[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 16:51

Hoi,

Mijn Bucas irish turnout gaat nu zijn 3e seizoen in. Nu valt het mij op dat het er bij de zij/voorkant iets inregend of dat hij misschien al niet meer goed waterdicht is? Op de rug en bovenkant kont is alles droog gebleven. Geen idee hoe dit andere jaren was want toen stond mijn paard op volpension en nu in eigen beheer.

Ik vraag mij voornamelijk af kunnen deze dekens überhaupt wel doorlekken?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 17:20

Voorkant/schouders komt vaak doordat het van de hals afstroomt de schouders op :') Ik gooi met langdurig of veel regen een hals op.

Hier wordt de deken niet zwaarder door fleece wat water opneemt, want er komt nooit water bij het fleece. Maar na een flinke regenbui is hij idd even zwaarder. Valt me alsnog mee altijd, andere dekens waren veel erger in mijn herinnering

Petrichor

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 17:37

Ah ja heel logisch inderdaad! Ik ga eens kijken of op deze deken ook eventueel een hals kan. :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 18:02

Op de irish wel als het goed is. Zitten bij de halsopening 2 klittenband stukken. Ik heb hem ook.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 18:12

Waarschijnlijk is het daarmee wel opgelost inderdaad :j
Oh hee, mel staat nog bloot (alleen met het noodweer afgelopen weekend 0gr op gehad) en ze staat er nog steeds happy bij *\o/* heerlijk dat ze het steeds beter zelf regelt. Vorig jaar kon ze deze regen bij deze temperaturen nog niet handelen

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 18:17

Sintara schreef:
Waarschijnlijk is het daarmee wel opgelost inderdaad :j
Oh hee, mel staat nog bloot (alleen met het noodweer afgelopen weekend 0gr op gehad) en ze staat er nog steeds happy bij *\o/* heerlijk dat ze het steeds beter zelf regelt. Vorig jaar kon ze deze regen bij deze temperaturen nog niet handelen

Lucky you, ik heb juist opgeschaald naar 50 gram inclusief hals :') Paard (ongeschoren) had het gewoon koud onder 0 grams -O-

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 18:24

Aawhh.. ja vorig jaar kon mel tot het vriespunt toe met de 0grams, of zonder als het droog was. De temperatuur an sich was toen ook het probleem nooit zo. Ze had het vaak zelfs met deken op eigenlijk wat te warm, maar kreeg het zonder te koud door de wind en regen. Dilemma dingen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 18:25

Ik had gisteravond geschoren en onder de 50 grams therapy gezet maar door de regen toch te koud geworden, dus net maar 100 op gedaan.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 18:29

De deken is weer heel! Zaten dus nog meer gaatjes in vandaag. Dus het vlak is iets groter geworden dan ik van te voren bedacht had. Ben benieuwd hoe het gaat houden. :)

Afbeelding

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 18:40

Bedankt voor alle reacties over de waterdichtheid! Hij ligt op :j

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 18:45

Ik had gisteravond een 50 gram liner onder de regendeken gedaan, maar vond haar vanmorgen toch wat warm aanvoelen, dus vanavond weer alleen de hals erop gedaan. Lastige temperaturen.. De shet staat overigens wel bloot, die heeft een mega vacht en heeft een hekel aan dekens. Niks zit hem ook mooi.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 18:51

Celebi schreef:
De deken is weer heel! Zaten dus nog meer gaatjes in vandaag. Dus het vlak is iets groter geworden dan ik van te voren bedacht had. Ben benieuwd hoe het gaat houden. :)

[ [url=m/amIF1b.jpg]Afbeelding[/url] ]

Top! Ik heb mn deken zelfs gewassen met tear aid erop.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 19:02

Oja dat vroeg ik me af inderdaad of het zo blijven zitten in de was. Klinkt veelbelovend!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 19:17

Ik wilde nog even de Amigo XL Liner laten zien! Maat 7.0/213 :') Hij past mooi aansluitend, groter wordt te los/komt het onder de deken uit.

‘t kind in haar naveltruitje:
Afbeelding

Overigens staat ze nu bloot: overdag regent het niet heel veel + temperatuur van 10+. Ze gaat ‘s nachts op stal, dat speelt ook mee.

Nu zijn we voorzien van een regenjas en een regenjas+ voor de gure dagen. Heel blij mee!

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 19:37

Die liners zijn bij mijn pony ook naveltruitjes hoor. :')

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 19:45

Haha, leuke foto!
Ik heb een goedkoopje erbij gekocht van Equitheme (ofzo), blijkt ook een naveltruitje.
Dacht dat het aan het merk lag :D
De Bucas Quilt liner ligt wel mooi.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 19:48

Hier giet het elke keer overdag :') Nu is het juist droog en helder, doe dat andersom aub haha

Wij hebben ook wel eens zo'n naveltruitje gehad. Toch apart. Net als dat anderen ineens weer soepjurken zijn

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 19:54

Nou hehe we hebben passende deken bucas freedom 191 .

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 19:57

Berdien schreef:
Ik wilde nog even de Amigo XL Liner laten zien! Maat 7.0/213 :') Hij past mooi aansluitend, groter wordt te los/komt het onder de deken uit.

[ [url=m/wNCM7q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Overigens staat ze nu bloot: overdag regent het niet heel veel + temperatuur van 10+. Ze gaat ‘s nachts op stal, dat speelt ook mee.

Nu zijn we voorzien van een regenjas en een regenjas+ voor de gure dagen. Heel blij mee!

Is er al een clubje voor naveltruitjes? _O-

Afbeelding

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 20:06

Met al dat pluis erbij ook, geweldig _O-

Connaisseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 20:30

Hier helaas een klamme 50 grams Amigo na een dag regen. Regent ook in op de schouders, vind standaard een hals op met deze temperaturen nog te warm. Hopelijk biedt de Bucas Irish met halve hals uitkomst tegen het inregenen, dan kan ik wisselen tussen beide dekens om ze goed te laten drogen. Jammer dat er geen deken met stay dry en halve hals is, op de power turnout na :$

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 20:33

Had nav mijn eerdere bericht dus paard opgemeten en (met geen verwachting) maat kleiner gekocht van de bucas.... Dat wordt hem niet :+
Zo nog 1x de oorspronkelijke passen en anders wordt het gewoon geen bucas.
Afbeelding

Edit: zn eigen maat is net een fractie te lang, maar vooral zn schouder past er 2x in :=
Geen mooie therapy outdoor dus helaas. Dan wachten op de Rambo die onze kant nog op komt.

Afbeelding

Afbeelding

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 20:45

Berdien schreef:

[ [url=m/wNCM7q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ga stuk :D whahah wat een aansprekende snuit heeft jouw kind overigens, ook in zn malle croptop :D

manzano schreef:
Had nav mijn eerdere bericht dus paard opgemeten en (met geen verwachting) maat kleiner gekocht van de bucas.... Dat wordt hem niet :+
Zo nog 1x de oorspronkelijke passen en anders wordt het gewoon geen bucas.
[ [url=m/xw2eDD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit: zn eigen maat is net een fractie te lang, maar vooral zn schouder past er 2x in :=
Geen mooie therapy outdoor dus helaas. Dan wachten op de Rambo die onze kant nog op komt.

[ [url=m/BxbBbf.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mXd9ek.jpg]Afbeelding[/url] ]

grrr, balen, herkenbaar leed.

Connaisseur schreef:
Hier helaas een klamme 50 grams Amigo na een dag regen. Regent ook in op de schouders, vind standaard een hals op met deze temperaturen nog te warm. Hopelijk biedt de Bucas Irish met halve hals uitkomst tegen het inregenen, dan kan ik wisselen tussen beide dekens om ze goed te laten drogen. Jammer dat er geen deken met stay dry en halve hals is, op de power turnout na :$

Ook herkenbaar leed. Zelfde qua inregenen en te warm met hele hals. De Irish met halve hals stond ook nog op mn lijstje en vind ook erg jammer dat die geen stay dry heeft. Ben erg benieuwd hoe die op jouw paard past!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 20:46

Hahaha dat is ook iets van een minirokje..

Wel frustrerend die dekens..

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 20:49

Wel zomers zo'n crop top _O-