit kan halen als ze is opgedroogd.