[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 10:52

Nies_ schreef:
Wat voor messen waren het? Ik heb gisteren fjord geschoren met 31/23, maar dat doe ik echt niet meer. Geen doorkomen aan. Mijn machine is een Heiniger en messen waren geslepen door Jorna, maar het leek of ik vlees stond te snijden met een pollepel.

:')

Pantykous

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 11:23

Had je je messen wel goed afgesteld?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 12:43

Jaime_ schreef:
Nies_ schreef:
Wat voor messen waren het? Ik heb gisteren fjord geschoren met 31/23, maar dat doe ik echt niet meer. Geen doorkomen aan. Mijn machine is een Heiniger en messen waren geslepen door Jorna, maar het leek of ik vlees stond te snijden met een pollepel.

:')

dat gevoel heb ik ook als ik met zo'n set aan het scheren ben....vandaar dat ik het vroeg, ik zag op de site bij heiniger dat er verschillende andere sets mogelijk zijn

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 13:06

Sorry voor het binnen vallen maar hoopte dat jullie me vast konden helpen.

ik ben nu best intensief bezig met me pony en droog hier door er slecht . nu zat ik er aan te denken om allen half hoofd hals te scheren zodat ze nog zonder deken kan staan.
is dit een goede oplossing ?(ze staat in een paddock met schuilstal en kan haar eventueel op stal zetten.

later in de winter haar dan helemaal te scheren en dan met deken werken.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 13:10

Pantykous schreef:
Had je je messen wel goed afgesteld?

Zoals ik het al jaren doe, dus ik neem aan van wel. De moser liep er een aantal keer op vast en daar valt toch ook weinig aan af te stellen. Ik ga gewoon weer een set groffere mensen kopen voor dit paard, grotere kans van slagen. Voorheen deed ik dat ook wel, maar die set is toen kapot gevallen en ik bedacht me dat eigenlijk pas toen ik al met een half kaal paard stond. :+

Jamesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 19:59

Ik heb de volgende vraag welke wellicht al vaker is gesteld?

Mijn tinkerruin *\o/* <3 heeft al een aardig dikke wintervacht en komt daardoor na inspanning weer moeilijk op adem.Ik vraag mij echter af of het nu verstandig is om hem te scheren en dan bedoel ik met name zijn hals en borst.Hij staat 's nachts al op stal.Dus gaarne jullie mening.Ik wil hem absoluut geen deken op doen.Mvrgr.James

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 20:40

Hoi, een vraagje van een onervaren persoon wat betreft scheren haha.

Mn ruin heeft al best weer een wintervacht, vooral onder zn buik/singelplek/schouders en borst. Ik wil deze winter wedstrijden starten en vind het er net even iets minder mooi uitzien dan zo'n strak vachtje plus hij zweet erg snel met rijden.
Nu is t nu nog niet super koud, stel dat ik hem in de komende 2 weken helemaal laat scheren. Heeft hij dan weer een beetje vacht aangemaakt tegen de tijd dat het misschien wel kouder dan 10 graden wordt?

Hij staat nu onder een 0grams ongevoerde deken en ik heb genoeg dekens om stapsgewijs tot 400gr op te voeren.
Het gaat me er dan puur om dat hij wat dunner in de vacht blijft.

DarkCupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 07:25

pol013 schreef:
DarkCupid schreef:
Heeft iemand ervaring met dit ding?

http://www.harryshorse.com/en/catalogus ... .36000640/

Ik heb zoiets nog nooit gezien!

Die heb ik gehad. 2 keer knippen (bewegingen) ging geweldig. Daarna nooit meer een haar mee kunnen krenken.

Ik heb m nu ook, ga het meteen terug sturen. Werkte nieteens een beetje en de hendel brak na poging 3 meteen af

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 08:14

Jamesje schreef:
Ik heb de volgende vraag welke wellicht al vaker is gesteld?

Mijn tinkerruin *\o/* <3 heeft al een aardig dikke wintervacht en komt daardoor na inspanning weer moeilijk op adem.Ik vraag mij echter af of het nu verstandig is om hem te scheren en dan bedoel ik met name zijn hals en borst.Hij staat 's nachts al op stal.Dus gaarne jullie mening.Ik wil hem absoluut geen deken op doen.Mvrgr.James

Ik scheer mijn pony ieder jaar zo dat ze zonder deken naar buiten kan overdag. We scheren dan onderkant hals, borst en buik.
Scheelt echt veel in sneller opdrogen.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 08:40

lianne304 schreef:
Sorry voor het binnen vallen maar hoopte dat jullie me vast konden helpen.

ik ben nu best intensief bezig met me pony en droog hier door er slecht . nu zat ik er aan te denken om allen half hoofd hals te scheren zodat ze nog zonder deken kan staan.
is dit een goede oplossing ?(ze staat in een paddock met schuilstal en kan haar eventueel op stal zetten.

later in de winter haar dan helemaal te scheren en dan met deken werken.

Ik heb onderkant hals en borst geschoren. Werkt wel wat. Maar nog niet afdoende voor mijn paard. Buik wil ik met rust laten.
Gelukkig doet het wel wat. Ik wacht nog even tot het iets kouder is. En dan ga ik zijkanten scheren. Dan wel deken op

Afbeelding

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 10:10

bedankt voor het reageren.
ik zal dan de hals mee nemen als e het toch koud krijgt gooi ik er een deken op.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 10:28

Nies_ schreef:

Even bekijken vanavond. Het zijn de standaard messen die op de SE-600 zaten.

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 16:06

Ik ben zoooo in dubio. Ik wil fjordlief graag volledig scheren dit jaar: hij staat overdag buiten en s'avonds komt hij op stal. Hoofd meescheren? Benen meescheren? Toch misschien een patroon aangezien hij overdag nog buiten staat? Duizend vragen en ik weet het antwoord niet.
Hij zweet nu echt al heel hard, en naar mijn gevoel heeft hij het ook lastiger met rijden.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 16:09

Jessol schreef:
Ik ben zoooo in dubio. Ik wil fjordlief graag volledig scheren dit jaar: hij staat overdag buiten en s'avonds komt hij op stal. Hoofd meescheren? Benen meescheren? Toch misschien een patroon aangezien hij overdag nog buiten staat? Duizend vragen en ik weet het antwoord niet.
Hij zweet nu echt al heel hard, en naar mijn gevoel heeft hij het ook lastiger met rijden.

Probeer eerst een patroon uit, geeft dit niet voldoende effect dan scheer je er meer af. :)

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 16:10

Jessol schreef:

Die van mij staat overdag buien en s'nachts op stal. Altijd gewoon helemaal kaal. Met goede en genoeg dekens en een hals kom je heel ver.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 16:43

snorremans schreef:
Jessol schreef:

Die van mij staat overdag buien en s'nachts op stal. Altijd gewoon helemaal kaal. Met goede en genoeg dekens en een hals kom je heel ver.

hier hetzelfde, hoofd en benen ook helemaal kaal

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 16:45

mijne staat nu met hoofd, benen, billen, hals en buik bloot buiten zonder deken. De geschoren stukken waren vanmorgen terwijl het nog regende alweer warm en droog, voor de niet geschoren rug droog is, zijn we dagen verder. Hij puft nog steeds van de warmte als de zon even schijnt, dus nog geen deken.Voor de goede orde: hij kan naar binnen, als hij wil.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 16:50

Hier altijd alles kaal en overdag buiten en snachts op stal. Ik heb er nu 1 die heeft nog wel is een koud hoofd :') maar eigenlijk nooit problemen

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 16:59

Ik ken maar een patroon en dat is alles kaal :') staan bij mij dag en nacht buiten.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 19:09

Hier nu een halfgeschoren pony _O-

Eerst ging scheerapparaat kapot, was net nieuw. En nu moesten we noodgedwongen halverwege stoppen. 1 been is geschoren en rug en zijkanten wel maar rest van de 3 benen en onderkant buik nog niet :+

naomivl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 18:59

Vandaag pony weer geschoren *\o/*
Afbeelding
Afbeelding

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:15

Ik zit met een dilemma, ik heb volgende week zondag concours maar vanaf maandag komen ze weer op stal. Het moment om eindelijk te scheren, want ze zweet best hard tijdens het lessen en trainen nu. Zou ik ze voor concours nog scheren of daarna pas? Ik twijfel omdat een bezweet paard met lange vacht zo lelijk staat maar als ik nu al scheer moet er wel weer gelijk een jas over... wat denken jullie?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 20:00

naomivl schreef:
Vandaag pony weer geschoren *\o/*
[ [url=m/oynvcW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/S8z0ra.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat heb je hem netjes geschoren en die ster is vet gaaf op zijn hoofd :):)

Als je paard zweet zou ikheb nu gewoon scheren.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:50

Hier ook geschoren vandaag, wat al een haar zat er op.. Voor het eerst zelf gedaan met de Moser Max en ik ben helemaal om. Het is echt ontzettend netjes geworden en de Moser is echt de beste aankoop van de maand! :)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 22:14

Wat fijn om te lezen, vraagt uiteraard om een foto van het resultaat :j