[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 21:14

Ja ik ben ook van plan hem alleen op te doen met slecht weer, maar moet het dan wel al Savonds doen omdat de stalbaas ze smorgens buiten zet maar geen dekens ofzo doet ,

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 11:11

Iemand ervaring met een losse hals bij een wug deken (Rhino)? Ik heb een aantal wug dekens maar zou af en toe een hele hals willen opleggen (bijv als ik laat concours heb en ze ervoor nog in de wei staat en dus erg vies wordt door regen/rollen). Om nou voor die momenten een aparte deken + hals aan te schaffen... Ik kan een hals dus niet vast maken aan de wug deken.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 11:29

Sjira schreef:
Iemand ervaring met een losse hals bij een wug deken (Rhino)? Ik heb een aantal wug dekens maar zou af en toe een hele hals willen opleggen (bijv als ik laat concours heb en ze ervoor nog in de wei staat en dus erg vies wordt door regen/rollen). Om nou voor die momenten een aparte deken + hals aan te schaffen... Ik kan een hals dus niet vast maken aan de wug deken.

Een hals los opdoen is gevaarlijk, misschien is een sleezy/horsehood een idee?

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 12:03

Waar staan jullie paarden in noord Holland nu onder? Mijn geschoren pony onder weatherbeeta 220 + hals. Maar twijfel over te gaan naar horseware 200 zonder hals.. Hij voelt nog wel prima onder de deken met hals.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 12:24

MoniekV schreef:
Sjira schreef:

Een hals los opdoen is gevaarlijk, misschien is een sleezy/horsehood een idee?

Zijn er waterdichte varianten? Op zich heb ik geen hekel aan poetsen maar natte blubber is zo lastig uit vacht/manen te krijgen... Dan wordt het toch via mp een deken + hals aanschaffen.

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 12:24

Mijn geschoren paardje staat onder 370 gr, en niet geschoren onder 50 gr. Beide met hals, en 24/7 buiten. In egmond

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:16

Wie kan me wat vertellen if er verschil zit in de maten en pasvorm tussen rhino en Rambo?

Als je normaal een 6.0 rhino en of amigo hebt zou een 6.3 Rambo dan kunnen passen?
Ik heb wel een gehoord dat Rambo krapper valt vandaar deze vraag.

Een Lösse hals zou ik niet doen, gevaarlijk want geen houvast.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:22

Mijn paard staat nog steeds onder 200 gram.

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:33

Hier ook nog steeds onder de 200 gram.

Hemelsluizen zijn weer meer dan genoeg opengeweest. _-:(

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 22:14

Haha, nou ik ben er ook zat van!

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 22:15

Sjira schreef:

bucas had vroeger een losse hals die met een singel om de buik sloot. Als je op google zoekt naar losse hals bucas kom je hem nog tegen bij afbeeldingen. Stalgenootje heeft die nog een liggen, en werkt perfect.

betreft de hals met de groen witte "linten" eraan. Wie weet zijn die nog te krijgen via marktplaats oid.

http://www.bokt.nl/markt/ad/51477/blauw ... s-maat-215 deze advertentie is gesloten, maar zo een bedoelde ik.

**edit: link toegevoegd
Laatst bijgewerkt door danamuts op 03-02-16 22:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 22:17

Hier in de kop van Noordholland geschoren onder 320 en 400 grams. Beide met hals.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 23:01

ik heb toch ook weer 300 op sinds gisteren, rond de 5 graden met hele koude wind en buien...

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 23:33

Hier nog steeds 350 gram in het noorden. Ik verlang nu al naar het voorjaar...

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 23:41

Loes'sCorner schreef:
Wie kan me wat vertellen if er verschil zit in de maten en pasvorm tussen rhino en Rambo?

Als je normaal een 6.0 rhino en of amigo hebt zou een 6.3 Rambo dan kunnen passen?
Ik heb wel een gehoord dat Rambo krapper valt vandaar deze vraag.

Een Lösse hals zou ik niet doen, gevaarlijk want geen houvast.

Ik vind dat Rambo juist ruimer valt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 23:44

ik vind rhino aan de voorkant ruimer vallen dan rambo, de halsopening lijkt ruimer, mijn liners steken er ook wat boven uit op 1 of andere manier, rambo zit hier mooier...

amigo bravo vind ik aan de voorkant weer wat krapper vallen dan rambo...

DebbieNL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 03:32

ik heb een (200/300 gr) regendeken met vaste hals maar vind t maar niks eigenlijk... dr schoft schuurt open omdat de hals bij t naar beneden gaan van t hoofd t deken naar voor trekt.. en maakt niet uit of ik t deken losser of strakker doe..
Plus de manen worden echt een zooitje onder zo'n hals.. vettige boel wat alle kanten op geplet wordt.. brr ben blij als ik lekker mijn andere deken op kan doen zonder hals, krijgen dr manen tenminste lucht..
maargoed.. misschien is dat bij lichtere dekens minder erg..

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 07:28

Zou er een vliegendeken met wug model bestaan?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 08:41

De rambo liners vind ik wel krap vallen aan de voorkant. Maar ik heb ook wel een belg en een Amigo XL als regendeken.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:35

Weet iemand hoe het met de ruggensteun van de rhino en Rambo zit, of die maten overeen komen dus of 6.0 bij beide merken even lang is?

Ik heb 100 gram op met ongevoerde hals nu in Limburg op niet geschoren gaf en voelt prima, 200 gram zou ook nog prima zijn nu maar heb ik niet.

Overweeg om een rhino wug te gaan dragen anders , is sterker san de amigo en hij komt nieuw in de kudde, en half halsje lijkt me prettiger voor hem san 24/7 de hals op ook in de stal, ben toch een beetje bang voor zijn manen....

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:12

Ik ben om de zelfde reden als jou vorig jaar overgegaan op Rhino wug dekens.
Vind het ideaal, stuk fijner als een hele hals altijd op.
Ze gebruikt het halve halsje echt als tent, met de regen kont in de wind en het verbaast me altijd weer hoever ze eronder kruipt.
Geen last van afgestuurde manen of iets, zijn onder de deken net zo dik als erbuiten.
Ook geen last meer van schuurplekken op de schoft of borst, pony heeft vrij brede schouders maar fijn de ruimte in de deken en dankzij de V voorsluitingen trekt hij ook niet.
Gebruik er ook gewone liners van Horseware onder en dat gaat ook prima ondanks dat ze alleen achter vast kunnen. Dekens houden tot nu een flinke stoeipartij prima.

Zeer tevreden dus :D

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 15:42

Nou ik ga morgen een mooie 2 dehandse rhino wug ophalen :-) dus die krijgt hij dan op nog voor we hem introduceren in de kudde.

Is wel 200 gram hij heeft nu een 100 op maar dat moet wel gaan, is guur en koud en hij staat heel de dag buiten en alleen snachrs in een luchtige buitenstal

Lieverdje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 17:01

Hier in Noord Holland mijn jonkie geschoren onder 200 en mijn oudje ongeschoren ook onder 200. Beiden zonder hals.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 19:02

Rhino wug valt kleiner dan de Rambo wug, amigo wug ongeveer even lang als de Rambo (iets korter) maar ook iets strakker op de borst. Heb op m'n vorige paard alle 3 de dekens gepast (foto's staan nog ergens in dit topic).

Voor mijn merrie is het voornamelijk ook dat het drukpunt ergens anders ligt waardoor het dek niet zo strak om de hals valt. Ze heeft geen schoft, veeel schouder en vrij veel boeg maar wel weer redelijk korte rug. Tot nu toe vind ik alleen de wug modellen goed genoeg zitten, alles is te krap rondom de schouder. Maar als ik dan een big neck neemt zakt hij bij de schoft naar achteren en dus alsnog strak rondom de schouder.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 13:59

hier staat de geschoren shetlander onder een 100 gram deken zonder hals:) is warm genoeg
ongeschoren staat onder een regendekentje vanwege het weer